..: eShop ČD zahájil GVD lapsusem - zákazníkům vnucoval místenky :..

Logo ČD (eShop), foto: Atolix (www.cd.cz) Praha - Nemilého překvapení se dočkali zákazníci ČD, kteří se v první den platnosti nového GVD snažili nakupovat přes eshop. Elektronický obchod ČD totiž místo avizovaných úspor nabídl jen další náklady navíc, neboť zákazníkům vnucoval ke každé jízdence automaticky i místenku za 35 Kč. K reakci přiměl České dráhy až dotaz ŽelPage, dnes odpoledne ale chybu uznaly a slíbily ji napravit i s malým odškodným.

U našeho online článku ze začátku GVD se v diskusi objevila během neděle dopoledne zajímavá poznámka od čtenáře, který zrovna obstarával jízdenku a už ze zvyku k tomu použil eShop. Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že se cena proklamovaná v tarifu se liší od skutečné ceny o 35 Kč. V zákazníkův neprospěch.

Zprvu jsem usuzoval, že udělali nějakou chybku v zadání, to však bylo vyloučeno během několika vteřin. Důvod byl prostý: ČD začaly přičítat cenu místenky. Zarážející ale je, že cestujícímu chybí možnost místenku nezakoupit,“ popsal nečekaný stav čtenář Michal Doležal. Během neděle jsme se tedy pokoušeli kontaktovat tiskové oddělení ČD.

Odpověď přišla dnes odpoledne a rovnou v omluvném tónu. „Došlo k tomu kvůli chybnému zadání nového nastavení podmínek eShopu,“ vysvětlil dnes stanovisko ČD mluvčí Radek Joklík. Zdá se, že chyba v systému byla poměrně hluboká, zákazník by na ní měl ale jen vydělat. Až do 8. března totiž budou místenky ke každé jízdence zdarma, tedy tak, jako tomu bylo doposud. „Od 8.března plánujeme, že si bude moci každý zákazník vybrat, zda bude chtít jízdenku i s místenkou, nebo bez ní. Za připočítávání povinných místenek za 35 Kč v těchto dvou dnech se všem cestujícím upřímně omlouváme," dodal Joklík s tím, že s reklamacemi a žádostmi o vrácení peněz za nechtěnou místenku se mají cestující obracet na odbor osobní přepravy Českých drah.

Autorský text ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 15.12.2008 (15:52)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
17.12.2008 (20:49)  
M: Vzhledem k tomu, že eJízdenka se dá ověřit pouze v konkrétním vlaku (proto se taky do konkrétního vlaku prodává), tak nejspíš budete muset zaplatit jízdné a pak ho zpětně reklamovat.
registrovaný uživatel MC 
17.12.2008 (18:57)  
Miroslav Zikmund: Uz jsem tak nekolikrat u vypravcich a "byvalych" vypravcich byl a vzdy ochotne vystavili (tehdy ale urcite patrili CD).

Mozna by to mohl byt zajimavy clanek - kdo muze vystavit co a kdy; na koho se v typickych pripadech obracet, kdyz ve stanici nekdo je a kdyz neni. Mozna i zatlacit na CD, aby vydali na toto tema brozurku pro cestujici.
17.12.2008 (18:46)  
MC : otázka je, jak dlouho vám bude moci výpravčí dát nějakou "přepravní" radu nebo něco povolit. Výpravčí totiž nemají předepsánu osobní přepravu jako kvalifikační předpoklad. Oddělení provozu od dopravní cesty znamená, že výpravčímu jsou cestující zcela ukradeni. Takže v konečném důsledku výpravčí nic potvrzovat nebude a nic nikomu nařizovat nebude. Pokud to už nedělají ... V "x" počtu stanic už výpravčí není, resp. nejenže tam není tam nikdo, ale ani tam není informace, kam se obrátit v případě problému.
registrovaný uživatel MC 
17.12.2008 (12:14)  
M: Predpokladam podobne jako u klasicke jizdenky. Tj. od pruvodciho zpozdeneho vlaku, pripadne od vypravciho, vyzadat Hlaseni o zpozdeni vlaku (nazev tipuji) a ustne nebo pisemne si nechat povolit pouziti nahradni trasy (jizdu oklikou muze myslim jen vypravci). Dle casovych moznosti kontaktovat ve stanici vypravciho a dozadovat se vystaveni nahradni mistenky (pripadne i povoleni nahradni dopravy, pokud nevysel pruvodci zpozdeneho vlaku). Dale nastoupit nahradni trasu a domahat se nahradniho mista k sezeni.

PS: Hlaseni o zpozdeni je volitelne, ale zrychli to pripadna nasledna jednani v dalsich vlacich.

-- jmenovite, SPPO strana 60 --
301. Pokud vlak [...] dojede do přestupní stanice zpožděn, případně je zřejmé, že do přestupní stanice dojede opožděn tak, že cestující ztratí přípoj směrem ke své cílové stanici [...] , má cestující právo zvolit jednu z
následujících možností:
a) být přepraven do své cílové stanice nejbližším vhodným vlakem ČD (mimo vlaku s povinnou rezervací) i po jiné trase nebo vlakem, pro který neplatí předložená jízdenka (mimo vlaků s povinnou rezervací) ve vozové třídě, pro niž má platnou jízdenku [...] Tato opatření mohou cestující využít v případě, pokud jsou o tom pověřeným zaměstnancem ČD informováni ústně, staničním rozhlasem nebo na vývěsce;
registrovaný uživatel M 
17.12.2008 (11:32)  
Mno a jak je to vlastne s tim, kdyz nemohu vlaku na me e-jizdence vyuzit z duvodu viny drahy (zpravidla zpozdeni pripoje)? Lze s tim nastoupit do jineho vlaku nebo je potreba slozitejsi procedura?
registrovaný uživatel MC 
17.12.2008 (0:30)  
Miroslav Zikmund: Nepresnosti v SPPO jsem uz minimalne jednou vyuzil ve svuj prospech - ptal jsem se 4 poverenych zamestnancu na aplikaci konkretniho bodu na konkretni pripad a ani jeden mi nebyl schopen rici, zda mohu nebo nemohu. Tak jsem si vybral sam...

M: Reklamuji az v momente, kdy se mne zalezitost tyka; jinak bych to musel delat na HPP. Zatim se mi to bohuzel nedari srazit pod jednu reklamaci za tyden (temer vyhradne opravnene).

[a uz toto tema nejspise opustme, prestava se tykat oblasti vymezene clankem]
registrovaný uživatel M 
16.12.2008 (23:54)  
jo, tak uz se mi to povedlo:-)
registrovaný uživatel suri 
16.12.2008 (21:40)  
M: u sudých rychlíků - 350, 352, 354, 356, tj. výchozích z Prahy směr Německo problém není, ale já jsem psal o problémech s lichými, konkrétně o relaci z Domažlic do vnitrozemí - tam si prostě jízdenku a místenku nekoupíte, a nechápu, proč e-shop vůbec takové spjení nabízí
registrovaný uživatel M 
16.12.2008 (20:54)  
Nesrozumitelny nema ale nic spolecneho s "nepochopi to kazdy napoprve". To uz muzeme vydavatele ucebnic matematiky pro VS zalovat za to, ze to desetilete dite nepochopilo...

suri - mozna nechapu uplne presne. Zkusil jsem R356 Plzen-Domazlice a dosel jsem az ke vlozeni do kosiku (dal uz se mi nechce:-)
16.12.2008 (17:50)  
MC : c) opomene-li podnikatel uvést důležitý údaj, jenž s přihlédnutím ke všem okolnostem lze po podnikateli spravedlivě požadovat; za opomenutí se považuje též uvedení důležitého údaje nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem

Pak jsou nesrozumitelné celé SPPO, co například znamená poznámka "cestující jsou odbaveni jako ve spěšném vlaku". Našel jste někde jasný a DESETILETÉMU dítěti bez složitého vysvětlování srozumitelný odstavec s nadpisem "odbavení ve spěšném vlaku".
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko