..: Elefant číslo 50 předán ČD :..

471 most inteligence, foto: qvídoPraha – České dráhy v průběhu dubna obdržely již 47. jednotku řady 471, známou pod obchodním jménem CityElefant. Stroj s číslem 050 byl předán zaměstnancům drah přímo v hale podniku Škoda Vagonka v Ostravě. V následujících dnech pak jednotka podstoupila standardní sérii zkoušek v rámci schvalovacího procesu pro pravidelný provoz. Téměř desetiletí trvající objednávka sa tak dostává do své poslední fáze, na jejimž konci bude národní dopravce disponovat šedesáti kusy bez mezer v číslování.

Dráhy se snaží těmito jednotkami nahradit letité pantografy řady 451. Soupravy vlaků v režii jednotek řady 471, patřící pod DKV Praha, pravidelně jezdí nejen v metropoli a jejím okolí, ale také Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Tři další kusy jsou deponovány a provozovány v Ostravě, kde se má jejich počet postupně navyšovat, přestože někdejší optimistické předpoklady o patnácti jednotkách pro severní Moravu se pravděpodobně v brzké době nenaplní. Podle zástupců drah se totiž tyto vlaky v pražské oblasti podílejí jen asi na 55 % všech výkonů elektrických jednotek. Rozšiřování Eska a zvyšování počtu spojů ovšem zatím kompenzuje nákupy nových vozidel, díky čemuž se ani po téměř deseti letech CityElefanty nestaly na pohled dominantním vozidlem v pražském uzlu. Paradoxně tak nastává situace, kdy se tyto jednotky na mnohé tratě podívají jen během víkendů, kdy je celkový počet párů osobních vlaků na síti menší.

ČD si doposud u Škody Vagonka objednaly na 60 kusů těchto vozidel. Původní zakázka byla sestavena již v roce 2000, čímž by poslední kus měl výrobní prostory v Ostravě opustit během příštího roku. Celková hodnota kontraktu se pohybuje nad hranicí 12 miliard korun. Kuriózní mezera v číslování mezi jednotkami 027 a 031 přitom vznikla při rozšíření původní třicetikusové objednávky o stejné množství nových vozidel, ovšem s odlišnými smluvními podmínkami, včetně nižší ceny a přísnějších termínů dodání. Soupravy s řadovým označením 028, 029 a 030 proto budou dodány až mezi posledními.

Zdroj: ČD; námět: city.elefant


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
26.04.2009 (15:20)  
SYN: ale jestli mi namitnete ze porad je ve hre nove nadrazi tak ano, to jo, uz dost dlouho a kdo vi jestli.

Namítnul jsem, ale aniž bych to četl. :-)))
26.04.2009 (15:18)  
messah: vy si asi vážně děláte srandu, že?
Ne, vážně nedělám.

třeba jednotky 560 nejsou o moc maldší jak žabotlamy a s jejich náhradou se ještě ani nezačalo.
Jo, také už nepatří mezi nové kusy, ale dají se alespoň zrekonstruovat. Pořád to není samonosná konstrukce jako u žabotlamu.

a jediné nové jednotky jsou nasazovány jen v okolí prahy. vám to vážně nepříjde divné?

Nepřijde. Vzhledem k tomu jaké jsou řady, by je v Brně mohly tahat tak laminátky. Jen tak na okraj, to "okolí" je od Ústí n/L (když se zadaří) až po Pardubice.

a s těma koridorama to byla třešnička na dortu... to už vážně zavání tím, že se všechny peníze budou utrácet v praze a ostatním se na "venkov" koupí traktory...
Co by se kupovaly traktory, já jen říkám, že se draze opravují nejdřív úseky, kde není doprava zdaleka tak silná, zatímco tam kde by to bylo opravdu potřeba se dlouho nic nedělo, popř. neděje a to platí jak o Praze, tak o Brnu.
Praha má svoje NS, na které se čekalo několik desetiletí, Brno chce svoje nové nádraží (mám na to svůj názor, ale neberu vám šanci na změnu).....
registrovaný uživatel SYN 
26.04.2009 (15:17)  
PavelZ: Mohu Vas ujistit ze ani v Brne se neprohanime po trati koridorovych parametru :-)))
Ba dokonce ani nove spojeni jsme nepostavili, ale jestli mi namitnete ze porad je ve hre nove nadrazi tak ano, to jo, uz dost dlouho a kdo vi jestli.
registrovaný uživatel messah 
26.04.2009 (14:14)  
Pavel Z: vy si asi vážně děláte srandu, že? třeba jednotky 560 nejsou o moc maldší jak žabotlamy a s jejich náhradou se ještě ani nezačalo. a to ostatní co jinak jezdí kolem brna, taky není zrovna nejmladší. a jediné nové jednotky jsou nasazovány jen v okolí prahy. vám to vážně nepříjde divné?
a s těma koridorama to byla třešnička na dortu... to už vážně zavání tím, že se všechny peníze budou utrácet v praze a ostatním se na "venkov" koupí traktory...
26.04.2009 (13:56)  
SYN: Proste berte to takhle - kam jsme se dostali po 10 letech nahrazovani 451 okolo Prahy - prakticky nikam, skoro vsechny 451 jezdi vesele dal a z puvodniho zameru jejich nahrazeni se misto toho stalo "doplneni" a "rozsireni".
Tak čistě vyřazená 451/2 pro nepotřebnost skutečně nebyla, ale pár jich během těch 10 let zrušeno bylo (nehody). Ano příměstská doprava v okolí Prahy vzrostla a požadavky na soupravy jsou vyšší a vyšší, ale bylo by dobré si také přiznat, že na některých tratích žabotlamy nahradily i pár klasických souprav, takže hned tak něco zrušit skutečně nejde. A zatím se stále jen doplňuje, ale může nastat chvíle, kdy se zkrátka některé žabotlamí soupravy prohlásí za neschopné bezpečného provozu a bude vymalováno. Já ty, povětšinou moravské, nářky celkem i chápu, ale tohle skutečně není o tom, že by vše nové muselo být v Praze. Obdobně bych mohl začít nadávat na to, že v kdejaké díře mají koridorový svršek, zatímco v Praze a okolí se stále na mnoha (většině) místech jezdí po oranici.
registrovaný uživatel SYN 
26.04.2009 (12:43)  
PavelZ: Ono to neni nelogicke, ale zavist to holt bude vyvolavat asi vzdycky. V a okolo hlavniho mesta si to uz asi malokdo uvedomi, ono se to mezitim uz povazuje temer za prirodni zakon ze Praha bude mit vzdycky ve vsem prednost (a nejake ty argumenty na tema ze to nejvic potrebuje se vzdycky najdou) a ostatni prijdou na radu az potom, az je potreba Prahy+okoli uspokojena.

Proste berte to takhle - kam jsme se dostali po 10 letech nahrazovani 451 okolo Prahy - prakticky nikam, skoro vsechny 451 jezdi vesele dal a z puvodniho zameru jejich nahrazeni se misto toho stalo "doplneni" a "rozsireni". Timto spusobem lze uplne klidne pokracovat dalsich 10 let a stale jeste bude co nahrazovat, a na konci tohoto obdobi uz budou nahradu potrebovat i prvni kousky 471 a lze zacit novy cyklus od zacatku.
Je to tak kdyz je tempo obnovy nizsi nez tempo nahrazovani. Ovsem jestli je v takove situaci vhodne veskerou obnovu redukovat na "Praha a okoli" a ostatni nechat leta cekat - v tom se asi neshodneme. V pohledu zvenku je to dookabijici a tezko pochopitelne ze to nekdo nevidi.
26.04.2009 (11:51)  
Jiří Průša : je vidět, že nemáte povědomost o výpadcích vlaků na trase Praha – Beroun nebo do Řevnic a Radotína, resp. u vlaků vyjíždějících z Masarykova nádraží, třebas v důsledku zpoždění vlaku od Kralup / Lysé / Kolína.
Na Smíchově je místa "habaděj", od pátku večera do pondělí rána tam stojí tří šestivozové soupravy aniž by překážely. Takže mohou stát i v denní době.

Podívejte se na mapu kudy a jak dlouho pojede pohotovostní ešus z ONJ na Masaryčku :
ONJ – Vršovice – Malešice – Libeň – Masaryčka nebo ONJ – Vršovice – HLN – Libeň – Masaryčka.
Ten vlak se musí dispečersky zavést, soupravový vlak je z hlediska "pořadí důležitosti" vlaků prakticky na posledním místa. Na Masaryčku minimálně půl hodiny, na Smíchov o něco méně. Na ONJ jsou PTG v obvodu depa, do vjezdové nebo odjezdové skupiny se musí přesunout cestou posunu, což vzhledem ke konfiguraci kolejiště není nic jednoduché – je tam pravidelný posun podle technologie práce.
To není jako hotovostní stíhačka na stojánce, která se dostane do vzduchu do pěti minut.

Proč to nechce zaplatit ROPID, tak to se musíte zeptat jinde.
26.04.2009 (10:49)  
vcera jel 471-050 na Os 2256 (Benesov-Praha), jeste voni/smrdi novotou
26.04.2009 (10:41)  
mesaah: A odkud by se mělo začínat, když ne od 451? Já netvrdím, že jinde v republice nejezdí také šroty, ale ty žabotlamy toho odvozily za svůj život tolik, že už je na čase, je zkrátka vyměnit. Tohle totiž už nemá cenu ani rekonstruovat. Ono to také bude o tom, kolik taková PID odveze lidí... Třeba by se přišlo na to, že víc lidí jezdí v křápech v okolí Prahy, než jinde v republice.
Já hlavně reagoval na větu "Cestující v jiných regionech platí vyšší jízdné (z důvodu nižší průměrné mzdy, chybějícího IDS,...), ale jezdí nikoli ve vlacích, ale ve vracích.", která se zdála zase mě trochu přitažená za vlasy. Ale je mi jasné, že "pražáci" i když většina cestujících v božských nových ešusech jsou středočeši, jsou vyžírkové, kteří nedovedou pochopit zbytek republiky, že? Mmch. přijeďte se někdy svézt třeba žabotlamem do Berouna, nebo Benešova, ono by Vás to remcání o šrotech třeba přešlo.
25.04.2009 (20:40)  
AD MZ no nevím držet zálohu na smíchově? je tam fyzicky místo aby tam celý den stál PTG a nepřekážel?Masarykovo nádraží to samé. Dále tato záloha předpokládá že případnou poruchu někde blízko a né zrovna v Berouně,Benešově,Kralupech,Kolíně.Takže případná cesta strojvedoucího k záložnímu kusu není zrovna rychlá.Rozumné řešení je jednen pohotovstní PTG nebo ešus někde,ale s fírou a četou aby mohl případně hned vyjet. Jestli nemám mylné informace tak IDS JMK si platí pohotovostní soupravu ř754 + 3 Bmto v Brně,proč to nedokáže ROPID,když třeba pohotovostní busy platí?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko