..: Elefant číslo 50 předán ČD :..

471 most inteligence, foto: qvídoPraha – České dráhy v průběhu dubna obdržely již 47. jednotku řady 471, známou pod obchodním jménem CityElefant. Stroj s číslem 050 byl předán zaměstnancům drah přímo v hale podniku Škoda Vagonka v Ostravě. V následujících dnech pak jednotka podstoupila standardní sérii zkoušek v rámci schvalovacího procesu pro pravidelný provoz. Téměř desetiletí trvající objednávka sa tak dostává do své poslední fáze, na jejimž konci bude národní dopravce disponovat šedesáti kusy bez mezer v číslování.

Dráhy se snaží těmito jednotkami nahradit letité pantografy řady 451. Soupravy vlaků v režii jednotek řady 471, patřící pod DKV Praha, pravidelně jezdí nejen v metropoli a jejím okolí, ale také Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Tři další kusy jsou deponovány a provozovány v Ostravě, kde se má jejich počet postupně navyšovat, přestože někdejší optimistické předpoklady o patnácti jednotkách pro severní Moravu se pravděpodobně v brzké době nenaplní. Podle zástupců drah se totiž tyto vlaky v pražské oblasti podílejí jen asi na 55 % všech výkonů elektrických jednotek. Rozšiřování Eska a zvyšování počtu spojů ovšem zatím kompenzuje nákupy nových vozidel, díky čemuž se ani po téměř deseti letech CityElefanty nestaly na pohled dominantním vozidlem v pražském uzlu. Paradoxně tak nastává situace, kdy se tyto jednotky na mnohé tratě podívají jen během víkendů, kdy je celkový počet párů osobních vlaků na síti menší.

ČD si doposud u Škody Vagonka objednaly na 60 kusů těchto vozidel. Původní zakázka byla sestavena již v roce 2000, čímž by poslední kus měl výrobní prostory v Ostravě opustit během příštího roku. Celková hodnota kontraktu se pohybuje nad hranicí 12 miliard korun. Kuriózní mezera v číslování mezi jednotkami 027 a 031 přitom vznikla při rozšíření původní třicetikusové objednávky o stejné množství nových vozidel, ovšem s odlišnými smluvními podmínkami, včetně nižší ceny a přísnějších termínů dodání. Soupravy s řadovým označením 028, 029 a 030 proto budou dodány až mezi posledními.

Zdroj: ČD; námět: city.elefant


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.4.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
27.04.2009 (20:42)  
Pobo: no ty ctyri zabotlamy nocujici na Smichove myslim nekdo naoko kdysi hlidal. Takovi ti zoufalci v cernych hadrech pracujici za pade na hodinu. Efektivnost neumim posoudit :)

Mozna, ze v ramci prestavby Smichova by se mohl nekdo ulakomit na vysoky plot a kamery, ale takove reseni je na CD dost sofistikovane, tak nevim...
27.04.2009 (19:57)  
A bude ty permanentně odstavené záložní soupravy také někdo hlídat?
27.04.2009 (17:05)  
Pokud by se měla "zálohovat" jedna souprava na Smíchově, tak se samozřejmě dá změnit technologie odstavení souprav. V "pravé poledne" byly dnes dostupné koleje 15, 9a, 7a, ostatní koleje byly obsazeny "standardně odstavenými" pravidelnými soupravami.
Mimo jiné, vlak směrem HLN zjevně nahrazován nebude, cestující z HLN mohou být přepraveni na Smíchov "zpožděným" rychlíkem, který jede zpravidla o 5 minut před Os podobně místní frekvence ze Smíchova místo Os rychlíkem, který jede o pět minut později.

Koukal jsem, že ve Vršovicích osobním by se taky pro žabotlam kolej našla. Samozřejmě ne u peronů.
registrovaný uživatel Indi  mail  
27.04.2009 (11:49)  
Tak jsem to tady v diskuzi jako skoropražák dostal a to přitom jezdím každý den tam i zpět žabotlamem na 171 (a asi ještě dlouho budu...) :))
27.04.2009 (5:14)  
No právě nástupiště 1a kolej 13 a 15 odjezd jen na Beroun na Prahu nutnost přestavit a když to může trvat dost dlouho a navíc to blokuje část stanice pro jiný posun.
26.04.2009 (19:07)  
JP: opravdu by to na Smichove slo, musi se tam sice vejit jeste soupravy na zacinajici rychliky, ale i tak je tam koleji spousta.
Moznost odstaveni muze souviset i s tim, ze nast. 1a se uz prakticky nepouziva a ptg. se odstavuji v oblasti mezi 1a a radotinskym zhlavim.
26.04.2009 (18:11)  
AD MZ ano přesný přehled o výpadcích na Beroun a Benešov nemám o výpadcích na Masaryčce relativně přehled mám. A k odstavení na míchově.Dobrá úvaha že když se tam vlaky mimo špičku nějak uklidí a mimo špičku vyjedou tak to půjde i ve špičce.Dříve se tlamy přes víkend odkládaly na "společné" odkud ja známo se ve špičce dost špatně vyjíždí směrem na Vyšehrad a směrem na Beroun je to otázka tak 15 min než vyhybkář oběhne celé zhlavý aby naházel výměny(další 15 min aby to zase srovnal).Na osobním nádraží moc místa na odstavení není 13 a 15 kol(případně 4) odjezd jen na Beroun při jízdě na hl.n nutnost přestavení v lepším případě k "plotu" jinak až do traťových kolejí na Beroun(ve špičce nemožné). V "židech" (kol. 11 - 5) překáží soupravy u peronu a taky soupravy vychozích vlaků.A pak už máme mimo peron jen koleje 8 - 12 a tam zase jezdí soupravy.Z kolejí vyšší čísel nejde odjet rovnou na Prahu.Když se něco vejme mimo špičku opravdu neznamená že to jde i ve špičce.Ve vršovicích os.n. koleje navíc opravdu nejsou hlavním to samé,Libeň krize ohledně výluky (PTG dokonce musí jezdit na odstavení až do H. Počernic) Vysočany zase nejsou koleje(byť by asi byli nejvhodnější snadná dostupnost jak na hl.n tak mas. n.),takže už zbývají Bubny a Mas.n. a tam taky přebytek kolejí není.
26.04.2009 (17:58)  
Ty duvody budou asi ruzne - Prahou se muselo zacit, ale asi se domnivali, ze se situace stabilizuje rychleji. Taky se jim mozna nechtelo platit za vyvoj noveho typu (zatimco ted to za ne udelala ZSSK). No a v neposledni rade na to nebyl az tak velky tlak, protoze objednatele postrasili vyssimi cenami.

Nicmene je urcite naivni se domnivat, ze CD "samy od sebe" plosne zmodernizuji cely park. Od podobnych socialistickych molochu nic podobneho necekejte, Praha je vystavni skrin a vyjimka, i s mimoradne velkym objemem primestskych preprav (nemam statistiky, ale 40-50% objemu cele republiky to klidne muze byt) a z toho plynouciho postaveni Ropidu.

Jen se nebojte a hezky panu hejtmanovi napiste. Celositovy efekt je podprahova komunikace CD na drzitele rezijek. Prodej jizdenek do koncovych bodu bude urcite mozny, nehlede k tomu, ze do 5 let se to bude delat predevsim mobilem (GPRS/NFC)...
registrovaný uživatel SYN 
26.04.2009 (17:08)  
Pikehead: Hm, tak to co pisete sice neni uplne nemozne ale je to cesta jak vyresit problem nerovnomerneho nasazovani novych vozidel CD tim ze se uplne zbavime CD. To muze mit sve vyhody ale i nevyhody. Nebo jste to myslel tak ze vypsanim vyberoveho rizeni prinutit CD aby se alespon k nejakemu rozumnemu standatu zavazaly?
At tak ci tak, ja jsem jiz nekolikrat na techto strankach tvrdil ze VR je dobra vec a melo by se jich vypisovat vic.

Takze se asi budu muset zamyslet sam nad sebou a svoji lenosti jestli ji neprekonam a nevznesu nejaky formalnejsi podnet svemu krajskemu zastupiteli(-um) aby urychlili vypsani VR na zajisteni ZDO v ramci IDSJMK.

Jen aby tu nekdo pak nerval ze trhame jednotneho dopravce a rusime "celositovy efekt" kvuli takove prkotine jako je (ne)nasazovani modernich vozidel...

A stejne zustane otazka proc se CD chovaji tak jak se chovaji. ZDO objednavaji vsechny kraje stejne, ze by stredocesky kraj lepe platil aby mel lepsi vozidla??
26.04.2009 (16:18)  
Ok, takze v Brne ci jinde jezdi srot, zatimco v Praze (na dvou hlavnich tratich ze sesti) jezdi parodie na moderni vozidlo rady 471. Ale ja stale nerozumim tomu, z jakeho duvodu se to tu predhazuje ucastnikum diskuse z Prahy???

Proc si vsichni nestezujete doma? Vykony v regionalni doprave objednavaji kraje a uz se mnohokrat ukazalo (naposledy nedavno v Liberci), ze jedinou cestou ke zvyseni kvality prepravy je vyberove rizeni. Nic tedy nebrani jinym krajum vyhlasit rizeni s kriterii, na nez stare sroty (alias standardni vozovy park CD) nestaci.

Je tu CD, OeBB (kdyby si troufly lezt soudruhum z CD do zeli), Arriva, mozna i Jancura a rozhodne bych se toho, ze jejich cena bude vyrazne vyssi nez cena CD. Sazka CD na radu 471 je slapnutim do hovna, nakupuji to za evropske ceny, ale ma podle vseho vyssi poruchovost (= mene vykonu na vozidlo a vyssi provozni naklady). V soucasne dobe jim naklady na kilometr snizuje amortizovany srot, v okamziku diferenciace plateb podle vozidla to konkurence nemuze neumet levneji nez CD se 471.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko