Ukrajina - Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o záměru ukrajinských železnic (UZ) na nákup sedmi jednotek pendolino. Ty měly být nasazeny před začátkem fotbalového mistrovství Evropy konaného spolu s Polskem, které vyhlásilo výběrové řízení na 20 vysokorychlostních jednotek, do jehož finále se s vlakem Nuovo Pendolino dostal také italský koncern Alstom. Nové soupravy pro ukrajinské železnice měly zejména přispět ke zkrácení jízdních dob mezi Kyjevem a Lvovem nedaleko hranic se Slovenskem a Oděsou na břehu Černého moře.
Nyní však tamní železniční dopravce přehodnotil svůj záměr a od případného nákupu pendolin ustupuje s odkazem na špatný stav stávající železniční infrastruktury. Původní záměr pořízení 7 jednotek za 180 milionů dolarů (dle aktuálního kurzu cca 565 milionů korun za jednu soupravu) tak zřejmě definitivně padá. Jako jeden z důvodů ústupu od připravované koupě je sice udáván špatný stav tratí, kde by pendolina jezdila stejnou rychlostí jako klasické soupravy (doporučujeme srovnat se závěry studie zmíněné v minulé aktualitě). Nicméně, jako hlavní faktor se může jevit špatná ekonomická situace Ukrajiny, která je silně ovlivněna současnou ekonomickou krizí, stejně jako neustálými dohady s Ruskem nejen o cenách zemního plynu.
Zdroj: Rynek Kolejowy
V „sovětském" (čili i postsovětském = ruském, ukrajinském ...) pojetí je dálnice to, co vede daleko. Když jsme jeli před dávnými léty autobusem z Moskvy do Vladimiru, tak nám průvodkyně slibovala cestu po dálnici vedoucí do Gorkého. Poté, co jsme na „lepší" okresce předjížděli koňské potahy, následoval dotaz kdy pojedeme po té dálnici. Prý po ní jedeme, neb dálnice je to co vede daleko ... Nu vot chorošó, počemu nět.
Snad to vyjde pro CR vyjde na Krakow a Wroclaw. I kdyz po zkusenosti s Zenevou to vidim na na Odesu a Doneck:-)
vnímám rozhodnutí UAZu (Ukrajinske zalaznice, či jak se ta firma jmenuje ukrajinsky) jako správné a takové, které se dalo očekávat.
Už kvůli finanční krizi je logické, že budou ubývat všeobecně zakázky.
Musím být skeptický: tyto jednotky se kupují kvůli ME ve fotbale, které se v Polsku a Ukrajině bude konat. Je pěkné, že je zde snaha modernizovat vozový park, ale dokud nejsou na Ukrajině modernizované tratě, je to na dvě věci. Opravdu si nedovedu představit zkrácení jízdní doby. Po Ukrajině jsem vlakem cestoval, 38 hodin z Užgorodu do Simferopolu, cca. 18 hodin z Krymu do Kyjeva a nějakých 14-15 hodin z Kyjeva do Užgorodu. Navíc by to nasadili jen na Lvov - Kyjev, takže do Užgorodu by se ještě dlouho couralo. Zbytečně vyhozené peníze. Polsko v tomto ohledu je přeci jen napřed, na trati Warszawa - Sosnowiec bych dokonce mohl říct, že vlaky snad jedou rychleji než naše běžné EC vlaky. Jenomže též nemá síť dálnic, stejně jako Ukrajina (i když silnice z Užgorodu na Lvov je velmi slušná!).
Jakkoliv mám tedy Polsko rád a Ukrajinu také, jsem skeptik a bojím se, že ME krachne.
http://cs.wikipedia.org/wiki/ALSTOM
nýbrž koncern vlastnící výrobní závod v italském Saviglianu, kde se "rodí" mimo jiné i vozidla s naklápěcí skříní.
Domácí zvířectvo by muselo být při nástupu řádně označeno adresním štítkem s uvedenou cílovou stanicí a mohlo by během jízdy volně pobíhat v soupravě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.