..: Instalace nového zabezpečení v Brně přinese týdenní výluku :..

754.023, Brno, foto: Puly Brno – V brněnském uzlu se i přes dosavadní neschválení projektu odsunu hlavního nádraží čile staví, což přináší i mnohé výluky. V rámci projektu nového odstavného nádraží je právě dokončována vlaková myčka v Brně–Horních Heršpicích a k ní budován podchod. V rámci rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na trati Brno – Břeclav pak dojde k aktivaci nového zabezpečovacího zařízení. Obě výluky, iniciované Správou železniční dopravní cesty, přinesou od 30. října do 6. listopadu 2009 změny do provozu vybraných vlaků Českých drah na trati 240 v relaci Brno – Zastávka u Brna, rychlíků na trase Brno – Jihlava, téměř všech osobních vlaků na této relaci a na trati 244 mezi Brnem a Střelicemi.

Obě výluky způsobí výrazné snížení kapacity dopravní cesty, proto byla zavedena následující opatření v regionální a dálkové dopravě:

  • Rychlíky v relaci Brno – Plzeň budou z Brna hl.n. vypravovány o 5 minut dřív, přijíždět budou o 5 minut později.
  • Osobní vlaky mezi Brnem a Zastávkou u Brna budou vedeny náhradní vlakovou soupravou v pozměněné časové poloze, viz výlukový jízdní řád. Při cestě dále na Třebíč a Jihlavu bude nutný přestup do náhradní vlakové soupravy. Pro spoje Os 4838, Os 4840, Os 4844, Os 4848, Os 4849, Os 4853 a Os 4855 bude v uvedeném úseku zavedena náhradní autobusová doprava.
  • Osobní vlaky v relaci Brno – Hrušovany nad Jevišovkou jsou v úseku Brno hl.n – Střelice odřeknuty, cestující mohou využít spoje jedoucí ve směru Zastávka u Brna a přestoupit ve Střelicích.

Od června do prosince tohoto roku prochází rekonstrukcí zabezpečovací zařízení na celé trati 250 mezi Brnem a Břeclaví. I na této trati platí pro všechny regionální a meziregionální spoje výlukový jízdní řád.

Příloha: výlukový jízdní řád pro trati 240 a 244 platný 30. 10. – 6. 11. 2009

Podrobnosti o pracích ve stanici Brno–Horní Heršpice uvádí na své stránce Alan Butschek.

Úplné podrobnosti o této a dalších výlukách na české drážní síti najdete na portálu www.vyluky.cz.

Zdroj: České dráhy, SŽDC


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.10.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
29.10.2009 (13:19)  
TTtrain - co je to ale proti Praze a jeji Olympiade (tim teda nevyvolavam spor Brno-Praha, spis jen to, ze blbost radnich je umerna velikosti mesta...)

Chtel bych se zeptat - ta mycka v HH - to je ten "tunel" primo vedle koleji (trati 250)? Ja si toho vsiml uz davno a myslel jsem si, ze by to mycka mohla byt, ale soucasne jsem mel za to, ze mycka se bude stavet az s odsunutim nadrazi (skoro to snad nekde byl i "argument" pro odsun)
registrovaný uživatel Racek 
29.10.2009 (13:08)  
Neřekl bych, že "varianta odsunu se zdá stále pravděpodobnější". Naopak, současná situace je taková, že všichni taknějak tuší, že financování z OPD už je passé, ale nikdo ze zodpovědných to nechce říct nahlas - aby se nestal tím, kdo odsun definitivně pohřbil. A bez peněz z OPD na to tento stát nemá a ještě nějakou dobu mít nebude ... naštěstí.
2 TTtrain: jedná se o rekonstrukci koridorového uzlu, čili investorem je stát - SŽDC. Ta "stavba metra" je víceméně zoufalým pokusem vylepšit v principu špatný projekt rekonstrukce uzlu s nádražín v odsunuté poloze - řeší nedostatečnou kapacitu zhlaví i problematickou dostupnost nového nádraží. Jediná drobná chybka je, že na to nebudou peníze ;-)
Až bude konečně všem jasné, že peníze na odsun nejsou a nebudou, tak bude taky nejvyšší čas naplánovat nějakou rekonstrukci průjezdu uzlem (ve stávající stopě) po etapách, protože v očekávání odsunu je údržba zanedbaná až hamba.
29.10.2009 (9:48)  
TTrain: Možná by zdejší radní měli vycestovat někam do světa a podívat se...

Jojo, tady už se prošustrovalo tolik peněz, že pár set tisíc za výlet radních se v tom hravě ztratí;-). A navíc - máš pocit, že zde jde o to, "jak se to dělá jinde a jak to v Brně s využitím těchto zkušeností udělat tak, aby z toho město a obyvatelé (bydlící i dojíždějící) mělo co největší prospěch"?
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
29.10.2009 (9:40)  
To Stará paní: Můj pocit, že Brno neví co s penězma je stále silnější :-) , odsun nádraží, plán na stavbu metra, letiště odkud létají tři spoje denně, to vše pro cca 350 tis. lidí. Možná by zdejší radní měli vycestovat někam do světa a podívat se, jak se to dá dělat jinde.
29.10.2009 (8:58)  
Naopak, varianta odsunu se zdá stále pravděpodobnější. Navzdory slibům před volbami totiž ČSSD udělala veletoč a začala prosazovat odsun nádraží. Takže situace na radnici je velmi nepřehledná a rozhodující slovo získává nekorunovaná "velká koalice" prosazující odsun. Na druhou stranu, Krajský soud už jednou zrušil územní rozhodnutí, a nezdá se reálné, že by mohlo být do konce března, tedy po pouhých sedmi měsících, vydáno znovu v souladu se zákony a procesními lhůtami. Územní rozhodnutí je přitom podmínkou pro podání žádosti o dotace z EU, a na tu je zas poslední termín právě (tuším) koncem března. Navíc tu je stále naděje, že EU nebude chtít přispět tolik miliard na nesmyslný projekt, který oproti stávající situaci zhorší dopravní situaci v místní i dálkové dopravě v Brně (mj. sníží propustnost trati hluboce pod předpokládaný rozsah dopravy) a proti kterému se v referendu (i když neplatném kvůli nízké účasti) vyjádřilo 85% hlasujících. Proto nad odsunem visí velké otazníky a těžko předvídat další děje. Viz např. www.nadrazivcentru.cz
29.10.2009 (8:09)  
Neměl ten úvod být spíš "V brněnském uzlu se i díky dosavadnímu ..." nebo mi něco uniká?
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
29.10.2009 (7:37)  
...dosavadní neschválení projektu odsunu hlavního nádraží ... Mám tomu rozumnět tak, že tahle absurdita je stále ještě ve hře?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko