..: 2. změna JŘ 2009 - naostřete si nůžky a kupte lepidlo :..

Obálka JŘ 2008/9, foto: ČDSíť SŽDC a ŽSR – Právě dnes začíná platit druhá a v tomto roce již poslední změna jízdních řádů vlaků ČD. Některé spoje jsou zrušeny, jiné jezdí v jiných časových polohách, a v několika případech byly zavedeny i vlaky zcela nové. V souvislosti s pokračující optimalizací tratě 170 u Zdic, rozsáhlými výlukami v Praze Dejvicích, či ostatními výlukovými pracemi je aktualizovaný jízdní řád změn vskutku plný. Novinkou je kupříkladu zavedení nového spoje SuperCity 513 pod označením Sprinter každý pátek z Prahy přes Ostravu do Třince. Aktualizaci přináší i tarifní sektor, kde dopravce sestavil zvláštní ceny v rámci relace "Léto 2009". Jízdenky SONE+ budu od 21. června do 22. září platné i v pracovní dny, REGIONet pro cesty regionálními spoji v určitém kraji pořídíte za 99 korun. Cenově výhodné bude pořízení místenek po vlaky SuperCity (SC 14 až 19) ve 2. třídě. Přinášíme tedy stručný přehled nejdůležitějších změn, které lze již ode dneška na kolejích, ve vlacích a na nádražích potkat.

Jihočeský kraj

Prakticky minimálních změn se dočkal Jihočeský kraj, kde budou na trati 193 zavedeny dva nové spoje s odjezdem z Netolic ve 20.30 a Dívčic ve 22.30. Spěšné vlaky 1934/5 a 1764/5 budou nově stavět i ve stanici s poetickým názvem Čertova Stěna. Další dva nové spoje jsou zavedeny v úseku Popelín - Jindřichův Hradec na trati 225.

Jihomoravský kraj

V JMK se změna týká několika regionálních spojů. U vlaků došlo k drobným změnách v odjezdech z důvodu lepší návaznosti v přestupových bodech. Jedná se zejména o tratě z Brna do Veselí nad Moravou a z Bzence do Moravského Písku, na trati 255 z Hodonína pak došlo k rozšíření jízd.

Karlovarský kraj

363 Karlovy VaryI Karlovarský kraj neunikl posunům v časech odjezdů a příjezdů vlaků v důsledku návazností na další, i nedrážní prostředky, zejména MHD. Na trati 170 z Chebu do Mariánských Lázní je však plánována nepřetržitá výluka v úseku Lázně Kynžvart - Mariánské Lázně – Planá u Mariánských Lázní z důvodu výstavby III. koridoru. Po tuto dobu bude v platnosti výlukový jízdní řád. Výlukové a stavební práce na tomto traťovém úseku započnou zhruba 3. srpna a dle plánu potrvají do konce letošního roku.

Liberecký kraj

Na Liberecku se změna jízdního řádu dotkne několika osobních a spěšných vlaků, dálková doprava zůstává bez výraznějších změn. Os 6003 z České Lípy do Bakova n. Jizerou pojede nově o 14 minut později, tudíž v 6.52. Některé spoje z Liberce do Žitavy (Zittau) budou ukončeny ve žst. Hrádek nad Nisou. Na vlacích Sp 1914 a 6081 bude řazen vůz 1. třídy se zvedací plošinou. Nově bude umožněna přeprava handicapovaných cestujících a jízdních kol ve všech rychlících Kolín - Rumburk a zpět.

Moravskoslezský kraj

Jisté změny připravily pro cestující dráhy i v nejvýchodnějším kraji České republiky. Mnoho z nich potěší například nasazení modernizovaných jednotek Regionova na trati z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice či z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm v sousedním zlínském kraji. Mírné změny se dočkají i obyvatelé Bílovce na Novojičínsku. Ranní osobní vlak z Bílovce pojede o 17 minut dříve než dosud, z důvodu zajištění dopravy žáků a studentů do škol. Vlak bude odjíždět nově v 7.26, příjezd do Studénky bude v 7.41.

Olomoucký a Zlínský kraj

Změnám v regionální dopravě Olomoucko z větší části uniklo. Ode dneška však z důvodu elektrifikace a modernizace tratě ze Zábřehu na Moravě do Šumperka začal platit výlukový jízdní řád a omezení v dopravě, některé vlaky jsou nahrazeny autobusy.

Ve Zlínském kraji žádné spoje zrušeny nebyly, došlo však k drobnému posunu časů mezi Otrokovicemi a Vizovicemi a vytvoření přípojných vazeb na Ex 520. V Pardubickém a Královehradeckém kraji zůstává doprava bez výrazných změn.

Plzeňský kraj

Os Plzeň - Domažlice, foto: Vítek_VNovinky v okolí Plzně se týkají především regionální dopravy. Na trati 175 je zaveden nový spoj z Mirošova do Rokycan s pravidelným odjezdem v sobotu a neděli ve 14.02. Na trati 182 ve vlacích Os 17400 a 17403 bude po dobu letních prázdnin rozšířen specifický způsob odbavování u strojvedoucího o úsek Horšovský Týn – Poběžovice. Ranní osobní vlak 27512 z Domažlic v 5.57 pojede nově až do Tachova (dosud končil v žst. Bor). V úseku Bělá nad Radbuzou – Tachov bude jezdit pouze v pracovní dny, z Bělé do Domažlic denně.

Odjezd vlaků na trati 185 z Klatov do Horažďovic předměstí bude v příznivější poloze s ohledem na přípoje v Horažďovicích předměstí. V souvislosti s tím dojde k posunutí času odjezdu vlaku 17502 do Klatov na 5.15. Do stanice Horažďovice předměstí v 15.59 nově přijede Os 8951 z Plzně, který dosud končil jízdu v Nepomuku.

Na vlakové zastávce Chotěšov u Stoda na trati 180 z Plzně do Furth im Wald bude zrušen prodej jízdenek.

Praha a okolí

Osobní vlaky z Prahy hl.n. přes severní nástupiště na Smíchově, pražský semmering a Zličín do Hostivice budou vypravovány o 5 minut dříve. Jedná se o vlaky 25904, 25906 a 25908. Vlak 25900, který jezdil pouze a v pracovní dny a 25902 pouze o víkendu a ve svátek bude sloučen, čímž vznikne mezi Hlavním nádražím a Hostivicí denně jezdící vlak pod stejným číslem 25902 s pravidelným odjezdem z Prahy hl.n. v 8.46. V úseku Hostivice - Rudná u Prahy bude jezdit pouze o víkendech a svátcích.

Poněkud na poslední chvíli byla řešena aktulizace jízdních řádů vlaků pražské integrované dopravy formou papírových kartiček, které sestavuje ROPID. Ty se tentokrát dají jen velmi těžko sehnat, což je zapříčiněno jejich nerovnoměrnou distribucí.

451, foto: vitek_VV souvislosti se stavebními pracemi na trati mezi Berounem a Hořovicemi (trať 170) budou paradoxně změněny časy odjezdů právě osobních vlaků na trati 171. Všechny osobní vlaky (trať 171) a rychlíky z Prahy hlavního nádraží ve směru Beroun, Plzeň a České Budějovice (přes Písek) pojedou ve své trase o 5 minut dříve oproti dosavadnímu jízdnímu řádu. Odjezdy těchto rychlíků v úsecích mezi Plzní a Chebem a mezi Berounem a Českými Budějovicemi se však nemění. V opačném směru se změní časy odjezdů v úsecích Rokycany – Praha hl.n. a také u budějovických rychlíků v úseku Beroun – Praha.

Změna se dotkne i lichých vlaků, tzn. ve směru Praha, které pojedou naopak o 5 minut opožděny. Odjezdy v úsecích mezi Chebem a Rokycany a mezi Českými Budějovicemi a Berounem však zůstávají neměnné.

Ranní osobní vlak 7803 z Plzně do Berouna bude nově z plzeňského nádraží vyrážet již v 5.18 a dále v úseku Hořovice - Zdice pojede o osm minut dříve. Obdobně se změní čas odjezdu vlaku 7800 do Plzně, který bude z Berouna odjíždět ve 3.30 a vlaku 7804 ze Zdic, jenž do západočeské metropole odjede v 5.32. V železničních stanicích Svojšín a Holoubkov budou zároveň od 14. června zrušeny výdejny jízdenek, cestující budou nově odbavováni ve vlaku bez přirážky.

Novinkou bude prodloužení vlaků 9908, 9926, 9930 a 8814 (o víkendu) z Řevnic až do Karlštejna z důvodu návaznosti na vlaky z trati 172. Spoje, na které tyto vlaky přechází tak budou nově výchozí z Karlštejna. Jedná se tak o Os 9911, 9931, 9935 v pracovní dny a víkendového 8815 (v pracovní dny jede z Berouna).

Osobní vlaky 9950 a 9962 budou nově prodlouženy z Prahy-Radotína až do Řevnic, naopak vlak 9906 bude v Radotíně ukončen.

Středočeský kraj

Z důvodu výstavby tunelu Blanka vlaky od Kladna či Rakovníka aktuálně zajíždějí již do zastávky Praha-Gymnasijní nedaleko hotelu Diplomat. Některé z nich zkrátí čekací dobu ve stanici Kladno-Ostrovec. Několik vlaků z Kralup nad Vltavou do Kladna pojede mezi Ostrovcem a cílovou stanicí zhruba o 20 minut dříve. V původních časech odjezdů z Kladna-Ostrovce budou vypravovány vlaky do provizorní zastávky Praha-Gymnasijní (od 31. července na Masarykovo nádraží). Os 9813 bude nově výchozí již z Kladna-Dubí a vybrané spoje budou nadále odjíždět z Prahy-Smíchova severního nástupiště.

Sp 1881 s pravidelným odjezdem v 5.44 pojede v úseku Rakovník - Kačice o 3 minuty dříve, v souvislosti s tím i osobní vlaky z Blatna u Jesenice.

810, Blatná, foto: TrainmanI v oblasti Příbramska a Březnicka je plánovaná změna především v časech odjezdů osobních vlaků, tak aby vznikla lepší návaznost na vlaky ve Zdicích, Blatné a v Písku. Jedná se zejména o lokální trať 204. Vlak 7940 s odjezdem z Berouna ve 4.17 ve směru Březnice, který doposud v režii motorového vozu 842 jezdil pouze v pracovní dny, bude nyní jezdit denně. Osobní vlaky 27945, 27951, 27953 a 27955 z Březnice budou odjíždět v nových časech. Poslední jmenovaý v pracovní dny v 18.16 a o víkendech či svátcích již v 17.47.

Změn se dočká i protisměr, Os 27944, 27950 a 27952 budou z Rožmitálu pod Třemšínem vyrážet taktéž v nové časové poloze. Zároveň i obrat, Os 27954 se do Březnice v pracovní dny rozjede již v 18.52.

Ústecký kraj

V ústeckém kraji přinesla druhá změna úpravy pouze v oblasti regionální dopravy na Litoměřicku, Lounsku a Kadaňsku. Mezi Lovosicemi a Litoměřicemi hor. nádražím nepojedou o víkendech podvečerní spoje. Jedná se o vlaky v 18.40 z Litoměřic a v 19.01 z Lovosic. Dále první ranní vlak z Loun do Mostu bude nově výchozí již ze stanice Louny město. Mezi Kadaní a Podbořany jsou odřeknuty sezónní víkendové vlaky, které měly jezdit od 14. června do 27. září.

Největší změny však prodělala trať č. 164 Kadaň - Kaštice, kde byl objednatelem dopravy změněn dopravce. Víkendové osobní vlaky ČD a.s. byly zrušeny a nahrazeny osobními vlaky JHMD a.s. Změna přinesla v úseku Kadaň - Krásný Dvůr navýšení počtu spojů z původních dvou na čtyři a zároveň byly zlepšeny návaznosti ve stanici Kadaň-Prunéřov a na přípojné rychlíky Plzeň - Most v Podbořanech. Stejný dopravce jako na trati Kadaň - Kaštice bude zajišťovat i letošní turistické vlaky mezi Lovosicemi a Mostem (trať č. 113), které vyjedou již za 14 dní.

kraj Vysočina

Největší změny doznala Vysočina, kde bylo zrušeno několik osobních vlaků regionální dopravy. I nadále však některé spoje ČD provozují na své vlastní náklady. Nicméně na trati 212 byl zrušen Os 9240 v úseku Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou a v celé trase Os 9241. Os 8366/7 a 8368/9 z tratě 224 budou spojeny do jednoho vlaku s odjezdem ve 23.23 z Horní Cerekve. Os 18420 bude zrušen taktéž, a to v úseku Pelhřimov – Obrataň.

Slovensko

Štrba, IC 501 Kriváň, foto: JohníkDruhá změna jízdního řádu zavede do JŘ opět velmi diskutované reklamní názvy vlaků. Když před rokem na apríla InterCity Gerlach ztratil své již skoro legendární jméno ve prospěch reklamy na pivovar Šariš, rychlíky Považan s Ružínem začaly propagovat zásilkovou službu Quelle, resp. časopis Avízo, nikdo nevěřil, dokud se hlášení neopakovalo i dubna druhého. InterCity Šariš najdete v jízdním řádu i letos, a od poloviny června jej doplní Považan přejmenovaný na Panasonic a InterCity Kriváň nesoucí nově jméno značky domácích spotřebičů Zelmer. Další změny čeká regionální, vnitrostátní dopravu, zejména pak rozšíření jízd.

Změny ovlivní i mezinárodní spoje. Noční kurs lůžkového vozu Košice – Plzeň hl.n. a vozů k sezení Košice - Františkovy lázně budou nově přecházet v Praze na R 350 Karel Čapek, resp. z R 357 Franz Kafka. V úseku Praha – Košice nadále jedou na rychlíku Excelsior.

Zdroje: ČD, SŽDC, ZSSK, ŽSR


Vítek_V Poslat mail autorovi | 14.6.2009 (16:37)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
17.06.2009 (17:34)  
Babilon : jenže tohle je "bohužel" realita uvažovaná ve spojení MHD.

Skladba je :

pěšky Gymnazijní – Vítězné náměstí > 15 minut
Vítězné náměstí – Prašný most TRAM > 3 minuty
Prašný most – Letenské nám NAD X1 > 7 minut
Letenské nám. – Hlavní nádraží TRAM 26 > 13 minut
pěšky Hlavní nádraží – HLN > 10 minut (uvažováno na 7. nástupiště)
Za předpokladu, že budete mít hned návaznosti. Pěší přesun se dá zkrátit "poklusem".

Při použití TRAM 8 a cestě na Masaryčku můžete vystoupit na Náměstí Republiky a vzít to rovnou, cca 5 minut "pod hala", ale pak je lepší vystupovat ve Veleslavíně, což není nikde na vývěskách uvedeno (ROPIDOS to ovšem nabízí).
Jiná věc je, že kratší cesta na MHD je k Vozovně Střešovice než na Vítězné náměstí...

Ve spojení s databází PID vám spojení "krtkem" vyhodí lepší spojení.

Ono je celé informování "ideologicky" postaveno na tom, že všichni cestující použijí METRA ... proto se uvažuje se stanicí metra Dejvická ... , která nahrazuje stanici Hradčanská.

mouka : pokud používáte databázi IDOS z CIS (data od SŽDC), tak to hledá spojení vlakem. Pokud používáte databázi ČD Telematika (ČD a.s.), tak tam jsou vytvořeny ty fiktivní náhradní spoje paušální hodnotou 40 minut, která je reálná, spíša tak na hranici. Testoval jsem to ...
Ve spojení s databází PID jste třebas poslán z Hostivice do Zličína a TRAM ...
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
17.06.2009 (15:32)  
babilon: Mně to Idos hledá nějak hodně podivně, třeba z Veleslavína do Kolína přes Kladno a Kralupy.
16.06.2009 (20:58)  
Zikmund: Verzi IDOSu s náhradní dopravou na trati 120 jsem už taky našel. Ale pokud to počítá z Gymnazijní na hlavák 52 minut, tak je to pro mě k ničemu.
Registered user Brejlovec  mail  
16.06.2009 (6:48)  
DJ : Já vím chci dojet do Radonic a do Rohozce dojít pěšky.
Registered user DJ 
15.06.2009 (23:25)  
Brejlovec: Do Kadaňského Rohozce ale ty vlaky jezdit nebudou, jen do Radonic (stejně jako loni).
15.06.2009 (22:09)  
mouka : v čem ? Ve výrobě vlastních nálepek.
Prostě to, co je "rukopisně" opravte si vyrobím ve WORDU jako vlastní nálepku.
Kursbuchou tabulku pro každou trať mám jako šablonu, takže třeba tu "Doupovskou dráhu" můžu celkem snadno naťukat do standardní podoby kursbuchové tabulky.
Na tom není celkem nic složitého. Mezistátní tabulky se dělají taky tak.
Registered user Brejlovec  mail  
15.06.2009 (21:42)  
Děkuji autorovi za upozornění na jízdní řád Doupovské dráhy. V létě chci vyrazit do Kadaňského Rohozce tak mě potěšilo že se tam vlakem dostanu. Tento jízdní řád je jinak zcela utajen - ve změnách není,na Idosu není,na stránkách SŽDC není,na stránkách dopravce JHMD také ne. Jedině Želpage přináší komletní informace :-).
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
15.06.2009 (21:16)  
M. Zikmund: Můžeš mi ten svůj systím trochu osvětlit?
15.06.2009 (20:07)  
babilon : záleží na tom, kterou verzi IDOSu používáte. Já mám v IDOSU i náhradní spojení na "Dejvice/Gymnasijní" se 40 minutým přesunem MHD na Masaryčku ...

Abych všechny potěšil, tak já si převádím všechny rukopisné opravy do tištěných. Jednotlivé kursbuchové tabulky mám udělány ve formě šablon, takže si pro vlastní potřebu mohu vyrobit jakokoukoli komplexní kursbuchou tabulku, v níž jsou všechny vlaky – např. Praha hl.n. – Smíchov (171) nebo do Vršovic....

Nejvíce mne potěšila ta barva, dosud nepoužitá. Porovnání kvality papíru českých a slovenských změn vychází příznivě pro ČD. Slovenský papír je otřesný ...

ÖBB několik let vydávaly "změnový" sešit, což byl povětšinou kompletní kursbuch se všemi tabulkami – v některých letech ovšem některé tratě chyběly. Nicméně obecné pokyny ve změnovém sešitu nejsou, např. mapky, seznamy stanic, takže stejně bylo potřeba vozit obojí. Změnový sešit byl zadara na základě kuponu. Letos kupon není a je třeba zacálovat za nový. Podobně italský kursbuch má letní a zimní podobu, samozřejmě vždy za 5 evropských.
15.06.2009 (19:24)  
karosa:
ano, pokud si stahnes PDF s tratovym jizdnim radem, je to tam (z tohoto mista o tom vim i ja) ale ve vyctu aktualit to neni, tim chci rict, ze vycet aktualit je neuplny
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2014 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko