Praha - Modernizace železničních osobních vozů Bdt279 na moderní řídicí vozy 961 pro ovládání neobsazených motorových a elektrických lokomotiv se konat nebude. Důvodem zrušení výběrového řízení je vyloučení všech dodavatelů ze soutěže. Žádný z přihlášených účastníků tendru totiž nebyl schopen splnit požadavky zadavatele. Zakázka byla vypsána na 34 modernizací včetně dodávky technické dokumentace a náhradních dílů primárního vybavení. Předpokládaná dodací lhůta podle podmínek soutěže byla stanovena na 47 měsíců od zadání zakázky, přičemž celková cena měla dosáhnout 990 mil.Kč bez DPH. Řada 961 měla představovat kompletní rekonstrukci s bezbariérovým WC s uzavřeným okruhem, velkým oddílem pro přepravu větších spoluzavazadel, novým velkoprostorovým odíílem 1. a 2. třídy k sezení a schopností jezdit rychlostí až 140 km/h. Řídicí vozy měly pomoci při ostrých obratech v konečných stanicích a u spojů projíždějících úvratí.
Zdroj: iszvus.cz
Odhaduju že hlavním rozdílem 961 je ta vyšší Vmax a možná trochu jiné uspořádání oddílu pro cestující, jinak je to plusmínus to samé..
Hlavní rozdíl je naftové topení u 954 a elektrické u 961.Klasické soupravy mají dlouhé oběhy a doplňování nafty do topení by bylo problematické.Vozy 954 mají plánováno zbrojení spolu s 854 a 054.
No nevím.
Dneska místo Regíny Trio jel 742 s 4 010.
954 jsou přednostně určeny na motorovou trakci, principiálně sice nic nebrání je spojovat i s elektrikama ale tam už by Vmax=120kmh mohlo být více omezující než u motorů. Je mi sice trochu divné proč mají jen tu 120ku když jsou to předělané Postw (které mají víc) ale asi to tehdy neřešili nebo možná nepředpokládali takový úspěch.
Odhaduju že hlavním rozdílem 961 je ta vyšší Vmax a možná trochu jiné uspořádání oddílu pro cestující, jinak je to plusmínus to samé... Už se o nich mluví jak dlouho a pořád ani prototyp, a teď zase další odklad :(
- Škoda si je jistá svou pozicí a chce dosáhnout vyšší ceny
- Škoda má jisté zakázky, na které trhne víc a ČD už nepotřebuje (byl bych zvědavý komu chce dodávat :-) )
- ČD začaly tvrdě vymáhat plnění smluv (termíny/kvalitu) a Škoda ví, žy by na tom tratila a nestíhala dodávat v požadované kvalitě
- ČD začaly tvrdě vymáhat plnění smluv a škoda ví že jinde to udá dráž a v jakékoliv kvalitě a terminu dodání (sci-fi :-) )
No jsem zvědavý, co budou v Parsu dělat, když ČD nehodlají u RN ani využít opce pro nekvalitu těchto výrobků a radši chtějí vypsat nové VŘ... :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.