..: DB Schenker otevřela v Brně nové logistické centrum :..

Překladiště, foto: DB Schenker Brno — V červnu tohoto roku zahájilo v Brně–Slatině provoz nové logistické centrum české pobočky německé společnosti DB Schenker. Rozloha terminálu, který je nyní mimo jiné prvním railportem společnosti v České republice, činí osm tisíc metrů čtverečních, z čehož více zhruba čtyři pětiny zabírá logistická hala, vybavená technickým zázemím, zbývající prostor je pak vyhrazen pro překládkové operace. Součástí je i železniční vlečka s 85 metrů dlouhou zastřešenou rampou. Mezi největší přednosti této nové stavby patří její poloha – nachází se totiž nejen nedaleko silničního uzlu, ale také v blízkosti mezinárodního železničního koridoru. Slouží jako překladové centrum mezi střední Evropou a Balkánem, jelikož DB Schenker nabízí své pravidelné linky na Balkán už jedenáct let prostřednictvím vlaků PowerRailer. Především jihomoravským podnikům tak nabízí atraktivní ekonomickou, a k životnímu prostředí šetrnější alternativu kamionové dopravy.

Zdroj: Dopravní noviny


Dominik Jaroš | 20.8.2010 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
23.08.2010 (17:10)  
Jojo, Tuřanka 115 je skutečně poštovní adresa bývalé Sigma Slatina, otec tam dělal - dost jsem se k nim v mládí nachodil (dílny, obloukové pece, ale taky sálový počítač - joj to bylo zajímavých věcí:)
registrovaný uživatel M 
21.08.2010 (0:02)  
Ten areal, stejne jako protejsi cernovicka terasa a i to pole na druhe strane dalnice by mohlo mit docela dost potencial. Dalnice, zeleznice (teoreticky za mnoho desitek let i modernizovana:(, letiste. Kuprikladu kam se hrabe Ruzyne nebo letiste v Bratislave. A proti Vidni zase levnejsi pracanti. Ja rozhodovat o stredisku UPS/Fedexu pro stredni Evropu, tak mam jasno:-) No ale mozna prave proto o tom nerozhoduju:-))
registrovaný uživatel Marťa 
20.08.2010 (20:45)  
Do Areálu Slatina, jak se oficiálně bývalá továrna Roučka dnes nazývá, občas jezdím. Zmíněná hala s vlečkou vystřídala více nájemců. Před několika lety tam denně přijížděly italské kryté vozy se zbožím Zanussi. Od poslední změny nájemce před asi 2 lety tam žádný vlak nepřijel. Přejme si, aby se situace pod novým provozovatelem změnila.
20.08.2010 (13:18)  
Miškin) No jo, 300, 340, tohle jsem si popletl, protože rychlíky z Přerova jezdí, jak to vyjde.

Stále se dá říct, že tento terminál je dostupnější, jak terminál u Zlína.
20.08.2010 (13:08)  
To JP- pravdu má Kocourek Jiří, trať přes Slatinu je 340, 300 vede přes Chrlice (jezdím po ní každý den). Podle tvého odkazu jsem dohledal přesné umístění- areál Schenker je v areálu bývalé Sigmy Slatina n.p., poté Roučka Slatina. Tato docela veliká firma byla postupně rozebrána na malé části, které neměly velkou životnost. Budovy byly většinou zbourány, ale vlečka z nádraží Brno- Slatina zůstala zachována, tak ji dnes DB-Schenker může využívat.

Spíš jsem chtěl upozornit (nechci být teda za hnidopicha), že v článku mělo spíš být napsáno "nachází se na trati s dobrým přístupem na mezinárodní železniční koridor"- Vlára sama o sobě zatím nemá velký potenciál, avšak pokud proběhne přestavba tratí 340 a 300 v úseku Blažovice- Nezamyslice, bude to hodně pozitivní změna.
registrovaný uživatel thingie  mail  
20.08.2010 (12:12)  
vojtik: Aha, nojo, ona tam vlastně žádná výhybka není. Tak či onak, jet přes hlavní by nebylo k ničemu.
registrovaný uživatel vojtik 
20.08.2010 (11:47)  
thingie: od Jihu též přes Maloměřice, z Dolního se přímo na Slatinu už hezkých pár let dostat nedá ;-)
registrovaný uživatel thingie  mail  
20.08.2010 (11:45)  
Na odkazovaném webu DB Schenker je uveden kontakt v Brně na adrese Tuřanka 115, to je přímo u žst. Brno-Slatina. Počítám, že je to i přesně ta lokace toho terminálu.
20.08.2010 (11:27)  
Miškin: Pravděpodobně v tomo (1) trojúhelníku mezi dálnicí, dálničním přivaděčem a železniční tratí. Nebo naproti přes trať. Areál CTP, který je blíž ke Šlapanicím, to nebude, protože nemá vlečku.
A o kterou tať se jedná? Podle mapy ČD (2) je to trať 340 (na kterou je z části sveden i provoz z trati 300).

1: http://mapy.cz/#mm=F@x=138319040@y=132714816@z=14
2: http://www.cd.cz/mapa/
20.08.2010 (11:21)  
To , že si firma , která figuruje i jako železniční dopravce otevře logistický terminál považuji za velmi rozumný krok.
Soudě dle délky koleje vlečky se asi nepočítá s tím , že by zde končily či začínaly ucelené vlaky , ale možnost použití železnice tady je a to je důležité.

Já si myslím, že DB-Schenker dříve nebo později sfúzují s ČD-Cargo a ZSSK-Cargo
Já si to myslím také a proto pokládám za chybu , že se přerušily myšlenky ohledně fůze ČD-Cargo a ZSSK-Cargo. Tento společný podnik by přežil , dva malé podniky nepřežijou.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko