..: Od června pendolinem do Třince, na jižní větvi místenka zdarma :..

SC Pendolino čelo Třinec/Břeclav - Po nedávných náznacích o možných zásadních změnách v provozu pendolin od nového jízdního řádu přijdou České dráhy s malou revolucí již letos v létě. Od druhé změny platného GVD 14. června totiž začnou v pátky vypravovat posilový spoj SC Pendolino Sprinter z Prahy do Třince přes Ostravu, Karvinou a Český Těšín. Na jižní větvi naopak chtějí do spojů s povinnou rezervací přilákat více cestujících poskytováním místenek do 2. třídy zdarma. Podobně jako v případě akčních jízdenek ČD TIP tak dopravce reaguje na malý zájem o spoje SuperCity mezi hlavním městem a Brnem, Břeclaví, Bratislavou a Vídní.

Pendolino Sprinter, aneb legendární SC Manažer se vrací

Pendolino, foto: Payus V pátek 12. června se poprvé po letech prožene po trase Praha - Ostrava-Svinov osobní vlak bez zastavení. Páteční spoj SuperCity bude vypravován jako standardní posilový vlak před víkendy a svátky z pražského hlavního nádraží v 16:23 a jeho cílová stanice se posune ještě více na východ. Kromě obou největších ostravských nádraží zastaví ještě ve stanicích Karviná hl.n., Český Těšín a Třinec, kde se jednotky řady 680 objeví v provozu vůbec poprvé. Dráhy se s tímto konceptem inspirovaly u německých DB, které přímé spoje ICE Sprinter s povinnou rezervací provozují jako nejrychlejší spojení na vybraných relacích.

„Zavedením spoje Sprinter chceme nejen rozšířit dosavadní nabídku spojení vlaky pendolino v pátek, ale současně chceme otestovat poptávku po přímém rychlém spojení Prahy a dalších oblastí Moravskoslezského kraje a Těšínska. Odezva této nabídky u zákazníků pro nás bude jedním z důležitých podkladů při plánování dalšího rozvoje produktu SC Pendolino,“ říká Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. Přesný jízdní řád nového spoje plánuje dopravce zveřejnit v průběhu května, pravděpodobně ale můžeme i u tohoto spoje očekávat poznámku o nemožnosti uplatnit slevu RailPlus na cenu povinné rezervace.

Legendární SuperCity Manažer, zavedený v lednu 1997, byl komfortním spojem s globálním jízdným, který jezdil denně na trase Praha - Ostrava - Bohumín. Úsek mezi metropolemi Čech a severní Moravy překonával bez zastavení, čímž dosahoval na tu dobu rekordní jízdní dobu 3 h 59 min. Řazen byl výhradně z vozů 1. třídy a restauračního vozu, přičemž občerstvení bylo součástí ceny jízdenky.

Směr Brno/Břeclav: jak přilákat cestující?

Pendolino Pokud na severní větvi mezi Prahou a Ostravou má pendolino jasně navrch oproti ostatním druhům dopravy a dokáže mnohdy vyprodat všech 333 míst soupravy, na trase do Brna a Břeclavi se již s takovým úspěchem nesetkává. Hodinový interval přímých vlaků i silná autobusová konkurence berou jen o málo rychlejším povinně místenkovým spojům vítr z plachet. Po akčních "low-cost" jízdenkách ČD TIP tak dopravce od června přistupuje k dalšímu motivačnímu kroku: u spojů SC 14 - SC 19 budou mít cestující s platnou jízdenkou 2. třídy nárok na bezplatnou místenku. SuperCity Smetana, Antonín Dvořák a Slovenská strela budou i nadále vyžadovat povinnou rezervaci, nicméně díky "slevě" budou nově pendolina výhodnější, než jiný vlak s obyčejnou místenkou v hodnotě 70, resp. 35 Kč. Podmínky pro využití 1. třídy se u těchto spojů nemění.

Zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Indi  mail  
28.04.2009 (10:36)  
Ježkovi oči, když to dovedou taxikáři... Technicky to přeci není žádný problém - nějaké testy s wifi na palubě již proběhly a nebyly snad úplně neúspěšné, rezervační systém se velmi snadno otevře pomocí webservis, nikdo to navíc po nich nechce dělat, na to jsou desítky sw firem. Takže stačí si jen ekonomicky porovnat tuto variantu se současnou a zjistit, že mám buď možnost přitáhnout na železnici zcela nový segment zákazníků nebo defacto současným zákazníkům na vybraných spojích trochu zvednout komfort(?) cestování za nehoráznou cenu, kterou provoz pendolin stojí. To očekávám že se stane - nové zákazníky to nepřiláká, max. tak ze zvědavosti na jednu jízdu, takže ti co pojedou nově pendolinem, budou chybět na ostatních spojích EC/IC. A co mi hlava už fakt nebere, že na šrot z Prahy do Plzně si musím místenku koupit, zatímco do pendolina ji dostanu zdarma...
28.04.2009 (10:04)  
MB: Ano, pochopil jste můj ironický příspěvek zcela správně:-).
registrovaný uživatel MB 
28.04.2009 (9:51)  
J. Petrák: Pokud jsem pochopil J. Gregora dobře, tak považuje Indiho návrh za super, ale bohužel kvůli demenci lidí v Českých Debilech nedoufá v úspěch něčeho takového. V čemž mu musím dát za pravdu. Když na dotaz proč se do rekonstrukcí nedávají zásuvky zašlou odpověď že notebooky vydrží na baterky 4 hodiny, a tedy není pro zásuvky důvod. To by jim člověk nakopal prdel. Nebo klasicky navyšujou spoždění na pragotronech ve chvíli kdy odjíždí spoj, kterým kdybych o zpoždění následujícího mohl jet a byl bych v místě dřív. Jediné co přineslo rozdělení na tisíc nesmyslů je to, že můžou říkat to není naše vina, to ti druzí.
28.04.2009 (9:34)  
J.Gregor) Neshazuj Indiho, má pravdu! Bagety si manažeři můžou koupit na nádraží, tím je do SC nepřilákají.
28.04.2009 (8:53)  
korporátní slevu...wifi...rezerace přes náš firemní systém ...intranet...
Tak jsme se zasmáli a teď zpět k vážné práci;-). A příště ke svému příspěvku prosím tě dodej výkladový slovník, protože bez něj ho nikdo z "managementu" ČD, a.s. nepochopí.
Od firmy s desítkami tisíc zaměstnanců, která si ani není schopná pořídit slušně vypadající a fungující web a eshop, se mi nějak ani nechce očekávat, že by mi mohla TOHLE zařídit.

Jinak pokud se někdo v neustálých změnách tarifu, akčních nabídkách, slevách, optimalizacích cen atd. vyzná a sleduje to, možná by to byl za poslední řekněme 3 roky zajímavý přehled, který by zajisté podal informaci o celkové koncepci tarifní politiky a (anti/pro)zákaznické orientace ČD.
registrovaný uživatel Indi  mail  
28.04.2009 (8:34)  
Čekal jsem, že se ČD vydají s pendoliny opačným směrem a pokusí se získat business klientelu - uzavíráním smluv s korporátními zákazníky (tak jako to funguje u některých leteckých společností nebo třeba u taxislužeb). Spojení Pha-Ova, Pha-Brno a Pha-Blava jsou k tomu imho optimální. Např. můj nejmenovaný zaměstnavatel - denně má mezi Brnem a Prahou pár desítek aut, v okamžiku kdyby ČD nabídly nějakou rozumnou korporátní slevu (např. právě rezervaci zdarma), rozchodily na palubě pendolin wifi a umožnily zaměstnancům nějaký jednoduchý způsob rezerace přes náš firmení systém (otevřu aplikaci na intranetu a kliknu) je to velmi zajímavá alternativa.
registrovaný uživatel Indi  mail  
28.04.2009 (8:19)  
M - s platnou jízdenkou - ona je v tomto případě nevyplněná kilometrická banka také platná jízdenka, ne?
28.04.2009 (7:14)  
Pendolino jezdívalo na jižní větvi nepříliš obsazené, i když bylo v kategorii EC/IC (B. drak, Vyšehrad). Takže bych se nějakých návalů nebál. Pravda, teď jezdí v jiných časových polohách, ale i tak...
28.04.2009 (7:07)  
to Miroslav Zikmund : v jednotkach 680 neni mozne z bezpecnostnich duvodu prepravovat trvale stojici cestujici.
registrovaný uživatel zaza 
28.04.2009 (5:23)  
Nedivím se že je o spoje na Břeclav a Vídeň malý zájem, když co dvě hodiny jede levnější EC poskytující více míst a třeba takovou pro mě už samozřejmost jako je zásuvka 220V.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko