..: Weißeritztalbahn znovu ožije - aspoň v části :..

Ilustrační obrázek, 99749, foto: topičDrážďany - Opraveno - Nejstarší provozní úzkokolejka v Německu se po povodních v roce 2002 konečně dočkala. 13. prosince bude znovu zprovozněn asi 15 kilometrů dlouhý úsek Freital-Hainsberg - Dippoldiswalde. Složitá obnova tratě byla započata právě po tragických povodních. Již dříve jsme Vás informovali, že úzkokolejka měla být provozní již v roce 2005. Trať vede z předměstí Drážďan přes městečko Dippoldiswalde až do lázní Kurort Kipsdorf v Krušných horách pod hraničním přechodem Cínovec, kde obnova teprve proběhne. Objednatel VVO a provozovatel SDG vypraví v tento den hned devět párů spojů, oproti pravidelně plánovaných šesti. Pokud ještě nemáte plán na víkend, můžete se k Drážďanům vydat a okusit romantiku předvánočního svezení po úzké. Na místě na Vás bude čekat bohatý doprovodný program včetně občerstvení.

Zdroj: VVO


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 12.12.2008 (13:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Pozvánky

Další z regionu Německo Sasko /Sachsen


15.12.2008 (17:37)  
stoupa : poctivě jsem projezdil všechnu "krušnohorskou" NAD, která po povodních existovala, včetně "dálnické" varianty ICE v úseku Chemnitz - Dresden, takže vím, jak to tam vypadalo.
15.12.2008 (16:04)  
rošťák: To je trochu zavádějící tvrzení. Rozlišujte mezi objednáváním osobní dopravy pro ZDO a pro turistické účely, což je případ Weisseritztalbahn. Všechny tyhle německé krušnohorské úzkorozchodky byly odsouzeny ke zrušení "normálního" provozu, ale turistický provoz se na nich podařilo zavést.

U nás je také dost tratí s podobným osudem, např. Jindřichův Hradec - Nová Bystřice, Litovel - Mladeč, Břeclav - Lednice, Lovosice - Most. Výletní vlaky si tam vedou celkem dobře, a pohled na slušně obsazený vlak vyvolá v nejednom šotoušovi domněnku, že to bylo evidentně hrozně nesprávné tam běžný provoz rušit. Přitom většina cestujících je přespolních, stejně jako on.

A když ještě vzpomeneme Mladějov na Moravě, Zbýšov, Kolínskou řepařku, Zásmuckou zahradní železnici, nesouhlasím s Vámi že u nás by se všechno nejradši rušilo. Poznámka na konec: Běžný provoz na Pressnitztalbahn také v posledních letech držela jen nákladní doprava do závodu na výrobu ledniček :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.12.2008 (10:36)  
ad MZ:

Ta "povoden" na severních svazích Krusnych hor probíhala trochu jinak, naz povetsinou u nás. Privalový dést rozvodnil "nevinné potucky" do dravého besnení a nejvíce skod zpusobil náraz privalové vlny, spíse nez vzedmutá hladina. Tady velká razance v kratsim casovem úseku. (U nás to probíhalo obdobne v Dubí a casti Teplic)

V horní casti "to" strhlo mosty a mustky, ve strední se to prelilo - bylo zaplaveno - a zase to odteklo. Dost údesné byly zabery, kterak se voda zene namestim prave v Dippoldiswalde, které je skopce. Nejvice to odnesla cast pod prehradou Malter, kde besnici zivel vzal vse, co uvidel, i teleso trati.

Ilustrativní pro obnovu po zivelní pohrome je, ze napr. soubezná silnice B 170 ("stará" pres Zinnwald/Cínovec) je v obnovených úsecích na velmi vyssích parametrech, nez stav puvodní. Poté, co doprava odesla na novou dálnici, je to prijemná projízdka (obcas....)
14.12.2008 (17:13)  
No moment, kus té trati nebyl při povodních poškozen, v Dippoldiswalde (pokud se nemýlim) nějak při povodních zůstala zavřená jedna mašinka a souprava. Já jsem se tam jednou ochomejtal – to mohl být tak nějak rok 2004 (???), projížděl jsem si tam nějaké ty NAD a zrovna se tam uskutečnila nějaká "protestní" jízda na části trati, která nebyla poškozena a tak jsem jim tam ještě podepsal do petice a obnovení zbylého úseku tratě.
13.12.2008 (2:04)  
No tak to je teda docela milý překvapení. Před několika lety jsem tam tudy jel několik krát autem a podle toho, jak to tam vypadalo, jsem si myslel, že tato trať je už nadobro v "železničním nebi". Docela přitom němcům závidím, že jsou ochotní do takových tratí investovat, to u nás by se nejrači všechno jenom rušilo.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.12.2008 (20:58)  
1) Byl jsem tam koncem října (v Dippoldiswalde) a zdá se, že reko je krásně provedená na vyšších parametrech, než bylo to ono krásné původní. (Jako ostatně i Steinbach - Jöhstadt).¨

2) Tento, nebo minulý týden Saská vláda i sněmovna chválila rozpočet této spolkové země, který zahrnuje prostředky na dostavbu do Kipsdorfu. - Tam tato druhdy živá trať zatím vypadá opuštěně, ne však demontovaně.

3) V Dippoldiswalde mají velmi půvabné modelové kolejiště HO + HOe. Stojí za to ho vidět, je v klubovně u rybníka.
12.12.2008 (14:14)  
Zdeněk Michl: no ale hlavně jste byli první a to se počítá. Že to byl blud, to je přece detail ...
12.12.2008 (13:32)  
No vida, zpracoval jsem narychlo námět který tu pak byl dotažen redakčně, ale ani já ani kolegové už jsme si to neověřili. Vycházel jsem z dřívějších prohlášení, že provoz části trati je nevýhodný a určitě bude zprovozněna až celá, toto mne vůbec nenapadlo.
Za chybu se omlouvám.
12.12.2008 (13:32)  
V článku je správně napsáno o zprovoznění 15 km, ovšem "zbývající úsek" je trochu zavádějící. Trochu jsem pátral také na stránkách dopravce a ve starší tiskové zprávě narazil na zmínku, že na zprovoznění koncového úseku Dippoldiswalde - Kurort Kipsdorf se začne pracovat až poté, co se Sasko rozhodne objednat na něm dopravu. Vyznělo to sice tak, že se to chystá, ale kdy, není známo.
12.12.2008 (11:06)  
A na http://dopravni.net/ i vlastních stránkách úzkokolejky http://www.weisseritztalbahn.com/ jsem četl že se zprovozní zatím jen onen 15 km dlouhý úsek?!!
Mají tam i dokumentaci ze stavby a další pěkná fota, včetně jízdního řádu.
Tak jak to vlastně je?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko