..: Pivní vlaky budou pokračovat :..

KolejePlzeň – Plzeňský pivovar již přes rok využívá k přepravě zlatavého moku železniční dopravy. První destinací, do které se pivovarský podnik rozhodl pilotně dovážet své produkty po železnici, bylo Švédsko. Přeprava po železniční síti nahradila zhruba více než stovku kamionů. Po roce testovacího provozu železniční přepravy jsou odezvy ze strany vedení podniku na tento typ přepravy kladné a dokonce se uvažuje o rozšíření přepravy po železnici i do Řecka.

Celkově vyvezl pivovar do Švédska 33 500 hektolitrů piva, z toho 15 300 hektolitrů přepravil po kolejích. Díky "pivním vlakům", jak jsou tyto exporty také nazývány, se tak ušetřila polovina jízd kamionů. "Ušetříme na přepravních nákladech, ale současně se chováme šetrněji k životnímu prostředí," řekl manažer Prazdroje Luděk Hraba. Rychlostně je železnice také konkurenceschopná. Přeprava je do Švédska přibližně o dva dny delší (vyšší počet překládek), ale výhodou prý je, že se pivo doveze na místo určení v pořádku, bez jediného poškození obalů.

Doprava po železnici se však pivovarům vyplatí pouze při transportu větších objemů. Toto je také jeden z důvodů, proč je Plzeňský pivovar v současné době z hlediska typu exportní přepravy ojedinělý. "Vývoz piva vlakem považuji za velmi rozumný. Dříve měla většina pivovarů vlečky a dělalo se to masově," řekl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

zdroj: Finanční noviny, Plzeňský Prazdroj


J.F. Poslat mail autorovi | 12.4.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.04.2009 (15:46)  
Alternativou je cisternový kontejner nebo kontejnerová cisterna se stáčecím zařízením. Hospoda, která je takto zásobována, má stejně dvě pivní nádrže, protože pivo si po stočení musí odpočinout a pak se teprve čepuje. To není jako benzín, který se prodává hned poté, co zásobovací cisterna odjela.
Mezi cisternou zásobované restaurace patřila v dobách minulých i "dvojka" na pražském hlavním nádraží.
14.04.2009 (22:14)  
Pivo se dnes běžně rozváží v cisternách, které se montují na automobilové podvozky. Teoreticky nic nebrání tomu, posadit takovou cisternu i na rám vagonu. Prakticky je to o tom, že by pivovar, ale hlavně odběratel musel mít k dispozici vlečku se stáčecím a skladovacím zařízením. U pivovarů to až tak velký problém není, u odběratelů už je to horší. Muselo by se domluvit víc větších až velkých odběratelů a potřebné zázemí vybudovat společně, přičemž rozvoz přímo na místo odběru by stejně musely řešit auta. Vybudovat pivovod z nádraží do každé hospody ve městě by bylo sice téma na zápis do Guinessovy knihy rekordů, ale praktická realizace...
14.04.2009 (22:07)  
To Milos: A počítá se také s možností tankování do špajzáků za jízdy? To by bylo docela zajímavé.
registrovaný uživatel lbc 
13.04.2009 (16:22)  
Tak to je dobrá zpráva pro železniční nákladní dopravu.Škoda ,že takových zpráv není více.
registrovaný uživatel milos  mail  
13.04.2009 (12:06)  
frantisku neboj, s koridorizaci praha - plzen se pry pocita s paralelnim polozenim pivovodu. za par let budes moc lemtat bez vycitek!! :- ))
13.04.2009 (10:39)  
Tak jestli to nejdřív vezou tahači z Plzně na jihozápad do Domažlic, aby to pak přeložili na vagon, který míří zhruba na severoseverovýchod do Švédska, a ještě se jedná jen o necelou polovinu zásilek, není zřejmě zájem o úspornou přepravu na prvním místě. I přesto je jeho efekt, aspoň na německém území, chvályhodný. Jinak mě napadá, kolik se asi Prazdroje vypije v Praze, že to do ní jezdí po silnici. Pravda, vozit to přes Domažlice by byl nesmysl, a zřejmě je obrovský problém zajistit rozvoz do jednotlivých hospod od nádraží. Bodejť by ne, když Praha svou infrastrukturu pro nákladní dopravu po kolejích systematicky likviduje. Jsem zvědav, zda se budu někdy opět moci napít piva bez pachuti dálnicemi a kamiony na nich ničeného prostředí.
12.04.2009 (23:32)  
Jsem si právě říkal, jestli ten management něco osvítilo, když všude naopak žel.dopravu zrušili, ale viditelně to jsou jen PR kecy.
registrovaný uživatel quenya 
12.04.2009 (22:41)  
Tzv.pivní vlaky do Švédska jsou ve skutečnosti jednotlivé vozové zásilky , přeložené v Domažlicích z kamionu z Plzně. Vše je EXW, tudíž v režii kupujícícho a Plzeňský Prazdroj s tím má asi tolik společného, jako já.
12.04.2009 (20:54)  
Svého času jezdil Rn 57159 Plzeň – Čierna nad Tisou vozící pivo a lokomotivy z Plzně do Velké země. Na Smíchově se dobraly vozy se Staropramenem, v Běchovicích pak čmeláci z ČKD.
registrovaný uživatel milos  mail  
12.04.2009 (19:56)  
michal simek - ja myslel, ze jde o cisterny a ne klasiku na sudy nebo na lahvace?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko