..: Od června pendolinem do Třince, na jižní větvi místenka zdarma :..

SC Pendolino čelo Třinec/Břeclav - Po nedávných náznacích o možných zásadních změnách v provozu pendolin od nového jízdního řádu přijdou České dráhy s malou revolucí již letos v létě. Od druhé změny platného GVD 14. června totiž začnou v pátky vypravovat posilový spoj SC Pendolino Sprinter z Prahy do Třince přes Ostravu, Karvinou a Český Těšín. Na jižní větvi naopak chtějí do spojů s povinnou rezervací přilákat více cestujících poskytováním místenek do 2. třídy zdarma. Podobně jako v případě akčních jízdenek ČD TIP tak dopravce reaguje na malý zájem o spoje SuperCity mezi hlavním městem a Brnem, Břeclaví, Bratislavou a Vídní.

Pendolino Sprinter, aneb legendární SC Manažer se vrací

Pendolino, foto: Payus V pátek 12. června se poprvé po letech prožene po trase Praha - Ostrava-Svinov osobní vlak bez zastavení. Páteční spoj SuperCity bude vypravován jako standardní posilový vlak před víkendy a svátky z pražského hlavního nádraží v 16:23 a jeho cílová stanice se posune ještě více na východ. Kromě obou největších ostravských nádraží zastaví ještě ve stanicích Karviná hl.n., Český Těšín a Třinec, kde se jednotky řady 680 objeví v provozu vůbec poprvé. Dráhy se s tímto konceptem inspirovaly u německých DB, které přímé spoje ICE Sprinter s povinnou rezervací provozují jako nejrychlejší spojení na vybraných relacích.

„Zavedením spoje Sprinter chceme nejen rozšířit dosavadní nabídku spojení vlaky pendolino v pátek, ale současně chceme otestovat poptávku po přímém rychlém spojení Prahy a dalších oblastí Moravskoslezského kraje a Těšínska. Odezva této nabídky u zákazníků pro nás bude jedním z důležitých podkladů při plánování dalšího rozvoje produktu SC Pendolino,“ říká Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. Přesný jízdní řád nového spoje plánuje dopravce zveřejnit v průběhu května, pravděpodobně ale můžeme i u tohoto spoje očekávat poznámku o nemožnosti uplatnit slevu RailPlus na cenu povinné rezervace.

Legendární SuperCity Manažer, zavedený v lednu 1997, byl komfortním spojem s globálním jízdným, který jezdil denně na trase Praha - Ostrava - Bohumín. Úsek mezi metropolemi Čech a severní Moravy překonával bez zastavení, čímž dosahoval na tu dobu rekordní jízdní dobu 3 h 59 min. Řazen byl výhradně z vozů 1. třídy a restauračního vozu, přičemž občerstvení bylo součástí ceny jízdenky.

Směr Brno/Břeclav: jak přilákat cestující?

Pendolino Pokud na severní větvi mezi Prahou a Ostravou má pendolino jasně navrch oproti ostatním druhům dopravy a dokáže mnohdy vyprodat všech 333 míst soupravy, na trase do Brna a Břeclavi se již s takovým úspěchem nesetkává. Hodinový interval přímých vlaků i silná autobusová konkurence berou jen o málo rychlejším povinně místenkovým spojům vítr z plachet. Po akčních "low-cost" jízdenkách ČD TIP tak dopravce od června přistupuje k dalšímu motivačnímu kroku: u spojů SC 14 - SC 19 budou mít cestující s platnou jízdenkou 2. třídy nárok na bezplatnou místenku. SuperCity Smetana, Antonín Dvořák a Slovenská strela budou i nadále vyžadovat povinnou rezervaci, nicméně díky "slevě" budou nově pendolina výhodnější, než jiný vlak s obyčejnou místenkou v hodnotě 70, resp. 35 Kč. Podmínky pro využití 1. třídy se u těchto spojů nemění.

Zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
30.04.2009 (12:56)  
MZ: Nechápu, co by měla vlaková četa řešit. Cestující bez místenky prostě uvolní místo cestujícímu s místenkou, stejně jako kdekoliv jinde. V čem je problém?
30.04.2009 (12:34)  
Jeden známý "nakousl" zajimavý problém. ČD sice budou vydávat místenky do Pendolin jedoucích z Rakouska zdarma (bezplatná místenka), ale protože v Rakousku není Pendolino "povinně místenkové", tak se vůbec neřeší situace, že z Vídně budou místa, na něž ČD budou vydávat bezplatné místenky obsazena. Teoreticky může být obsazena celá souprava ...
Každopádně bude zaděláno na "ostudu" Českých drah, horké kaštany pak budou zase tahat z ohně vlakové čety.
Pokud by bylo Pendolino povinně místenkové i z Vídně, byť cena rezervace bude nulová – na to ÖBB nikdy nepřistoupí, protože cena za rezervaci místa zůstává té železnici, které rezervační doklad vydala, tak by se mohlo s výdejem místenek začít až v okamžiku, kdy vlak odjede z Vídně.
Novátoři zřejmě počítají s tím, že obsaznost Pendolin jezdících z Vídně je tak malá, že si s tím nějak vlaková četa poradí...
29.04.2009 (19:07)  
Semík: Ved mne je to jasne. Precitaj si moj prispevok este raz.
registrovaný uživatel Indi  mail  
29.04.2009 (14:38)  
M - Co je horšího na změnách? To bych se opakoval - viz příspěvek 28.04.2009 (8:34). V kostce to, že místo toho, aby ČD využily potenciál pendolin přilákat do vlaku nový segment zákazníků, dělají z nich postupně jen další obyčejné rychlíkové spoje...
registrovaný uživatel Semík  mail  
29.04.2009 (14:14)  
Error404 Místenky se neruší, ty vlaky jsou pořád povinně místenkové, akorát cena místenky je 0,-Kč.
registrovaný uživatel bugear 
29.04.2009 (14:13)  
@M: Ono to taky závisí na technické realizovatelnosti. V kolika západních zemích (beru teď Evropu) mají mobilní datovou síť v pásmu <1GHz? Portugalsko a severské státy, možná ještě Irsko, v Německu je ta síť budována TMO čistě pro DB. Východní státy jsou v tomto naopak hodně vpředu, takové sítě existují v CZ, SK, RO, UA, EE, LT, LV (PL), což je dáno rozdílným vývojem telekomunikačního trhu.
registrovaný uživatel JK ml. 
29.04.2009 (12:30)  
MZ: Od kdy "dráha" považuje "svůj" personál za lidi :-)
registrovaný uživatel M 
29.04.2009 (10:20)  
1. Co je horsiho na tehle zmenach? (Teda krome toho, ze to jsou zmeny, coz ne kazdej dokaze rozdejchat...)

2. Pokud je wifi ve vlaku tak samozrejma a snadna vec, tak proc ji nemaji nikde? Ani tam, kde se za vlak plati mnohem vic nez u nas? Ano, v Nemecku to maji... Na nekolika tratich (vesmes v mistech, kde je HDP na hlavu v nasobcich naseho) a v cene, kterou by si koupilo jeste min lidi, nez kolik jezdi pendolinem ted...
Muzes zkusit oslovit CD, ze v jejich vlacich budes internet provozovat. Jakoze franchiza po vzoru JLV...
registrovaný uživatel Indi  mail  
29.04.2009 (8:09)  
Elias is best - nerozumím, co je dobře? Že ČD zvolily obchodně horší řešení?
registrovaný uživatel M 
28.04.2009 (22:14)  
Error - ano, jinymi slovy - bylo by to naprosto totez, co ted, akorat by to bylo levnejsi...

Sim - osobne v tom zmenu systemu nevidim. Proste chces mistenku zadarmo? OK, ale ukaz lupen...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko