Brno – V brněnském uzlu se i přes dosavadní neschválení projektu odsunu hlavního nádraží čile staví, což přináší i mnohé výluky. V rámci projektu nového odstavného nádraží je právě dokončována vlaková myčka v Brně–Horních Heršpicích a k ní budován podchod. V rámci rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na trati Brno – Břeclav pak dojde k aktivaci nového zabezpečovacího zařízení. Obě výluky, iniciované Správou železniční dopravní cesty, přinesou od 30. října do 6. listopadu 2009 změny do provozu vybraných vlaků Českých drah na trati 240 v relaci Brno – Zastávka u Brna, rychlíků na trase Brno – Jihlava, téměř všech osobních vlaků na této relaci a na trati 244 mezi Brnem a Střelicemi.
Obě výluky způsobí výrazné snížení kapacity dopravní cesty, proto byla zavedena následující opatření v regionální a dálkové dopravě:
- Rychlíky v relaci Brno – Plzeň budou z Brna hl.n. vypravovány o 5 minut dřív, přijíždět budou o 5 minut později.
- Osobní vlaky mezi Brnem a Zastávkou u Brna budou vedeny náhradní vlakovou soupravou v pozměněné časové poloze, viz výlukový jízdní řád. Při cestě dále na Třebíč a Jihlavu bude nutný přestup do náhradní vlakové soupravy. Pro spoje Os 4838, Os 4840, Os 4844, Os 4848, Os 4849, Os 4853 a Os 4855 bude v uvedeném úseku zavedena náhradní autobusová doprava.
- Osobní vlaky v relaci Brno – Hrušovany nad Jevišovkou jsou v úseku Brno hl.n – Střelice odřeknuty, cestující mohou využít spoje jedoucí ve směru Zastávka u Brna a přestoupit ve Střelicích.
Od června do prosince tohoto roku prochází rekonstrukcí zabezpečovací zařízení na celé trati 250 mezi Brnem a Břeclaví. I na této trati platí pro všechny regionální a meziregionální spoje výlukový jízdní řád.
Příloha: výlukový jízdní řád pro trati 240 a 244 platný 30. 10. – 6. 11. 2009
Podrobnosti o pracích ve stanici Brno–Horní Heršpice uvádí na své stránce Alan Butschek.
Úplné podrobnosti o této a dalších výlukách na české drážní síti najdete na portálu www.vyluky.cz.
Zdroj: České dráhy, SŽDC
Chtel bych se zeptat - ta mycka v HH - to je ten "tunel" primo vedle koleji (trati 250)? Ja si toho vsiml uz davno a myslel jsem si, ze by to mycka mohla byt, ale soucasne jsem mel za to, ze mycka se bude stavet az s odsunutim nadrazi (skoro to snad nekde byl i "argument" pro odsun)
2 TTtrain: jedná se o rekonstrukci koridorového uzlu, čili investorem je stát - SŽDC. Ta "stavba metra" je víceméně zoufalým pokusem vylepšit v principu špatný projekt rekonstrukce uzlu s nádražín v odsunuté poloze - řeší nedostatečnou kapacitu zhlaví i problematickou dostupnost nového nádraží. Jediná drobná chybka je, že na to nebudou peníze ;-)
Až bude konečně všem jasné, že peníze na odsun nejsou a nebudou, tak bude taky nejvyšší čas naplánovat nějakou rekonstrukci průjezdu uzlem (ve stávající stopě) po etapách, protože v očekávání odsunu je údržba zanedbaná až hamba.
Jojo, tady už se prošustrovalo tolik peněz, že pár set tisíc za výlet radních se v tom hravě ztratí;-). A navíc - máš pocit, že zde jde o to, "jak se to dělá jinde a jak to v Brně s využitím těchto zkušeností udělat tak, aby z toho město a obyvatelé (bydlící i dojíždějící) mělo co největší prospěch"?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.