Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).
Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)
Výjimku budou pochopitelně tvořit vlastníci síťových jízdenek ČD (In-gold, režijka) případně ti co maji aspoň slevu u ČD a v autobuse by ji neměli (In-karta), tam je pak samozřejmě výhoda vlaku (a ČD busu) v ceně. Ale opravdu váhám zda toto mám považovat za pozitivum, že si tu výhodu jednotného jízdného buduje (a rozšiřuje na autobusy) jedna konkrétní firma místo důsledného budování jednotného státního tarifního systému (celorepublikový IDS) které by rozhodně byl smysluplnější...
Kdybych tuto tendenci dohnal ad absurdum tak by se teoreticky dalo nechat ČD obsadit veškerou VHD a bylo by to s jízdným nejjednodušší, ne? Akorát jsem si taknějak jistej že bysme na kvalitě přepravy a přeravních prostředků nezískali, anobrž by se všecko ustálilo na pološrotové úrovni. Jako bohužel, konkurence je velice silný motiovátor a kde chybí tam je úroveň bídná :(
Ad tarif - ministerstvo urcujemaximalni, minimalni nebo presnou cenu, za kterou CD musi jezdit?
Viz:http://www.karosa.cz/showimg.php?title=Karosa%20-%20Autobusy&img=images/history/buses/14_b.jpg
Kéž by tomu bylo i v tomto případě a nový způsob v osobní dopravě byl ke spokojenosti zákazníků doznal i dalšího rozvoje. FRK
Pokud na to koukam jako cestujici, zminka o shodnem tarifu s vlakem pusobi ponekud rozporuplne. Ze na jeden listek pojedu z Prahy vlakem a dojedu autobusem je to pozitivni, ze za to ale zaplatim vic nez s jinym autobusem je vec druha.
No a pak je tu jeste otazka "zlutorypalu" (ve smyslu: Jancura nema vlaky ani zkusenosti, tak nemuze provozovat kolejovou dopravu, pronajem prece neni reseni); neni to nahodou to same naruby? Mi je jasne, ze to vlastne nebude nic jineho, nez "tvala NAD" ... ale furt se musim smat tomu, jak nekdo rype do zlutaku, ze to "nejde".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.