..: V neděli začíná letní čas, noční vlaky přijedou se zpožděním :..

Hodiny SBB Česká republika - Změnu času na letní ze soboty 28. na neděli 29. března se dotkne jedenadvaceti nočních dálkových vlaků Českých drah. Ručičky hodin se ve 2:00 SEČ posunou o hodinu dopředu. Cestující, kteří se chystají cestovat po změně času, by proto měli počítat s tím, že noční dálkové vlaky pojedou v části trasy ve změněných časech.

Všechny vlaky se úderem druhé ranní kvůli posunu času o hodinu zpozdí. Tam, kde to bude možné, zkrátí České dráhy pobyty nočních spojů ve stanicích a technické prostoje tak, aby do cíle spoje dojely s menším než hodinovým zpožděním. Cestující, kteří se chystají cestovat vlakem v noci ze soboty na neděli, si mohou aktuální odjezdy nočních vlaků ověřit na lince Kontaktního centra Českých drah (840 112 113) nebo si ověřit aktuální polohu vlaku přes internetovou službu ČD.

Změna ovlivní následující spoje:

  • R 200 Silesia Krakov – Praha v úseku Bohumín – Praha
  • R 201 Silesia Praha – Krakov v úseku Bohumín – Krakov
  • R 202 Chopin Vídeň – Varšava v úseku Bohumín – Varšava
  • R 203 Chopin Varšava – Vídeň v úseku Bohumín – Břeclav – Vídeň
  • R 206 Matthias Braun Salcburk – Praha v celé trase na území Rakouska a ČR, vlak čeká v Salcburku na příjezd vlaků s přímými vozy z Curychu a Záhřebu do Prahy
  • R 208 Vltava Moskva – Praha v úseku Olomouc – Praha
  • R 209 Vltava Praha – Moskva v úseku Ostrava-Svinov – Moskva
  • EN 424 Slovakia Košice – Praha v úseku Olomouc – Praha
  • EN 425 Slovakia Praha – Košice na území Slovenska
  • R 440 Excelsior Košice – Cheb v úseku Česká Třebová – Cheb, přímé vozy do Plzně pojedou z Prahy hl.n. mimořádně o hodinu později na rychlíku R 350 v 5:11 (SELČ), přímé vozy do Františkových Lázní o dvě hodiny později na rychlíku R 752 (odjezd z Prahy hl.n. v 6:11 SELČ)
  • R 441 Excelsior Cheb – Košice v úseku Česká Třebová – Český Těšín – Košice
  • R 442 Šírava Humenné – Praha v úseku Čadca – Praha
  • R 443 Šírava Praha – Humenné v úseku Třinec – Košice
  • EN 456 Phoenix Praha – Amsterdam jede na území ČR beze změn, opožděn pojede až na území Německa a Nizozemska
  • EN 457 Phoenix Amsterdam – Praha v úseku Berlín – Praha
  • EN 459 Canopus Curych – Praha v úseku Erfurt – Drážďany – Praha
  • R 470 Amicus Břeclav – Praha v úseku Staré Město u Uherského Hradiště – Praha
  • R 471 Amicus Praha – Břeclav v úseku Hodonín – Břeclav
  • EN 476 Metropol Budapešť – Praha – Berlín v úseku Praha – Holešovice – Děčín – Berlín
  • EN 477 Metropol Berlín – Praha – Budapešť v úseku Brno – Budapešť
  • Sp 1831 Jordán Praha – České Budějovice v úseku Planá nad Lužnicí – České Budějovice

Zdroj: Tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 24.3.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
29.03.2009 (15:22)  
K opatřením, mezinárodní část R 206 přijela do Čech cca s hodinovým zpožděním a z ČB jela řazena až na R 640 (ale obrána o dva vozy druhé třídy).
28.03.2009 (18:03)  
SYN : pomineme–li dobu Protektorátu Böhmen und Mähren, pak se s přechodem na letní čas v Česku (Československu) začalo znovu v roce 1979.
28.03.2009 (13:21)  
Pro ty co se dohadují, SEČ je přirozený čas, netřeba zdůrazňovat, že je to zimní..Naopak letní čas je umělý, a tam je zdůraznění SELČ na místě
registrovaný uživatel SYN 
27.03.2009 (16:43)  
Karosa: jsem si poměrně hodně jistý tím že čas se posouval i v období před 30 lety (to mi bylo 7 a už si to celkem pamatuju). Nejsem schopen se hádat jestli to tehdy nebylo čerstvě zavedené ale bylo to.
Jinak údajně první všeobecná aplikace principu letního času údajně pochází z doby hitlerovské Třetí říše.
registrovaný uživatel karosa  mail  
27.03.2009 (9:14)  
Syn: Také s přechody na letní a zimní časy nemám problém. Ale před takovými cca 30 lety se u nás(a ve většině Evropy) hodiny neposouvaly a nikomu to nevadilo taky. Celoročně platil pouze nynější "zimní" čas, až potom si nějaká "chytrá" hlava někde v Evropě vymyslela, že když se čas posune, bude večer déle vidět a zdůvodnila to tím, že se ušetří za energii při svícení. Což by sice byla pravda, pokud by s nemuselo svítit zase o to víc ráno a nebyla by vynalezena klimatizace, která tu ušetřenou energii za světlo zase spotřebuje(a troufnu si tvrdit, že ještě víc) na ochlazování teplých letních podvečerů a večerů. Takže podle mne změna času žádný význam vlastně nemá.
registrovaný uživatel SYN 
26.03.2009 (22:59)  
Též naštěstí nemám vůbec žádné problémy s přechodem a řekl bych že něco málo získávám...
Ono je snadné na přehazování letního času žehrat, ale má někdo představu jak by to bylo bez něj? Tedy ne že by se zbořil svět ale prostě vycházelo by to jinak, možná (asi?) hůř.
26.03.2009 (21:11)  
Mně osobně přechod na letní čas nevadí, dokonce ho uvítám. Zimní čas sice zkrátí dobu svitu o hodinu odpoledne, ale hlavně když sluníčko nevychází tak pozdě.
Naopak s příchodem letního času se už doba východu slunce přibližuje době začátku ranní směny. Ráno se budím sice dříve, ale když pak jdu do školy, jsem za to rád.
Po nástupu letního času naopak uvítám přechod, kdy ráno je zase chvíli tma, naopak mohu prodloužit své případné venkovní aktivity. V létě ideál - dlouhý výlet na kole, který se protáhne, sluníčko zapadá v devět večer, venku ještě celkem teplo...parádička.
registrovaný uživatel M 
26.03.2009 (1:07)  
Copak slovensko-ukrajinske pomezi... Ale prijet na zapad Spanelska (treba z toho pomezi:-), tak je to svetlo kolem 11 trochu nezvyk. Ne ze by mi to vadilo, ale nezvyk to je:-)
25.03.2009 (22:44)  
471.015 – od konce října do poloviny února je to celkem šuma fuk. Tma je postupně od nějakých 16.00 do 18.00, výhodné je to v létě, zejména v červenci, kdy je slušně světlo kolem toho 15 poledníku až do té deváté večer, na ašském Trojmezí poněkud trochu dýl, na Hrčavském trojmezí trochu dřív, rozdíl mezi tím je asi 25 minut. Když je podle SEČ světlo kolem 4.30, tak je to celkem většině lidí na nic, pokud zrovna nekončí noční, čili posun o hodinu je proto celkem fajn. Já chápu pána od Chrudimi, který s tím má problém, ale někde v na slovensko-ukrajinské hranici mají světlo asi o 45 dříve než v Praze při stejné poloze rafiček na budíku, takže kohout kokrhá o to dříve ... Za existence "první republiky", kdy byla součástí Československa "Podkarpatská Rus", byla v Královu na Tisou (Korolevu) časová hranice, takže východní část (od Králova nad Tisou) Československa používala (dnešní terminologií) východoevropský čas.
registrovaný uživatel 471.015  mail  
24.03.2009 (21:13)  
Já bych bral, kdyby byl letní čas celý rok. Raději déle večer světlo, než dříve ráno.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko