..: Projekt ČD Line doplní vlakové spoje :..

Vozidla ČD Bus v korporátních barvách, foto: České dráhy Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).

Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)


Dominik Jaroš | 15.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
15.04.2010 (10:02)  
Vousáč: Přesně tak. To není jenom velkej rozdíl. To je ohromnej rozdíl :).
registrovaný uživatel SYN 
15.04.2010 (10:02)  
Vousáč - no nevím, na krátké vzdálenosti (řádu 10km) neznám skoro nikoho kdo použije raději vlak než autobus (kromě velmi speciálních případů konfigurace polohy zastávek, ale obecně na tom bývá autobus se zastávkama i vozidly líp než vlak - bývají citelně blíž cílům cestujících), to tedy za předpokladu že obé jsou začleněny do IDS a tedy cena je stejná.
Výjimku budou pochopitelně tvořit vlastníci síťových jízdenek ČD (In-gold, režijka) případně ti co maji aspoň slevu u ČD a v autobuse by ji neměli (In-karta), tam je pak samozřejmě výhoda vlaku (a ČD busu) v ceně. Ale opravdu váhám zda toto mám považovat za pozitivum, že si tu výhodu jednotného jízdného buduje (a rozšiřuje na autobusy) jedna konkrétní firma místo důsledného budování jednotného státního tarifního systému (celorepublikový IDS) které by rozhodně byl smysluplnější...
Kdybych tuto tendenci dohnal ad absurdum tak by se teoreticky dalo nechat ČD obsadit veškerou VHD a bylo by to s jízdným nejjednodušší, ne? Akorát jsem si taknějak jistej že bysme na kvalitě přepravy a přeravních prostředků nezískali, anobrž by se všecko ustálilo na pološrotové úrovni. Jako bohužel, konkurence je velice silný motiovátor a kde chybí tam je úroveň bídná :(
registrovaný uživatel M 
15.04.2010 (9:56)  
Vousac - jo, rozdil je to velkej - autobusaci musi resit i "doleva-doprava"...:)
Ad tarif - ministerstvo urcujemaximalni, minimalni nebo presnou cenu, za kterou CD musi jezdit?
registrovaný uživatel aron 
15.04.2010 (9:29)  
Původně jsem si myslel, že maj v plánu busama nahrazovat tratě typu: Hrušovany-Hevlín,MB-Jemnice,Čáslav-Třemošnice,Hostašovice-NJ(tam to zřejmě dopadne)a podobné tratě, kde po celý rok jezdí 810. byla by to stejná muzika za poloviční peníze.
15.04.2010 (9:28)  
Pane Sim,dovolím si oponovat:provozovat vlakovou a autobusovou dopravu je něco jako nebe a dudy. Autobus nemá infrastrukturu,na kterou by musel přispívat(výjimka mýto),nemá operátora obsluhy dráhy(výpravčí),jeho jízdní řád je oproti železničnímu nepoměrně jednodušší. Mezi řízením autobusů-nechci v žádném případě snímat odpovědnost a snižovat umění řidičů-a žízením hnacích drážních vozidel je obrovský rozdíl. A pronájem autobusů pro ČD? Tady jde o start,vozidla na leasing jsou ve výhledu,právě tak jako vlastní řidiči. Ono ,,udělat ze strojvedoucího autobusáka" je podstatně snažší a méně nákladné než to udělat obráceně.A co se týká tarifu:železniční tarif je neúměrně drahý jako pozůstatek vlády ministra Římana. Ale i tak mnoho cestujících raději používá vlak než autobus,zkuste se podívat třeba do Plzně či do Rokycan.
15.04.2010 (9:20)  
Ten SOR je v plánu nebo je jen jako vzor?
15.04.2010 (8:47)  
To už tady jednou bylo a bylo to úspěšné.
Viz:http://www.karosa.cz/showimg.php?title=Karosa%20-%20Autobusy&img=images/history/buses/14_b.jpg
Kéž by tomu bylo i v tomto případě a nový způsob v osobní dopravě byl ke spokojenosti zákazníků doznal i dalšího rozvoje. FRK
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2010 (8:30)  
Z hlediska provoznich nakladu je jasne, ze "diry po granatu" lepe obslouzi autobus, nez vlak (ke kteremu se kolikrat musi jit par kilometru).

Pokud na to koukam jako cestujici, zminka o shodnem tarifu s vlakem pusobi ponekud rozporuplne. Ze na jeden listek pojedu z Prahy vlakem a dojedu autobusem je to pozitivni, ze za to ale zaplatim vic nez s jinym autobusem je vec druha.

No a pak je tu jeste otazka "zlutorypalu" (ve smyslu: Jancura nema vlaky ani zkusenosti, tak nemuze provozovat kolejovou dopravu, pronajem prece neni reseni); neni to nahodou to same naruby? Mi je jasne, ze to vlastne nebude nic jineho, nez "tvala NAD" ... ale furt se musim smat tomu, jak nekdo rype do zlutaku, ze to "nejde".
15.04.2010 (8:01)  
V Současné době nejsou ČD dopravcem autobusových spojů do Norimberka, autobusy od "privátní společnosti" si najímají DB, nikoli ČD. Také řidič je německý....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko