..: Od června pendolinem do Třince, na jižní větvi místenka zdarma :..

SC Pendolino čelo Třinec/Břeclav - Po nedávných náznacích o možných zásadních změnách v provozu pendolin od nového jízdního řádu přijdou České dráhy s malou revolucí již letos v létě. Od druhé změny platného GVD 14. června totiž začnou v pátky vypravovat posilový spoj SC Pendolino Sprinter z Prahy do Třince přes Ostravu, Karvinou a Český Těšín. Na jižní větvi naopak chtějí do spojů s povinnou rezervací přilákat více cestujících poskytováním místenek do 2. třídy zdarma. Podobně jako v případě akčních jízdenek ČD TIP tak dopravce reaguje na malý zájem o spoje SuperCity mezi hlavním městem a Brnem, Břeclaví, Bratislavou a Vídní.

Pendolino Sprinter, aneb legendární SC Manažer se vrací

Pendolino, foto: Payus V pátek 12. června se poprvé po letech prožene po trase Praha - Ostrava-Svinov osobní vlak bez zastavení. Páteční spoj SuperCity bude vypravován jako standardní posilový vlak před víkendy a svátky z pražského hlavního nádraží v 16:23 a jeho cílová stanice se posune ještě více na východ. Kromě obou největších ostravských nádraží zastaví ještě ve stanicích Karviná hl.n., Český Těšín a Třinec, kde se jednotky řady 680 objeví v provozu vůbec poprvé. Dráhy se s tímto konceptem inspirovaly u německých DB, které přímé spoje ICE Sprinter s povinnou rezervací provozují jako nejrychlejší spojení na vybraných relacích.

„Zavedením spoje Sprinter chceme nejen rozšířit dosavadní nabídku spojení vlaky pendolino v pátek, ale současně chceme otestovat poptávku po přímém rychlém spojení Prahy a dalších oblastí Moravskoslezského kraje a Těšínska. Odezva této nabídky u zákazníků pro nás bude jedním z důležitých podkladů při plánování dalšího rozvoje produktu SC Pendolino,“ říká Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. Přesný jízdní řád nového spoje plánuje dopravce zveřejnit v průběhu května, pravděpodobně ale můžeme i u tohoto spoje očekávat poznámku o nemožnosti uplatnit slevu RailPlus na cenu povinné rezervace.

Legendární SuperCity Manažer, zavedený v lednu 1997, byl komfortním spojem s globálním jízdným, který jezdil denně na trase Praha - Ostrava - Bohumín. Úsek mezi metropolemi Čech a severní Moravy překonával bez zastavení, čímž dosahoval na tu dobu rekordní jízdní dobu 3 h 59 min. Řazen byl výhradně z vozů 1. třídy a restauračního vozu, přičemž občerstvení bylo součástí ceny jízdenky.

Směr Brno/Břeclav: jak přilákat cestující?

Pendolino Pokud na severní větvi mezi Prahou a Ostravou má pendolino jasně navrch oproti ostatním druhům dopravy a dokáže mnohdy vyprodat všech 333 míst soupravy, na trase do Brna a Břeclavi se již s takovým úspěchem nesetkává. Hodinový interval přímých vlaků i silná autobusová konkurence berou jen o málo rychlejším povinně místenkovým spojům vítr z plachet. Po akčních "low-cost" jízdenkách ČD TIP tak dopravce od června přistupuje k dalšímu motivačnímu kroku: u spojů SC 14 - SC 19 budou mít cestující s platnou jízdenkou 2. třídy nárok na bezplatnou místenku. SuperCity Smetana, Antonín Dvořák a Slovenská strela budou i nadále vyžadovat povinnou rezervaci, nicméně díky "slevě" budou nově pendolina výhodnější, než jiný vlak s obyčejnou místenkou v hodnotě 70, resp. 35 Kč. Podmínky pro využití 1. třídy se u těchto spojů nemění.

Zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
28.04.2009 (4:31)  
Nový spoj na severní větvi půjde na úkor R Helfštýn???
registrovaný uživatel M 
27.04.2009 (22:33)  
Sim - ten tvuj plan "nakupu" mistenky mesic dopredu pro "jistotu" ma nasledujci trhlinu - spekulovat budes moct jedine s platnou jizdenkou. Takze uplne na slepo to asi moc lidi kupovat nebude. Spis muze vzniknout ten problem, co jsem popsal ja.
27.04.2009 (22:20)  
Indi - netruchli, připlať si jedničku s místenkou...
registrovaný uživatel Indi  mail  
27.04.2009 (22:01)  
No,to je dost tragédie - stane se to, co s EC - začne s nimi jezdit kde kdo, přestane v nich být klid a čisto... ach jo...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
27.04.2009 (21:53)  
JK ml: Když jezdilo loni Pendolino na brněnských expresech, tak tam místenky nebyly.
27.04.2009 (21:43)  
Zrušení alespoň minimálního příplatku za místenku na jižní větvi je špatný krok. Dovolte dotaz: jeli "manažeři" ČD někdy vlakem ve Francii, Anglii nebo Itálii nebo jezdí výhradě firemními auty? Vím, že ČR je úplně jiná země s jinou ekonomikou a územním rozsahem, ale něco málo by se snad naučit mohli - třeba alespoň nákup jízdenek podle vzoru low-cost dopravců (DB, SNCF atd.). Nebo se pletu a něco takového už existuje? - jezdím vlakem více ve FR, UK a ITL - tady tak 2x do roka :-)
registrovaný uživatel karel.f  mail  
27.04.2009 (21:35)  
Ostravaci nejzděte pindulinem a bude zadarmo jak z toho Brna.
registrovaný uživatel JK ml. 
27.04.2009 (20:42)  
MZ: Myslím, že lidi v pendolinu stát nesmí.(zřejmě kvůli naklápění a možným poruchám,kdy vlak zůstane naklopen v zatáčce na druhou stranu a stojící by se vrhli na sedící).Asi proto ty bezplatné rezervace aby se do 680 nedostalo víc lidí než sedadel...........
registrovaný uživatel paolo 
27.04.2009 (20:39)  
Kubi: předpokládám, že bude zaveden čas odjezdu ze Svinova a dále ihned po vystoupení cestujících. P-ce a Ol vynechává, což je 4 minuty zastavení a další 4 minuty vata. Před ním vyjíždějí z Prahy jen regionální Os a R do Pardubic, ty počkají na kříž v Libni. Takže do Svinova dojede za cca 2:50, Hl.n. 3:00, Karviná 3:25, Těšín 3:45, Třinec do 4:00
27.04.2009 (20:12)  
pato: přesně tak. Do dříve povinně místenkového vlaku s místenkou od 100 Kč výše nyní mohu nastoupit, ale musím mít koupenou bezplatnou místenku. A co když ji mít nebudu? To je postavený na hlavu.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko