..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
21.03.2009 (21:28)  
Ad M:na rozdíl od vás to já vím. Zažil jsem to na vlastní kůži,jezdil jsem motorákem O/O-S (bez vlakové čety) dost dlouho. Nejde o ten čudlík,ale o celkový přehled a schopnost řešit mimořádnosti,kterých je vždy dost. Pokusím se to přiblížit:když jsem věděl,že jedu jako přípoj k rychlíku-neměl jsem to nikde napsané,ale po více než 25 létech služby na dráze jsem si to pamatoval-tak jsem v případě zpoždění sám,pomocí vlakového rozhlasu zjišťoval zájem o návaznosti,pokud jsem to nevěděl z prodaných jízdenek. A podle toho jsem konal,obvolával vysílačkou a snažil se,aby přípojný vlak buď zbytečně nečekal(když nebylo na koho),nebo aby naopak neujel minutu po čekací době,pokud se mnou jela třeba matka s dětmi či starší nebo invalidní osoba. A tohle se,vážený pane,řidič od náklaďáku za týden komerčního školení nenaučí. A zmáčknout čudlík na mašince,vydávající lístek,je to poslední důležité je vědět,jakou jízdenku a komu vydat.
registrovaný uživatel Iwan 
21.03.2009 (1:19)  
V roce 2003, v Polsku jeden den PKP zrušili čtvrt regionální vlaku.
V provozu máme téměř polovinu trati provozovaných v roce 1989 (25 tys km > 15 tys km). Na ostatních regionálních tratích máme dve páry vlaků denně.
Věřte mi, nechcete opakování naše "restrukturalizace" v České republice...

Pozdrawiam
registrovaný uživatel DJ 
20.03.2009 (21:57)  
Casey_R: Tak v tom případě nevidím důvod, proč by měla zůstat trať Rakovník - Louny, (České Budějovice?)- Český Krumlov - Volary nebo Železný Brod - Tanvald. ;-)
20.03.2009 (21:13)  
Dj: Ona ta mapa znázorňuje, jak by to mohlo vypadat, kdyby se u nás postupovalo á la PKP. V Polsku totiž není problém zlikvidovat dopravu i na trati, kde je silný provoz.
registrovaný uživatel DJ 
20.03.2009 (18:08)  
Ta mapa je naprostý nesmysl. Vidím v ní tyto chyby:

- jakékoliv rozhodnutí ČD nemá vliv na trať č. 149, protože na ní jezdí Viamont. Totéž na tratích č. 293, 312,...
- zastavení pravidelné osobní dopravy na jakékoliv trati neznamená automaticky zrušení téže tratě.
- vymazali jste tam i některé tratě, na kterých dosud je docela dobrá nákladní doprava (Podlešín - Středokluky, Brno - Hrušovany - Znojmo, Beroun - Rakovník, Zlín střed - Lípa nad Dřevnicí, žst. Libuň, žst. Lubná) nebo jde o spojnice větších celků (Havlíčkův Brod - Pardubice, Znojmo - Břeclav, Veselí nad Lužnicí - České Velenice.)

Zjednodušeně řečeno - ta mapa je úplně mimo.
(A to předpokládám, že autor této předělané mapy má svolení autora této mapy ke zveřejnění pozměněného díla. Pokud toto svolení nemá, je tu další úskalí.)
20.03.2009 (16:06)  
Dejwe, tu mapu radějí ani neukazujte. Protože někteří zde přítomní nad ní budou slintat blahem. Zvláště jistý egoistický, arogantní a technokratický pan W, podle kterého jsou lidi co jezdí vlakem mamlasové, co nepochopili že přece jediná správná doprava je silniční, nejlépe individuální.
registrovaný uživatel dejw7  mail  
20.03.2009 (15:08)  
Doufám že ten projekt nebude znamenat rušení méně významných trati. Jinak by to pak mohlo vypadat jako v Polsku. A ne proto jsem se stěhoval do ČR ;)
Zde je simulace mého kamaráda Iwana jakby pak mohla vypadat síť:
http://www.iwan.eu07.pl/infra/cdrzeznia.gif
19.03.2009 (18:18)  
Waszyn 22:59 Jenže tu stavbu a údržbu silnic musí ve finále stejně někdo zaplatit, a když to nezaplatí uživatel-řidič, zaplatíme to všichni v daních. Peníze sebrané na daních nesnižují HDP? (o inflaci nemluvě, tu způsobují úplně jiné faktory)
S touto logikou bychom měli dotovat elekriku, ropu, vodu, těžbu surovin (a samozřejmě vlaky :))...prostě všecko.

Ono při plném hrazení nákladů řidiči by se jistě leckde ukázalo, že poptávka po veřejné dopravě je taková, že se vyplatí zavést vlaky :)
registrovaný uživatel M 
19.03.2009 (16:23)  
Vousac - nevim... Furt si myslim, ze je snazsi ridice voziciho pisek naucit jak zmacknout cudlik na masince, ktera vydava listek nez cloveka co ridi lokomotivu naucit ridit autobus (pripadne plus mackat ten cudlik)...
18.03.2009 (23:16)  
waszyn: Kietrz má přes 12 tisíc obyvatel!
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko