..: JMK chce změnit výpočet pokut za zpožděné vlaky :..

Brno-Maloměřice, foto: InterCityBrno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.

"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.

Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR


Adys Poslat mail autorovi | 10.1.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.01.2009 (1:06)  
Proc jezdi vlaky Hustopece-Sakvice, tak to ale nikdo netusi... Nevim, co ti na to mam rict
registrovaný uživatel JOHNZ 
12.01.2009 (20:00)  
M: Tak sa skúste obaja rozhodnúť čo vlastne pod čím myslíte a nie otáčať to tu tak ako vám to vyhovuje. Stále v tom prípade platí prvý odstavec, že keď je ten vlak tak šialene neefektívny, na kieho frasa ho potom Kordis objednával a integroval ...
registrovaný uživatel M 
12.01.2009 (0:40)  
SYN - to s tim leasingem mne nikdy nenapadlo (co by mne taky dali na splatky, kdyz vydelavam jenom promile vkladu:), ale kdyz se nad tim zamyslim, tak to, cos napsal ma neco do sebe:-)

Jiri Prusa - nebyl to treba pronajem nejak zpetne nebo tak zhruba neco? No ale dobre - odpisy to teda nebyly. Porad ale plati, ze 8,5G je kupa penez (i kdyz mensi nez 12G, to je fakt:)
12.01.2009 (0:30)  
Všem se omlouvám,odpisy je opravdu blbost,ale mimo daní tam byl ještě odečet za něco jen nevím co.Tyto čísla se tu už řešili jen si nevzpomenu kdy ale během dne se najde určitě někdo kdo bude vědět.
registrovaný uživatel SYN 
12.01.2009 (0:16)  
Jiri Prusa: tak dan z prevodu nemovitosti by nemela cinit 30% (chybejici 3,5G) a pokud se jednalo o jinou dan tak jim stat nejspis odecetl dan kterou by jinak zaplatili z jinych penez takze ve vysledku o ty prachy neprisli ne? Nevim to, dohaduji se. Chtelo by to kdyztak upresnit pokud to nekdo vi.

M: Snad jste me neprechvalil ale asi to tak nejak bude :-)
S tema ucetnickejma zmatkama je to nekdy pekny psycho, ale nakonec to musi vychazet narovno zeano. Odhaduju ze to bude tez jeden z duvodu proc je vseobecne tak obliben leasing, tam dam leasingove splatky rovnou do nakladu a je to takove prehlednejsi...
S tou prizni banky - ano to je ono nekdy je primo zadouci aby ty ucetni lejstra nerikaly vubec nic o skutecne situaci :-)
registrovaný uživatel M 
12.01.2009 (0:13)  
Jiri Prusa (rozpusteni v odpisech). To ale znamenalo treba tohle. Stat vlozi do CD nove stroje v hodnote sto miliard. Protoze tyhle nove stroje se casem odepisi, tak se jejich cena rozpusti v odpisech. Pokud se na to podivame takhle, tak stat do CD nevlozil ani korunu (vsechno se rozpustilo v odpisech)...
Nebo jsem nepochopil, jak jsi to myslel
12.01.2009 (0:05)  
Jiří Průša: v odpisech se neutratí ani koruna, oni totiž odpisy naopak cashflow (potažmo stav finančních prostředků) zvyšují...
registrovaný uživatel M 
12.01.2009 (0:04)  
SYN - no ja si to nemyslim. Nekteri mistni to ale pocitaji presne jak rikas - tj. napred do nakladu zapoctou pul mega cash a potom to prozenou i odpisama.

Pripadne tady zaznel uz i "trik", ze kdyz se vozidlo odepisuje (treba) 10 let, tak se i navratnost investice pocita rovnez pouze na 10 let. Jinymi slovy - pokud by rocni ciste trzby byly jedna patnactina porizovaci ceny a zivotnost (nebo proste jeji vyuzivani) byla 20 let, tak vysledkem bude, ze se investice nevyplati, protoze je odepsana uz po 10 letech (a ciste trzby za tu dobu nestihnout vydelat na tu porizovaci cenu)...

mates - myslim, ze SYN to chape. Jen jsem ho asi trochu zmatl:-) Mam takovej matnej pocit, ze jedna vec je ucetnictvi (obzvlast danove), druha je neco jako cash flow. Ale moc tomu nerozumim, tak na to radsi pouzivam svoje vyrazy, resp. to opisuji delsimi vyrazy (v zasade je to stejne jako s tim dumpingem:) Kazdopadne pro vypocitavani navratnosti investic a tak, nema smysl s odpisy moc pocitat, protoze za ty si nic nekoupim. Akorat tak prizen banky, kdyz to dobre podam:)
12.01.2009 (0:03)  
SYN: Ale tady jde o to, že když ČD koupí vozidla za 1 mld, tak se jedná o výdaj 1 mld (prostě nám zmizí 1mld finančních prostředků), nikoliv však o náklad. Do nákladů se totiž cena nových vozidel promítne až v odpisech a to např. při desetiletém odpisování částkou 100 mil. ročně. V tomto případě se však už nejedná o výdaj, ale pouze o náklad. Takže v sumě jsou výdaje i náklady 1 mld, rozdíl je ovšem v čase, kdy dojde k jejich započtení. Jak ovšem poznamenal M, velká část zde diskutujících tyto pojmy zaměňuje a následně to pak vypadá tak, že ČD utratí 1 mld a pak ještě navíc každý rok 100 milionů....
12.01.2009 (0:03)  
Jen ale neoperujte číslem 12 mld za majetek prodaný SŽDC,protože ono číslo je fakticky jen cca 8,5 mld(nebo snad i méně) zbytek se rozpustil v jiných věcech jako daňě a pod. a fakticky od státu do ČD nepřišel.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko