..: Perlička: Kolik stojí občerstvení v 1. třídě Pendolina :..

JLV - BistroPraha - Noviny, teplý a studený nápoj, bageta a snack. Toto vše dostanete "zdarma", pokud pojedete první třídou spojů kategorie SuperCity. Díky nově vyhlášenému výběrovému řízení českých drah na dodavatele tohoto občerstvení se můžeme podívat, na kolik tento servis České dráhy vůbec vyjde.

Kolik to vlastně stojí?

České dráhy předpokládají, že v období od 1. dubna do konce letošního roku odeberou 600 kusů těchto jídelních setů denně za předpokládanou celkovou částku 11 milionů korun. Každý z celkem 165 tisíc kusů vyjde České dráhy na 67 korun, pokud bude předpokládaná cena dodržena. Při pohledu na starší výběrová řízení Českých drah lze ale odhadnout, že konečná cena bude vyšší. Dále ale budeme předpokládat dodržení této ceny. K této částce je také třeba připočíst cenu novin, což je například u Mladé Fronty 13 korun u vydání bez barevného magazínu nebo 22 korun za Hospodářské noviny. Celkové náklady na jednoho cestujícího tedy zřejmě přesahují 80 korun.

Můžete vydělat

České dráhy můžou paradoxně na zákazníkovi, který pojede první třídou místo druhé, také prodělat. Při cestě Pendolinem z Ostravy do Olomouce na obyčejné jízdné s povinnou místenkou za 200 Kč vyjde na 331Kč v druhé a 397Kč v první třídě. Šedesát šest vybraných korun navíc tedy sotva pokryje náklady na občerstvení bez novin. Pokud cestující pojede za zákaznické jízdné s místenkou za 100Kč na In-Kartu tak je cena lístku 199 korun v druhé a 248 korun v první třídě, tedy rozdíl se sníží dokonce na 49Kč. Podobné rozdíly jsou také při cestě z Prahy do Pardubic (68 Kč/51 Kč) či z Pardubic do Olomouce (92 Kč/69 Kč) nebo Brna (95 Kč/72 Kč). Ve všech těchto případech si cestující vlastně povinně koupí občerstvení s novinami a samotnou první třídu má tedy "zdarma."

Co závěrem?

Pokud tedy máte v nejbližší době v plánu cestovat spoji SuperCity na relacích uvedených v předchozím odstavci; a vždycky si před cestou kupujete noviny a něco málo k snědku a pití tak zvažte, jestli místo druhé třídy nezvolit radši třídu první, kdy toto budete mít nejen v ceně, ale za určitých okolností ještě můžete mírně vydělat. Jízda v první třídě se tak může stát už jen takový malým bonusem "navíc".

Z počtu objednaných jídelních setů lze ale odvodit také ještě jednu věc. České dráhy denně vypraví 16 spojů Supercity s celkovou kapacitou 1680 míst v první třídě. Pokud tedy předpokládají denní potřebu pouhých 600 kusů občerstvovacích balíčků, lze si snadno domyslet celkovou obsazenost spojů SC v první třídě na úrovni zhruba 32 %. V některé dny je sice vypravován jeden pár spojů SuperCity navíc, na druhou stranu ale zase můžeme předpokládat, že někteří cestující nabízené občerstvení odmítnou.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 12.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MS 
13.02.2009 (20:21)  
2 doomlukas: Aneb "po desti je mokro". :) Vsichni vime, co by se melo, ale snazime se tu spis diskutovat realnejsi reseni a realita je takova, ze proste ze dne na den nebudou misto B jezdi Bmz nebo RailJet.
registrovaný uživatel MS 
13.02.2009 (20:20)  
2 Panula: S tim nelze nez souhlasit.
13.02.2009 (20:18)  
Já myslel, že na "mé RailJety."
A zas takový nesmysl by to nebyl. Pendolina sice máme, ale víc jich teoreticky nebudeme potřebovat, protože jedna základní věc - spojování souprav u nás nehrozí, takže nač více. Snad i více, ale až by bylo i něco jiného. Monotónost by taky za čas ztratila na významu.
Můj smysl RailJetu, nebyl okopírovaný přes kopírák RJ Rakušanů, ale mohly by se početně vozy upravit (přidat, odebrat aj.), interiér bych nechal min. stejný. To až v případě, že by někdo našel peníze na další vozy pro EC do Něměc a Vídně, takže by místo Carlů a Vindobon jezdily tyto ucelené soupravy a vozy z tohoto by měly využití třeba na EC na Východ... Ale to je hudba budoucnosti...
13.02.2009 (20:07)  
MS: Tak zrovna B ve šrotu už dávno být měly, a ne aby byly nosnou řadou v dálkové dopravě. Spojování starých vozů s novými není moc šťastné, je to zas jen polovičaté řešení a ve výsledku se nejedná o moc moderní a atraktivní vlak. Jediná možnost je asi řádná konkurence, protože dokud tady budou kralovat ČD, tak se nikdy nic nezmění...
registrovaný uživatel MS 
13.02.2009 (19:52)  
2 doomlukas: Kdyz porad zminujes ty xmz, tak u nich bych videl asi jako hlavni vyhodu to, ze je lze nakombinovat se starymi vozy, co mame. Pokud bychom se vydali cestou elektrickych jednotek, pak bychom mohli veskere B, Bee, Bpee, Bmee, Bp, Bdt, Bt, ... vyhodit do srotu a nakoupit RailJety, Desira a podobne. Predstava krasna, ale bohuzel tak to nepujde. Leda by ses stal generalnim sponzorem akce "Revoluce vozoveho parku CD a.s." a to nepredpokladam.
13.02.2009 (19:39)  
MS: Těch sedm blbých kundolin nás fakt vytrhne! A zrovna na trati Praha - Ostrava (kde jezdí nejvíce) je to jejich slavné naklápění čerta platné, protože na této rovinaté trati skoro nic neušetří. Uvědom si, že nová vozidla nutně potřebujeme a soupravy jako railjety jsou lepší alternativou k jednotlivým osobním vozům. A že na ně nemáme tratě je blbost, v tom případě by pro nás byly zbytečné třeba i Ampz/Bmz apod. protože podle tvé logiky na ně máme špatné tratě. Vždyť se současnými vozidly nedokážeme využít parametry ani těch našich odfláklých koridorů, naprostá většina vlaků jezdí furt jen 140 nebo dokonce 120 km/h.
registrovaný uživatel MS 
13.02.2009 (19:27)  
2 Panula: Nejak nechapu tvoji reakci, reagoval jsem na doomlukase, kterej obhajuje, ze ma smysl kupovat RailJety do CR. Ja si to nemyslim a to z duvodu ze za prvy mame Pendolina a mame je splacene, dalsi vyhody Pendolin, jako naklapeni uvadel SYN a za druhe, na RailJet tu mame podle meho spatne trate, uvedomte si, ze nemame hotovy ani jeden koridor. Pokud by tu byla sit koridoru, jedna VRT a nemeli bychom Pendolina, potom by se tim dalo zaobirat. V situaci, ve ktere se nachazime je to, dle meho, nesmysl.
13.02.2009 (19:18)  
1) Prebudujte koridory
2) Nakupte RailJet

tak to uz tu bylo a ne jednou, snazime se diskutovat konstruktivni navrhy. :)


Byly již plány na stavění VRT v ČR po dokončení hlavní páteře koridorů... ;)
RailJet. To byl návrh do budoucnosti, ale to bude zase zcela něco jiného... Ovšem pokud to vyznělo tak, že si koupím párek v rohlíku, následně ho vyhodím a koupím si párek v rohlíku s kečupem, tak to sry, že jste se namáhal...
Navíc by bylo lepší kupovat takto ucelené soupravy než nové x-mz... Aspoň by tam mělo co jezdit a na ČR by zbyly taky trochu slušné vozy. Jen by se na čelo dala 380 :-p
13.02.2009 (18:10)  
MS: Proč by se jako měly přebudovávat koridory? Railjet je v podstatě ekvivalent vozů Ampz/Bmz apod., akorát to je jednotka a je výhodnější a modernější. Chápeš? Není to nic na způsob TGV, nebo nevím, co máš na mysli.
A na jaké tratě? Klidně na všechny, kde je dostatečná poptávka, protože vyhovující vozidla v dálkové dopravě nejsou skoro nikde. Jde prostě jen o nový koncept klasických souprav přebírající některé prvky z jednotek.
A za co, to už nechám být... Jen prostě říkám, že jde o vhodná vozidla i pro naše podmínky.
registrovaný uživatel pekař 
13.02.2009 (18:03)  
Já to zkrátím. Pokud pominu, extrémně zaplněné vlaky, kde je potíž dělat i revizi, byl by roznos malého občerstvení do první třídy časově pohodlně zvládnutelný.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko