..: Elefant číslo 50 předán ČD :..

471 most inteligence, foto: qvídoPraha – České dráhy v průběhu dubna obdržely již 47. jednotku řady 471, známou pod obchodním jménem CityElefant. Stroj s číslem 050 byl předán zaměstnancům drah přímo v hale podniku Škoda Vagonka v Ostravě. V následujících dnech pak jednotka podstoupila standardní sérii zkoušek v rámci schvalovacího procesu pro pravidelný provoz. Téměř desetiletí trvající objednávka sa tak dostává do své poslední fáze, na jejimž konci bude národní dopravce disponovat šedesáti kusy bez mezer v číslování.

Dráhy se snaží těmito jednotkami nahradit letité pantografy řady 451. Soupravy vlaků v režii jednotek řady 471, patřící pod DKV Praha, pravidelně jezdí nejen v metropoli a jejím okolí, ale také Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Tři další kusy jsou deponovány a provozovány v Ostravě, kde se má jejich počet postupně navyšovat, přestože někdejší optimistické předpoklady o patnácti jednotkách pro severní Moravu se pravděpodobně v brzké době nenaplní. Podle zástupců drah se totiž tyto vlaky v pražské oblasti podílejí jen asi na 55 % všech výkonů elektrických jednotek. Rozšiřování Eska a zvyšování počtu spojů ovšem zatím kompenzuje nákupy nových vozidel, díky čemuž se ani po téměř deseti letech CityElefanty nestaly na pohled dominantním vozidlem v pražském uzlu. Paradoxně tak nastává situace, kdy se tyto jednotky na mnohé tratě podívají jen během víkendů, kdy je celkový počet párů osobních vlaků na síti menší.

ČD si doposud u Škody Vagonka objednaly na 60 kusů těchto vozidel. Původní zakázka byla sestavena již v roce 2000, čímž by poslední kus měl výrobní prostory v Ostravě opustit během příštího roku. Celková hodnota kontraktu se pohybuje nad hranicí 12 miliard korun. Kuriózní mezera v číslování mezi jednotkami 027 a 031 přitom vznikla při rozšíření původní třicetikusové objednávky o stejné množství nových vozidel, ovšem s odlišnými smluvními podmínkami, včetně nižší ceny a přísnějších termínů dodání. Soupravy s řadovým označením 028, 029 a 030 proto budou dodány až mezi posledními.

Zdroj: ČD; námět: city.elefant


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
25.04.2009 (20:00)  
Jiří Průša : aktuální turnusová potřeba v DKV Praha je :
(2 x 11) 471 = 22
5 x 471
4 x 471
celkem 31 x 471

1 x 470

5 x (6) 451
10 x (4) 451
2 x (4) 451
4 x (3) 451
4 x (4) 452

Celkem 50 x technická jednotka 451/452; při velké poruchovosti "starožitných" vozidel řady 451 je žádocí mít poměrně velkou zálohu. 471 na tom taky nejsou nejlíp, navíc už nabíhají dílenské opravy.
Chybu spíše vidím v tom, že "provozuschopná" záloha není deponována například na Smíchově (mimo noc a víkendy, kdy na Smíchově bivakují 3 šestidílné soupravy), takže by pokryla i "Hlavní nádraží", na Masaryčce, případně v Berouně nebo Benešově, případně v Kolíně atd.
Pokud "něco" chcípne nebo je nějaká mimořádnost, tak by se – v případě, že bude po ruce strojvedoucí (další malér), jednotka oživila a jelo... furt lepší než odříkáni vlaků.

Pro fotouše tímto předběžná informace, v neděli 31.05. pojede jeden ešus na svůj pravidelný výlet do Zlína. Časové polohy dosud neznám, protože dopravce dosud nepožádal o přidělení kapacity dráhy.
registrovaný uživatel messah 
25.04.2009 (10:26)  
Pavel Z: ty jo, tak tohle mě vážně dostalo... Chudáčkům v praze ještě jezdí 451 a 452... a to že ve zbytku republiky nejezdí skoro nic nového, to to je v pohodě... stěžovat si, že v okolí prahy ještě jezdí nějaké křápy, když ve zbytku republiky nejezdí nic jiného mimo ty křápy, je trochu přitažené za vlasy...
24.04.2009 (14:01)  
njn, překlep:-)
24.04.2009 (13:47)  
George_Couser: píšu se imisa:o)
24.04.2009 (13:12)  
phoenix: Cestující v jiných regionech platí vyšší jízdné (z důvodu nižší průměrné mzdy, chybějícího IDS,...), ale jezdí nikoli ve vlacích, ale ve vracích.

Člověče, co to meleš? Myslíš, že když je pražský průměr kvůli manažerským platům vyšší, že tu všichni jezdí v ešusech? Máme tu také stále ještě provozní 451 a 452...
registrovaný uživatel Jouda 
24.04.2009 (12:38)  
...Jeden hnací vůz totiž v jednotce bohatě stačí.
Výkonově možná, adhezně však to už neplatí 100%, o čemž svědčí právě probíhající zkoušky adheze ř.471 na trati 221. S adhezí, zvlášť za nepříznivého počasí se tato řada potýká od svého uvedení do provozu. Takže rozložení na více náprav by určitě pomohlo.
24.04.2009 (11:40)  
Cestující v jiných regionech platí vyšší jízdné (z důvodu nižší průměrné mzdy, chybějícího IDS,...), ale jezdí nikoli ve vlacích, ale ve vracích. Třeba prehistorické panťáky na Brněnsku - děs a hrůza. Pokud už se vám povede otevřít dveře a vyšplhat se nahoru, vnitřek vás naprosto dostane (zažil jsem situaci, kdy skupina turistů z ciziny s úžasem obíhala tuto soupravu a fotili a fotili...). Nebo trať Nezamyslice - Olomouc, kde je už i problém s hnacími vozidly. Nebo osobáky Šumperk - Jeseník. Řadit naprosto běžně do provozu přes 50 let stará vozidla je fakt ostuda dopravce i kraje!
24.04.2009 (9:24)  
inisa: píše se řídicí. ;-)
24.04.2009 (8:42)  
AD Jardis nejlépe do Prahyˇhl.n a buď na trať 221 směr Benešov a nebo 171 na Beroun.Z masarykova bad. je menší šance na trati 091 směr Kralupy/Ústí nad Labem. Nikde blíž to nepůjde kromě Os 9430 z Lysé do Prahy.Na tratích 011/010 a 231 se ř 451/2 vyskytne zcela mimořádně a vyjmečně.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko