Praha — Praha Masarykovo nádraží je možná blíže rekonstrukci. Majitel nemovitosti, České dráhy, má v současné době smlouvu s konsorciem Masaryk Station Development (MSD), která však zřejmě nepovede k dokončení projektu. Sdružení již mělo zahájit opravu výpravní budovy za částku asi 100 mil. korun, dosud však vůbec nezačalo. O toto nádraží se ale začala zajímat česká pobočka italské firmy Grandi Stazioni, která si již od Českých drah vyžádala informace o aktuálním stavu a možnostech případné spolupráce. Nádraží opravu nutně potřebuje — minulý rok byl stav střechy dvorany označen za kritický a musela být nouzově podepřena. Rekonstrukce by mohla podle drah začít na jaře příštího roku.
Tu komplikují smlouvy dohody uzavřené roku 2008 s developerským konsorciem MSD, které však nedávno opustil hlavní investor ING Real Estate. Zbývající dvě firmy, SUDOP a Morávka Centrum, se marně snaží dohodnout s ČD na dalším postupu. Samy nemají dostatek financí na realizaci původních plánů. V návrhu je mimo jiné odprodej pozemku podél ulice Na Florenci těmto investorům; vyinkasované peníze by pak byly drahami zpětně investovány do oprav. MSD však požadovanou cenu 450 mil. korun nechce akceptovat, hlavně kvůli stavební uzávěře a nedořešenému územnímu plánu Prahy. Dráhy se snaží zrušit alespoň smlouvu na opravu výpravní budovy, která zároveň obsahuje povolení rozsáhlé stavební činnosti na okolních pozemcích.
Firma Grandi Stazioni v České republice působí jako investor rekonstrukce budovy pražského hlavního nádraží. Minulý rok dokončila opravu nádražní budovy v Mariánských Lázních s náklady asi 90 mil. korun. Obě nádraží bude po opravě 30 let komerčně využívat. Firma vyhrála také soutěž na opravu nádraží v Karlových Varech; jeho opravu dosud nezahájila s odkazem na velmi dezolátní stav a uvažuje odstoupit od smlouvy.
Zdroj: ČTK/Finanční noviny, ČT24, Aktuálně.cz, E15 [1] [2] [3], Finance.cz
:-DDDD
Nelze si koupit párek rohlíku ... Z haly je nové obchodní centrum ...
Já se bez párku v rohlíku obejdu, ale možnost koupit si do vlaku na peroně "kelímkáč" mi přece jen chybí ... ostatně nejen na HLN ...
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/139928/cekate-v-praze-na-vlak-sednete-si-na-zem.html
Na Masaryčce je přitom stále ve hře rozšíření kolejiště v sovislosti s modernizaci trati 120, s odpovídajícím zázemím pro cestující, resp. zbourání přístaveb za sedmou kolejí ...
Jo a proč to opravují, když to má jít pryč? Zkuste se zamyslet:
Grandi (nebo kdokoliv jiný) to opraví na vlastní náklady a pak to může 30 let využívat bez ohledu na majitele (ať to jsou ČD, nebo do budoucna SŽDC). ČD ta oprava nestojí ani korunu, ale za opravené nádraží budou muset od SŽDC dostat daleko vyšší cenu, než jakou to nádraží má v dezolátním stavu. Takže ČD neinvestují ani korunu a přesto se jim zhodnotí cena majetku...
ať je to majetkově jak chce, pokud nebudou kvalitní nádraží, bude to rušit dojem z kvality cestování (prosím hlavně sem netahejte Brno-Grand+žluťák), takže pokud budova potřebuje opravu a bude se muset udělat jak pod ČD tak pod SŽDC, je lepší začít hned...
pokud budu léta čekat až naši politici něco vyřeší dopadne to špatně.....
vemte si příklad z vojenského objektu na vrchu Havran v Českém lese, obce z toho chtěli udělat rozhlednüz, ale statu trvalo 17 let, než to zaúřadaval, mezitím objekt zchátral natolik, že oprava by spolkla desítky miliónů, na což samozřejmě obce nemají, takže se objekt bourá.....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.