..: Ukrajinské železnice ustupují od plánu nákupu jednotek Pendolino :..

Nuovo Pendolino, foto: CjoctavianUkrajina - Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o záměru ukrajinských železnic (UZ) na nákup sedmi jednotek pendolino. Ty měly být nasazeny před začátkem fotbalového mistrovství Evropy konaného spolu s Polskem, které vyhlásilo výběrové řízení na 20 vysokorychlostních jednotek, do jehož finále se s vlakem Nuovo Pendolino dostal také italský koncern Alstom. Nové soupravy pro ukrajinské železnice měly zejména přispět ke zkrácení jízdních dob mezi Kyjevem a Lvovem nedaleko hranic se Slovenskem a Oděsou na břehu Černého moře.

Nyní však tamní železniční dopravce přehodnotil svůj záměr a od případného nákupu pendolin ustupuje s odkazem na špatný stav stávající železniční infrastruktury. Původní záměr pořízení 7 jednotek za 180 milionů dolarů (dle aktuálního kurzu cca 565 milionů korun za jednu soupravu) tak zřejmě definitivně padá. Jako jeden z důvodů ústupu od připravované koupě je sice udáván špatný stav tratí, kde by pendolina jezdila stejnou rychlostí jako klasické soupravy (doporučujeme srovnat se závěry studie zmíněné v minulé aktualitě). Nicméně, jako hlavní faktor se může jevit špatná ekonomická situace Ukrajiny, která je silně ovlivněna současnou ekonomickou krizí, stejně jako neustálými dohady s Ruskem nejen o cenách zemního plynu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 9.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Ukrajina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.03.2009 (10:49)  
Odhlédněme od bídného stavu tratí na Ukrajině, ale z provozního pohledu je při „rozlehlosti" státu a délce tratí nákup 20 jednotek stejný ekonomický nesmysl jako nákup sedmi Potěmkinů pro ČD. Pro srovnání - SBB při cca třetinové délce tratí zakoupily 44 „pendolin", pak jsou tu DB se svými masivními nákupy nejen ICE, ale všech vozidel.

V „sovětském" (čili i postsovětském = ruském, ukrajinském ...) pojetí je dálnice to, co vede daleko. Když jsme jeli před dávnými léty autobusem z Moskvy do Vladimiru, tak nám průvodkyně slibovala cestu po dálnici vedoucí do Gorkého. Poté, co jsme na „lepší" okresce předjížděli koňské potahy, následoval dotaz kdy pojedeme po té dálnici. Prý po ní jedeme, neb dálnice je to co vede daleko ... Nu vot chorošó, počemu nět.
registrovaný uživatel M 
10.03.2009 (1:42)  
Bude to tedka silna fotbalova dvojka - napred JAR, pak POL+UKR. Bude to zajimave po vsech strankach:-)
Snad to vyjde pro CR vyjde na Krakow a Wroclaw. I kdyz po zkusenosti s Zenevou to vidim na na Odesu a Doneck:-)
09.03.2009 (22:21)  
Vážení diskutéři,
vnímám rozhodnutí UAZu (Ukrajinske zalaznice, či jak se ta firma jmenuje ukrajinsky) jako správné a takové, které se dalo očekávat.

Už kvůli finanční krizi je logické, že budou ubývat všeobecně zakázky.

Musím být skeptický: tyto jednotky se kupují kvůli ME ve fotbale, které se v Polsku a Ukrajině bude konat. Je pěkné, že je zde snaha modernizovat vozový park, ale dokud nejsou na Ukrajině modernizované tratě, je to na dvě věci. Opravdu si nedovedu představit zkrácení jízdní doby. Po Ukrajině jsem vlakem cestoval, 38 hodin z Užgorodu do Simferopolu, cca. 18 hodin z Krymu do Kyjeva a nějakých 14-15 hodin z Kyjeva do Užgorodu. Navíc by to nasadili jen na Lvov - Kyjev, takže do Užgorodu by se ještě dlouho couralo. Zbytečně vyhozené peníze. Polsko v tomto ohledu je přeci jen napřed, na trati Warszawa - Sosnowiec bych dokonce mohl říct, že vlaky snad jedou rychleji než naše běžné EC vlaky. Jenomže též nemá síť dálnic, stejně jako Ukrajina (i když silnice z Užgorodu na Lvov je velmi slušná!).

Jakkoliv mám tedy Polsko rád a Ukrajinu také, jsem skeptik a bojím se, že ME krachne.
09.03.2009 (18:34)  
Řekl bych, že Alstom není italský koncern >>>>>>

http://cs.wikipedia.org/wiki/ALSTOM

nýbrž koncern vlastnící výrobní závod v italském Saviglianu, kde se "rodí" mimo jiné i vozidla s naklápěcí skříní.

Domácí zvířectvo by muselo být při nástupu řádně označeno adresním štítkem s uvedenou cílovou stanicí a mohlo by během jízdy volně pobíhat v soupravě.
09.03.2009 (16:33)  
Moudrý to dopravce !!!
09.03.2009 (16:16)  
Necim ale jezdit budou muset. Mno, tak tam frci Skoda, nabidne 575 ci nejaky jiny derivat 471 a bude jim stacit tak pulka penez a cestovni casy budou stejne:)
registrovaný uživatel aron 
09.03.2009 (16:11)  
A proč s tím plánovali jezdit do Oděsy, když není hracím městem.
09.03.2009 (13:00)  
Nebuďte naivní, Ukrajina je ....a bude ráda, když jí to ME nevemou nebo se sama vzdá...A na nějaký jednotky prostě nemají peníze.
registrovaný uživatel M 
09.03.2009 (12:52)  
Jo, jenze za ty prachy zrychli tak deset kilometru...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
09.03.2009 (12:32)  
Pokud ty prachy dají do zrychlení hlavních tratí, tak tu úsporou naberou na všech vlacích a ne jen v pendolinech
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko