..: Instalace nového zabezpečení v Brně přinese týdenní výluku :..

754.023, Brno, foto: Puly Brno – V brněnském uzlu se i přes dosavadní neschválení projektu odsunu hlavního nádraží čile staví, což přináší i mnohé výluky. V rámci projektu nového odstavného nádraží je právě dokončována vlaková myčka v Brně–Horních Heršpicích a k ní budován podchod. V rámci rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na trati Brno – Břeclav pak dojde k aktivaci nového zabezpečovacího zařízení. Obě výluky, iniciované Správou železniční dopravní cesty, přinesou od 30. října do 6. listopadu 2009 změny do provozu vybraných vlaků Českých drah na trati 240 v relaci Brno – Zastávka u Brna, rychlíků na trase Brno – Jihlava, téměř všech osobních vlaků na této relaci a na trati 244 mezi Brnem a Střelicemi.

Obě výluky způsobí výrazné snížení kapacity dopravní cesty, proto byla zavedena následující opatření v regionální a dálkové dopravě:

  • Rychlíky v relaci Brno – Plzeň budou z Brna hl.n. vypravovány o 5 minut dřív, přijíždět budou o 5 minut později.
  • Osobní vlaky mezi Brnem a Zastávkou u Brna budou vedeny náhradní vlakovou soupravou v pozměněné časové poloze, viz výlukový jízdní řád. Při cestě dále na Třebíč a Jihlavu bude nutný přestup do náhradní vlakové soupravy. Pro spoje Os 4838, Os 4840, Os 4844, Os 4848, Os 4849, Os 4853 a Os 4855 bude v uvedeném úseku zavedena náhradní autobusová doprava.
  • Osobní vlaky v relaci Brno – Hrušovany nad Jevišovkou jsou v úseku Brno hl.n – Střelice odřeknuty, cestující mohou využít spoje jedoucí ve směru Zastávka u Brna a přestoupit ve Střelicích.

Od června do prosince tohoto roku prochází rekonstrukcí zabezpečovací zařízení na celé trati 250 mezi Brnem a Břeclaví. I na této trati platí pro všechny regionální a meziregionální spoje výlukový jízdní řád.

Příloha: výlukový jízdní řád pro trati 240 a 244 platný 30. 10. – 6. 11. 2009

Podrobnosti o pracích ve stanici Brno–Horní Heršpice uvádí na své stránce Alan Butschek.

Úplné podrobnosti o této a dalších výlukách na české drážní síti najdete na portálu www.vyluky.cz.

Zdroj: České dráhy, SŽDC


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.10.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SYN 
02.11.2009 (14:28)  
Tak hlavně aby to neskončilo tak že se budou navzájem trumfovat jednotlivé projekty který je lepší a neudělá se zase nic... to považuju za nejhorší variantu ke které se mi zdá že se zase schyluje...
Nepovažuju se za zavilého zastánce přesunu nádraží, jen tvrdím že se už konečně některá varianta musí REALIZOVAT, a ne pořád vymýšlet a hádat se.
Registrierter Benutzer M 
02.11.2009 (10:56)  
Taktak, polomery urcite nejsou duvodem sneci rychlosti
02.11.2009 (0:21)  
Racek: Ono to s tím odsunem není vůbec slavné ani co se rychlostí týče - oblouky o poloměrech 350 až 380 m mezi odsunutým a Židenicemi dovolují rychlosti do cca 85 km/h (pendolíno 105 km/h) - dle http://martin_vondracek.sweb.cz/CD_koridory.html
Oproti nádraží v centru tak vycházejí srovnatelné rychlosti průjezdu směr sever (pokud odhlédneme od pomalého zhlaví, tak před Židenicemi je oblouk R 750 m > V = 120 km/h)
Registrierter Benutzer Racek 
01.11.2009 (23:25)  
Vymýšlíte vymyšlené - existuje několik návrhů, jak vylepšit hlavák na stávajícím místě, od novostavby na starém místě až po prostou obnovu kolejí + ZZ za zlomek ceny. 1-2 koleje s nástupištní hranou by se asi hodily, ale větší problém je stav svršku + spodku a ZZ, které spolu způsobují malou kapacitu zhlaví. Na odsunutém nádraží má být sice asi 12 kolejí a nové ZZ, ale kapacitu tam zazdí křížení s nákladním průtahem, takže za spoustu miliard budema tam, kde jsme byli.
ad průjezdnost: ono je dneska průjezdné skoro všechno, co jde - kromě vlaků od/do Střelic (v kusých) jsou výchozí/končící jen vlaky na Vláru, část bohumínských rychlíků (půlka pokračuje HB - Praha), R Břeclav-Olomouc a Sp Č. Třebová. Výjimkou jsou začátky/konce provozu a špiček.
01.11.2009 (21:13)  
MZ: Kdyz srovnavate s prazskym Smichovem... Tak Smichov ma krome tech peti prujezdnych a trech kusych, u kterych jsou nastupiste, jeste dalsich asi pet manipulacnich. Drtiva vetsina vlaku je tam prujezdnych (prip. se tam otoci motorak z Nucic). A jeste ke vsemu ma Smichov releovku.
Oproti tomu ma Brno hl.n. sest prujezdnych koleju + 4 kuse. Hlavni problem Brna je v celkove organizaci provozu - vychozi vlaky jsou pristavovany s predstihem az pul hodiny, stridaji se tu firove... To vsechno se deje bez nejakych "pomocnych" koleji, ktere maji na Smichove - a na elektromechanice.
Rekl bych, ze by stacilo udelat Brno trochu vic prujezdne (a koncit osobaky od Tisnova treba v HH). Ozeleni jedne koleje by bylo z hlediska oblouku naprosto bezpredmetne (staci se podivat na mapu). Kdyz uz bourat, tak Tesco :) - a posunout viadukt nad Uzkou. Tim by vzniklo i misto pro jeden peron navic. Ale do te doby by stacilo trochu prekopat GVD...
01.11.2009 (20:12)  
SYN : Masaryčka byla postavena v roce 1845, současně s tím se už nějak uvažovalo se stavbou železnice do Saska. Na hlavní nádraží se dostala železnice až o mnoho let později. Od Vršovic v roce 1871, od Vysočan až v roce 1872.
Mohu vás ujistit, že přesun mezi oběma nádražími, resp. nástupišti (7. kolej TGM > 7.nástupiště HLN) běžný cestující, zvláště se zavazadlem nestihne pod 15 minut. S vyplazeným jazykem za použití různých zkratek (před koleje na Masaryčce, kus po okraji magistrály na HLN a zase přes přechody poklusem tak necelých 15 minut. IDOS sice uvádí 11 minut, ale to je tak akorát od vchodu ke vchodu. Týchž 11 minut totiž uvádí i od zastávky TRAM v Bolzanově ulici, což je přiměřené, 13 minut je uváděno za zastávky TRAM v Jindřišské, což je také přiměřené.
Doby, kdy mezi oběma nádražími existovalo tramvajové spojení zastavují přímo před budovami obou nádraží je hluboká minulost.

Víte co je ale nejzajímavější ? Odsunuté nádraží má mít tuším 12 kolejí (tolik kolejí má Berlin Hbf + 2 koleje pro S-Bahn), špičkově je dnes na brněnském HLN za 24 hodin 635 pohybů vlaků (příjezdy a odjezdy). Když bychom připočítali nějaká soupravy z/do odstavných, tak počítejme 700 pohybů za 24 hodin, které se uskutečňují na 6 průjezdných a 4 kusých kolejích. Na Smíchovském nádraží jsou dnes 452 pohyby, s nějakými soupravami a nákladními vlaky řekněmě pro zjednodušení 500 pohybů. A tohle se vyjezdí na 5 průjezdných a jedné kusé koleji ...

Dusanh : Možná by stačilo oželet jednu průjezdnou kolej a ty oblouky "jen" drobet narovnat. Nádraží Zürich Flughafen je celé v oblouku a s rezervou se tam vejde zdvojené ICN (14 vozů), resp. dlouhé klasické soupravy. Nádraží v Bernu je taky ve velké části v oblouku, možná ostřejším než v Brně. Vzhledem k tomu, že památkově je chráněna jen staniční budova, tak by se dala část TESCA postavit i nad kolejištěm. Podobně se využilo prostorů nad kolejištěm Franz Josef Bahnhof a takových stanic je více. Já tiše doufám, že se jednoho ošklivého dne zjistí, že na odsun nejsou peníze a musí se hledat "levnější" řešení.
Registrierter Benutzer M 
01.11.2009 (12:12)  
Ne, neni to rovne. Nicmene ve smeru Modrice je jasne videt, ze rovnost/krivost neni v zadnem pripade rozhodujicim faktorem...
Ostatne i od Zidenic je to vicemene jen jeden tahly oblouk, kde ta ctyricitka neni rozhodne dana polomerem. A nad Kolistem by vlaky mely brzdit uz v kazdem pripade:)
Registrierter Benutzer Dusanh 
01.11.2009 (12:10)  
Ad SYN: o odsunu by se jistě dalo polemizovat dlouho a z různých pohledů, taky se už dlouho polemizuje :-)
Vaše srovnání pražské Masaryčky a hlavního sice má trochu logiku, zejména je neoodiskutovatelný ten faktor času - po třiceti letech existence odsunutého nádraží v Brně už to nikomu nepřijde divné. Aby to srovnání bylo úplné, tak by "odsun" v Brně musel být vyvolán stavbou nové trati, která by vedla v Brně ve směru západ-východ přes Pisárky tunelem pod Špilberk...

I tak je tady jedno veliké ALE: výstavbu tehdejšího pražského nádraží Franze Josefa zaplatila soukromá společnost. Odsun nádraží v Brně bychom měli zaplatit všichni - a ten poměr cena/výkon při ceně 30GKč nevidím nijak optimisticky. Za výrazně míň peněz by šlo: zbourat Tesco a nádraží ve stávající poloze srovnat tak, aby byla rovná nástupiště. Dvojici oblouků na severním zhlaví nahradit jedním o větším poloměru. Tescu by se postavil podzemní obchoďák pod nádražím a (skoro ;-) všichni by byli spokojeni. Zbourat všechny ty chatrče okolo a je hotovo...
Registrierter Benutzer SYN 
31.10.2009 (12:26)  
M: A co vyjezd na druhou stanu (na Zidenice), ten je taky rovnej jak primka? Ja osobne tam vidim docela krivici a dva mosty hned za sebou na zacatku... pokud tama nekdy prijizdim na hlavas tak poslednich kus (zhruba od Zabrdovic) dost pomalu, max. ctyricitkou... proste je to takove loudave.
Registrierter Benutzer M 
30.10.2009 (23:02)  
SYN - o jake rychlosti pises? Od Modric je to skoro jak primka a zrovna stovkou to tam nejezdi. Takze o "smeru" tenhle pribeh asi neni...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko