Ukrajina - Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o záměru ukrajinských železnic (UZ) na nákup sedmi jednotek pendolino. Ty měly být nasazeny před začátkem fotbalového mistrovství Evropy konaného spolu s Polskem, které vyhlásilo výběrové řízení na 20 vysokorychlostních jednotek, do jehož finále se s vlakem Nuovo Pendolino dostal také italský koncern Alstom. Nové soupravy pro ukrajinské železnice měly zejména přispět ke zkrácení jízdních dob mezi Kyjevem a Lvovem nedaleko hranic se Slovenskem a Oděsou na břehu Černého moře.
Nyní však tamní železniční dopravce přehodnotil svůj záměr a od případného nákupu pendolin ustupuje s odkazem na špatný stav stávající železniční infrastruktury. Původní záměr pořízení 7 jednotek za 180 milionů dolarů (dle aktuálního kurzu cca 565 milionů korun za jednu soupravu) tak zřejmě definitivně padá. Jako jeden z důvodů ústupu od připravované koupě je sice udáván špatný stav tratí, kde by pendolina jezdila stejnou rychlostí jako klasické soupravy (doporučujeme srovnat se závěry studie zmíněné v minulé aktualitě). Nicméně, jako hlavní faktor se může jevit špatná ekonomická situace Ukrajiny, která je silně ovlivněna současnou ekonomickou krizí, stejně jako neustálými dohady s Ruskem nejen o cenách zemního plynu.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Takze ten duvod bude asi jinej a tipuju, ze bude stejnej jako ty novy stadiony a hotely, ktery planovali postavit:)
Když si to vezmu tak na polskou hranici to je tak hodinka,ale na slovenskou to bude minimálně pět-šest hodin
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.