Praha - České dráhy od 8.března zvyšují ceny jízdného pro mladé lidi od 15 do 26 let věku, kteří pro své cesty využívají takzvané žákovské jízdné. Cena se zvýší ovšem pouze v případě že cesta je delší než 120 kilometrů. Například tedy cena cesty mezi Ostravou a Prahou se pro studenty zvýší ze současných 200 korun na 241 korun. Trasa Brno - Praha bude nově stát 173 korun, cena se zvýší o více než 30 korun.
Během posledních 3 měsíců jde už o druhé zvýšení cen jízdného ve vlacích pod taktovkou ČD, tentokrát však se ceny nezvyšují plošně. Tato situace vybízí hned k několika otázkám. Proč dráhy zdražují ceny jízdenek v krátké době podruhé?
Samotné ceny za cestování vlakem jsou v ceníku Českých drah detailně odstupňovány po jednotlivých kilometrech. Podrobné rozepsání však platí jen do 120. ujetého kilometru. Cenu za delší vzdálenost si může cestující spočítat, když k částce za ujetí oněch 120 kilometrů připočte sumu určenou za jeden kilometr. A právě zde se tvůrci ceníku zmýlili - u studentského jízdného ponechali starou částku, která se však již připočítávala ke správně vypočtené nové ceně za prvních 120 kilometrů.
Podle mluvčího drah Ondřeje Kubaly se nejednalo o záměrné zdražení, ale o napravení chyby. Výše slevy z cestovného pro studenty původně činila 55% z plného jízdného, nyní však už jen 45%. Chyba nastala kdy se připočítávaná cena za ujetý kilometr měla zvýšit, což se nestalo.
Zdroj: iDnes.cz
Mimochodem, zajimalo by mne, jak uver souvisi se schopnosti hospodarit s prostredky. Kdyz si firma vezme uver, tak to znamena, ze neumi hospodarit a nema prehled o svych penezich?
Edit - a předpokládám, že zaměstnanci SA si coby zaměstanci obchodní společnosti, které nikdo nic zadarmo nedá, v otázkách mzdových a dalších sociálních požadavků moc vyskakovat nemohou.
Já jsem kontokorent v životě nevyužil (a nejsem z bohaté rodiny) a připadá mi to méně extrémní než být nonstop zadlužený (pokud někomu vyhovuje že platí bance za to, že neumí hospodařit s penězi a nemá o svých financích přehled, budiž). Ale k věci, rozhodně si nemyslím, že má tolik lidí u České spořitelny účet jen proto, že by pro ně (z hlediska jejich potřeb) byl nejvýhodnější. Spousta lidí nemění banku jen kvůli lenosti, další proto, že jsou přesvědčeni o výhodnosti, i když to není pravda, další peníze moc neřeší, dokud jsou se službami banky spokojení, jiní to "vždycky měli v spořitelně" (funguje zvláště u starších lidí).
Takže pokud jde "vychovávání" budoucích zákazníků, někdo na ně nevěří, někdo nevěří na evoluci, ale na obojím se nejspíš většina lidí shodne :) IMHO to funguje a nevidím jediný důvod proč by tomu nemělo být v dopravě. Samozřejmě jen za předpokladu, že rozdíly mezi vlaky a autobusy nebudou velké a také nesmí být zvýhodnění jen v ceně, v takovém případě by totiž bylo pravděpodobné, že to nezafunguje a bývalý student vlakem dál jezdit nebude.
V každém případě, to co předvádějí České Dráhy, povede k přesně k opačnému efektu, lidé, kteři byli nuceni s nimi jezdit, to v budoucnu v případě alternativy neudělají jen kvůli averzi a to i kdyby ČD nabídly lepší podmínky za lepší cenu.
(Mozna to delali, ale mimo zajem medii)
Brodek-Slatina je autem 30 minut (zadrzene). Vlakem je to 4x dyl, aji kdyz to bude navazovat "hrana-hrana"
No nic ve zlym, tez jsem studoval, ja ovsem byl diky letnim brigadam u znameho v zahranici relativne bohaty, navic jsem studoval ve svem bydlisti takze potize s dopravou a ubytovanim se me netykaly. Ale co jsem znal kamarady tak penez na zbyt moc nebylo a muselo se posetrit, aby neco zbylo i na tu hospodu. Ke konci skoly uz mel nejaky vedlejsi prijem skoro kazdy...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.