..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.02.2009 (12:18)  
M: No, ono bude ještě s regionální dopravou veselo, až kraje zjistí, že by měly za železniční dopravu platit dvojnásobek nebo nechat dopravce radikálně zdražit jízdné (což v podmínkách IDS JMK znamená radikální zvýšení tarifu celého IDS), tak bude všechno jinak. A vsadil bych kalhoty, že pak bude ta elektrizovaná a přeložená 240 rezatá jak liščí ocas, viz Slovensko. Takže dokud nebude uspokojivě vyřešené financování regionální železniční dopravy, jeví se mi velmi předčasné řešit miliardové investice do infrastruktury.
Jinak jsem ale reagoval na tu diskuzi: my tady od stolu nemůžeme znát detailně podmínky té které konkrétní vesnice, minimálně to chce něčím exaktním podložit (lidé řvou při jakékoliv změně, klidně i k lepšímu) a to v diskuzi moc nejde. A hlavně je pak taková diskuze zbytečná a nekonečná, kdo bydlí v Třebíči chce rychleji jezdit do Brna (a bude se ta bít jako lev a neustoupí), kdo bydlí v Liberci bude chtít rychleji jezdit do Pardubic a Ústí (a taky se bude bít jako lev...) a takových osobních preferencí bude v ČR 10 miliónů, tudíž tato cesta nikam nevede. Dopravní politiku by měli dělat lidé osobně nezainteresovaní na tom daném spojení, samozřejmě ale s korektivem od samospráv a občanů a s maximem dostupných exaktních dat.
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
05.02.2009 (11:58)  
Karel Kovářík: Též jsem tuto informaci slyšel, ale samozřejmě jí nemám ověřenou. Ona by ta nákladnost asi za to nestála. Přeci jen úsek Ruda - Klatovy není až tak vytížený. A co se uvažovalo o Lipenských električkách, tak to považuji už za úplnou demagogii.
registrovaný uživatel Kakov 
05.02.2009 (11:44)  
jen bych rad dodal k elektrifikaci 183 (pokud to uz nekdo psal omlouvam se), usek klatovy-z.ruda se neelektrifikoval, protoze v tunelu pod spicakem nebylo dost mista (vysky) na umisteni troleji, tak mi to aspon tvrdily eisenbonaci z klatov, pak se sice vymyslelo, ze by se ubrala vyska svrsku, ale proc k tomu nedoslo nevim (nerealnost snizovani svrsku, nakladnost, dlouha vyluka.....???)
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (11:19)  
SzKT (na Karla Kovarika reagovat nemohu, mam to zakazane:-) - tak, to je presne to, co pisu i jinde. Kopncepce chybi, problemy se lepi a hrnou (a nabaluji) se pred nami. Casem uz ta koule ale nepujde popostrcit a zavali nas

messah - tak samozrejme, ze tam nejezdi autobus. Jezdi tam vlak a oboji jezdit nemuze. To uz jsem prece psal. Rec je o tom, co by jezdit melo
registrovaný uživatel messah 
05.02.2009 (11:02)  
M: tak nedá mi, abych nereagoval na tu vaší zmínku o 246. ono totiž pokud se chcete dostat z těch dědin mezi znojmem a a mikulovem do břeclavi (obdobně z dědin mezi břeclaví a hrušovany) tak vám žádný přímý auobus z centra vesnice nejede. a pokud vezmu příklad autobusu mikulov-břeclav, tak sice v mikulově ušetřil někomu 15 minut cesty na vlak, ale o těch 15 minut jel zase delší dobu. na trati 246 mnohdy sice zastávky leží dost daleko od nádraží, ale za to se vlakem dostanete do břeclavi nebo znojma mnohem rychleji než autobusem (vyjímka snad valtice). navíc, pokud teď člověk díky IDS k přiblížení na nádraží může použít autobus (který třeba náhodou pojede kolem) odpadne i ta cesta po vlastních.
05.02.2009 (10:37)  
M: tak ve vlaku jsem se naposled mačkal někdy před dvěma lety :-D od té doby co zrušili příplatky na IC a zevedli víc spoju z Ovy do Brna se mi nestalo že bych se mačkal, ba co víc od té doby se nestalo že bych si někdy snad nesedl..(nehledě na lepší sedačky, opěrky hlavy, a víc místa na nohy) za to na bus Zn - Brno, člověk musí přijít o 20 minut dřív aby si vystál mega frontu na větru dešti a pak když měl štětsí a sedl si na to malé sedátko na kterém se nedá sedět jinak než v té jedné poloze celou dobu a i tak se opírám kolenama do sedačky přede mnou a z uličky se tlačí hafo dalších lidí, tomu říkám vááážně komfort dálkové dopravy :-D a to je mi pak úplně jedno jestli jede stará karosa, nebo novej mercedes !!!! kombinace bus do Brna a rychlík do Ovy je sice o 45 minut rychlejší, ale když do toho započítám ono mačkání, pak strach jestli dojedem včas, přebíhání z Grandu na vlakáč a čekání o oněch 20 minut dýl ve frontě abych si v tom prvním buse sedl, tak děkuji nechci. To si raděj sednu ve Znojmě na vlak, a i když je to se dvěma přestupama, tak si přijdu 2 minuty před odjezdem, v klídku si sednu, vytáhnu noťas a dělám něco do školy, nebo koukám na filmy, pospím si a nestrachuju se .. za 5 let co jezdím mi spoj nenavázal, nebo nečekal jen jednou nebo dvakrát. Uznávám že to jak je to letos vymysleli je už skoro drzost (zrušení rychlíků z Břeclavy do Přerova a nahrazení Os + odeslání 842 do Brna a jízda v tom vlaku hrůzy - rekobix) ale i tak je to pořád lákavější než ty vaše "Mercedesy" na lince Brno - Znojmo ...víc k tomu už asi nemám :) takže přeji hezký den všem a omlouvám se za tuto reakci mimo téma článku :)
registrovaný uživatel Kakov 
05.02.2009 (9:54)  
to SzKT:
souhlas prave absence planovani je velke minus verejne dopravy v CR
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.02.2009 (9:40)  
Happy: Nevím, ale když sse loni upravovala trať Fortezza/Franzensfeste- San Candido/Innichen pro radikální nárůst dopravy, tak v nově aktivovaných výhybnách "samovraty" jsou a nikomu to nevadí, ba právě naopak. Je to totiž jedno z řešení, jak snížit personální náročnost železnice a to je alfa a omega přežití tohot druhu dopravy na jiných než páteřních tratích.
M: Samozřejmě nezbývá než v teoretické rovině souhlasit, akorát k takovým úvahám je potřeba znát přesné podklady (přepravní proudy, vytíženost spojů, intenzita IAD...) a každou lokalitu zpracovávat dlouho a pečlivě, aby to pak nějaký pátek vydrželo a lidi to spíš neodradilo. Samozřejmě to není věc k diskuzi, protože každý je odněkud a má jiné preference (které nemusí být většinové), takže veškerá diskuze je zbytečná. A osobně mě nejvíc chybí, že v ČR právě to dopravní plánování absentuje, většina věcí se dělá hurá stylem od stolu. Třeba Maďaři dělají reformu železniční dopravy už 10 let, zdaleka nejsou u konce, ale výsledný systém je kompaktní, má šanci dlouho vydržet a když utichly nářky po změnách staletých přepravních směrů (nikoliv vztahů a potřeb, spíš mám na mysli odbourání přestupů v řitích typu Kál- Kápolna), zjistilo se, že lidí ve vlacích neubývá (často právě naopak) ani při výrazně vyšší úrovni jízdného než předtím, což zase umožňuje vytvářet zdroje na obnovu vozového parku.
registrovaný uživatel DJ 
05.02.2009 (0:53)  
Studenec je samozřejmě (zatím ještě) přestupní stanicí v lesích, daleko od jakékoliv obce.

Zastávkové vlaky minimálně mezi Zastávkou a Náměští podle mě určitě smysl mají, protože Rapotice jsou přestupním bodem na busy směr Oslavany, které mají interval 1 h, a kdyby měl v tom hodinovém intervalu jezdit mezi Zastávkou a Náměští jen bus, tak se tam ty lidi často snad ani nevejdou.
Navíc by stejně jistě případně nešlo o přímý bus Náměšť - Brno, ale v Zastávce by byl přestup (dle koncepce IDS JMK), takže možná je lepší jít na nádraží na kraji obce (Vysoké Popovice, Rapotice, Kralice) a jet vlakem přímo, nežli busem v obci, a pak přestupovat.

Ale také se bojím toho, že dlouhodobé výluky budou v konečném důsledku působit na cestující veřejnost negativně. :-(
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (0:13)  
Kralice-Brno. Vlak jede do Herspic 45 minut, k tomu 10 minut cesta na nadrazi ("idealne" v desti). Autem je to kolik? 30?

Kdyz se divam na srovnani cisteho casu vlaku a autobusu, tak mi to vychazi zhruba stejne (cili neco takoveho, co jsem psal), resp. autobus je o neco malo rychlejsi. Akorat u vlaku je tam zpravidla navic ta zdravotni prochazka...

Napis mi prosim alespon dve zastavky, kde je vlak plne konkurenceschopny a nebud srab a nepis Omice:-)

PS: Ted jsem si tu mapu poradne odzoomoval a konecne zjistil, kdy lezi obec Studenec. Zastavku jsem videl, ale obec furt ne a ne najit:-)
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko