..: Ukrajinské železnice ustupují od plánu nákupu jednotek Pendolino :..

Nuovo Pendolino, foto: CjoctavianUkrajina - Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o záměru ukrajinských železnic (UZ) na nákup sedmi jednotek pendolino. Ty měly být nasazeny před začátkem fotbalového mistrovství Evropy konaného spolu s Polskem, které vyhlásilo výběrové řízení na 20 vysokorychlostních jednotek, do jehož finále se s vlakem Nuovo Pendolino dostal také italský koncern Alstom. Nové soupravy pro ukrajinské železnice měly zejména přispět ke zkrácení jízdních dob mezi Kyjevem a Lvovem nedaleko hranic se Slovenskem a Oděsou na břehu Černého moře.

Nyní však tamní železniční dopravce přehodnotil svůj záměr a od případného nákupu pendolin ustupuje s odkazem na špatný stav stávající železniční infrastruktury. Původní záměr pořízení 7 jednotek za 180 milionů dolarů (dle aktuálního kurzu cca 565 milionů korun za jednu soupravu) tak zřejmě definitivně padá. Jako jeden z důvodů ústupu od připravované koupě je sice udáván špatný stav tratí, kde by pendolina jezdila stejnou rychlostí jako klasické soupravy (doporučujeme srovnat se závěry studie zmíněné v minulé aktualitě). Nicméně, jako hlavní faktor se může jevit špatná ekonomická situace Ukrajiny, která je silně ovlivněna současnou ekonomickou krizí, stejně jako neustálými dohady s Ruskem nejen o cenách zemního plynu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 9.3.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Ukrajina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.03.2009 (1:12)  
MZ - tohle je ale o dost jine pojeti nez v predchozim prispevku. Tam padl pouze argument, ze Ukrajinci toho koupili malo, protoze Nemci toho maji vic. To vse bez ohledu na to, kde to na Ukrajine melo jezdit...
registrovaný uživatel SYN 
11.03.2009 (23:00)  
MZ: Zajimave, clovek by rekl ze zaloha na hezky kulatych 50% byla ponekud vyvatovana aby prave takoveto situace kdy jde o plus minus jeden kus umoznovala...
11.03.2009 (20:45)  
M : jenže Potěmkiny nebyly plánovány na trasu Praha – Ostrava, ale uvažovalo se s nimi na vozební rameno Wien – Praha – Berlín s dvouhodinovým taktem. Původní projekt nevyšel, tak se dělá z nouze ctnost. Ono nejde ani tak konkrétně o Pendolina, ale obecně o nákup minimálního počtu vozidel, která se nakupují pro určitý účel na základě "nějakého" ekonomického rozboru. Když se kolem roku 1975 rozhodovalo o nákupu lok E499.2 (ex 15x), tak se vycházelo z dlouhodobé turnusové potřeby lok E499.1 v rychlíkové vozbě na vozebním rameni Praha – Olomouc – Košice – Čop a Praha - Přerov. Turnusová potřeba E499.2 činila 18 lokomotiv (Ex 20/21 jezdil bobinami dvojmo). Přihlédlo se k potřebě provozní zálohy vycházející plánované údržby (ŽOSky) a provozní zálohy pro tzv. neplánované opravy. V souhrnu těchto kritétií pak tvořila provozní záloha 50 %, takže se objednalo 27 lokomotiv. V celku logický by byl nákup 30 lokomotiv (těch 27 je přece jen trochu blbé číslo), ale prostě provozně ekonomický rozbor zpracovaný příslušným oddělením odboru lokomotivního hospodářství někdejšího FMD odůvodnil jen 27 lokomotiv. Uvažovat třebas s tím, že by se mohl zvýšit počet vlaků, tedy turnusová potřeba nebo došlo k poškození lokomotivy při nehodě, to prostě ekonomové nebrali. To se taky v případě lok E 499.2017 stalo.
Když jsem pak původně uvažovanou turnusovou potřeby 18 lokomotiv zvýšil na 19 a sebral jsem jednu ze "zálohy", tak z toho začal jeden ze strojmistrů kauzu ohrožující samotnou existenci ČSD ...
registrovaný uživatel M 
10.03.2009 (16:44)  
Precti si vic nez posledni prispevek. Ale jestli chces slovickarit, tak jo, vyhrals...
registrovaný uživatel a123b  mail  
10.03.2009 (16:22)  
M: "Podobne jako v Brazilii urcite jsou lide, kteri litaji letadlem, ale asi jich nebude stejne jako v Americe a to ani kdybysme to jakkoliv prepocetli na stejnej pocet obyvatel celkem"

A Brazílie není Amerika? :-o
registrovaný uživatel M 
10.03.2009 (15:14)  
stoupa - tak ja nerikam, ze jsou tam jen sami chudaci. nicmene tech lidi, kteri jsou ochotni platit za drazsi vlak (a i tech, kteri nekam nejak castejc jezdi) je na Ukrajine proste min nez v Nemecku. Bez diskuse.
(Podobne jako v Brazilii urcite jsou lide, kteri litaji letadlem, ale asi jich nebude stejne jako v Americe a to ani kdybysme to jakkoliv prepocetli na stejnej pocet obyvatel celkem).
Proste srovnavat Ukrajinu s Nemeckem a odvozovat podle toho pocty nutnych jednotek je blbost na n-tou. Ostatne i u nas 7 souprav na pokryti Praha-Ostrava staci bohate a Ukrajinci jiste neplanovali, ze by ty nove jednotky mely jezdit uplne vsude (jako je tomu v Nemecku)

aron - su klidny:-) Zvlast jestli projde ten "zajimavej" navrh na rozsireni poctu tymu...
registrovaný uživatel aron 
10.03.2009 (14:26)  
M: Nejdřív by se naši na to ME museli dostat a pak můžeš přemýšlet o hracích městech, ale Krakow není hrací město, ale náhradní.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
10.03.2009 (13:42)  
2 M:

Z obecného pohledu je to relativní. Vemte si napriklad JAR. Na strane jedné Blue Train, který projizdí slumy. Ukrajina zdedila po CCCP "témer zadnou" infrastrukturu, tedy obdobnou, co pod tím slovem myslíme u nás. Jinak: i na Ukrajine je dost lidí, kterí "na to mají", ale ono to není, ono to nejde jaksi profinancovat.
registrovaný uživatel M 
10.03.2009 (12:59)  
MZ - asi taky zalezi, kde lidi maji potrebu (a penize) cestovat nejaky nadstandardnim vlakem, ne?
Takze srovnavat Ukrajinu a Svycarsko nebo Nemecko - no, to ma ekonomickou uroven jak vino... Aneb Brazilie je zhruba stejne velka jako USA, takze by tam melo litat zhruba stejne velkych dopravnich letadel...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
10.03.2009 (11:53)  
2 Miroslav Zikmund:

No to jste meli stestí.

Jako kluk jsme cetl v LN od Mnacka seriál "Prjamo, prjamo asfalt". Poucné.

Pak jsem v 80. letech zazil v na Ukraine vukol Krivého Rogu to, co nebyla dálnice. Byly v tom díry dvojího druhu: malé = past na medvedy a velké = past na mamuty. Pochopil jsem, proc nacelník Elektrocecha vsech "GOKu" v zime pouziva GAZ s platenou strechou a Volgu 24 si setri na lepsi casy. Aneb v dobové mluve: Ja drugoj takoj strany neznaju a CCCP na vzor.

A domaci zvirectvo (husa zivá, kejhající, stítkem neoznacená) jsem zazil na palube vnitrostatní linky Aeroflotu ze Zaporozi do Mockby. Jó zlatý casy, kdy ve sluzebních vozech bývala schránka na psy .....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko