..: "Taurus" pro belgické dráhy bude testován ve Velimi :..

SNCB 1801 a, foto: Chary Velim – První exemplář lokomotivy ES60U3, kterou pro belgické státní dráhy (SNCB) dodává koncern Siemens, dorazil v sobotu 6.12.2008 ve večerních hodinách do stanice Velim. Odtud byl přetažen na Zkušební železniční okruh, kde by se měl podrobit testování. Lokomotivu, jež nese označení BE-SNCB 91 88 0018 001-3, do Velimi dopravila firma RailTransport pomocí dvou dieselových lokomotiv Hercules, ER20-005 a ER20-009 pronajatých od MRCE dispolok.

Testovaná lokomotiva je prvním kusem z šedesátikusové dodávky, kterou si SNCB objednaly na počátku roku 2006. Nasmlouvaná cena celé zakázky je 211 milionů €, tedy asi 90 milionů korun za jednu lokomotivu. Zbytek série by měl zákazník přebírat během let 2009 a 2010, součástí smlouvy je ale i opce na dalších 60 kusů.

SNCB 1801 b, foto: Chary Nová belgická řada HLE 018 patří do rodiny lokomotiv Eurosprinter a koncepcí i parametry se nejvíce blíží již běžným taurusům (ES64U4), z nichž zároveň přebírá téměř nezměněný pojezd. Maximální rychlost je přesto snížena na 200 km/h, maximální výkon na 6000 kW a zjednodušena je i elektrická část, z níž byl vypuštěn „německý“ systém 15kV 16,7Hz AC. Snížen byl výkon EDB, který má nyní trvalou hodnotu jen 2400kW. Skříň vychází z pětadvacetikusové dodávky obdobných lokomotiv pro Portugalsko, kvůli zavedení nových norem TSI ale musela projít řadou stěží patrných změn. Výrobce udává rozjezdovou tažnou sílu 300 kN a trvalý výkon 5000 kW, pod napětím 1,5 kV půjde o výkon poloviční.

SNCB 1801 c, foto: Chary Nové lokomotivy by se měly objevovat jak na konvenčních tratích, tak na vysokorychlostní trati L2 mezi Bruselem a Lutychem. Zároveň již běží schvalovací řízení v sousedních zemích, protože se počítá s nasazením především v Beneluxu a Francii, pod stejnosměrným napětím 3 kV by měly lokomotivy zajíždět i do německých Cách.

Zdroj: ŽelPage, TZ Siemens Transportation, Railway Gazette text: Josef Petrák, JTB.


Chary Poslat mail autorovi | 7.12.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský Belgie


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (21:00)  
V tom pripade by ti golfari museli dostat 150x vetsi dotace, protoze i kosit musi castejc:-)))
09.12.2008 (20:56)  
Golfový hřiště je náhodou taková dobře maskovaná poušť, nulová biodiverzita a masivní aplikace herbicidů. To už tam můžou navozit nějakej zelenej plastik a vyjde to z hlediska krajinotvorby nastejno. Dotace se dostávaj mj na to, že příslušné pozemky budou dvakrát do roka posekány, přitom to seno může klidně shnít v nějaký roklince poblíž.
A nebylo to tady původně o nějakejch lokomotivách?
09.12.2008 (19:00)  
JTB : no tak ty ceny by celkem hrály.
1990 - 16,5
1991 - 19
1994 - 30

přitom se na nich nic nezměnilo, ale určitě se to dalo s kalkulačkou odůvodnit inflací a především vysokými úroky, které se musely logicky do cen promítat. Já jsem té právničce, která měla na GŘ ČD kauzu na starosti říkal, že tržní hodnota těch lokomotiv (dle ŠKODY za řekněmě těch 30 milionů) je taková, jakou je kupec ochoten zaplatit. A jelikož je ČD nechtějí a jiný kupec není, tak je nulová. Je to sice silná nadsázka, ale v duchu teorie "neviditelná ruka trhu". Reálně ta lokomotiva měla v takové situaci hodnotu ceny šrotu.
registrovaný uživatel junkrs 
09.12.2008 (17:55)  
To M:"...zbydou nejake penize, tak porad jaksi neni jasne, proc by to melo jit zrovna na nakup lokomotiv. Sice bude vic penez na rozdeleni, ale disponibilni nozstvi nijak nesouvisi se zpusobem rozdeleni. Ty usetrene penize by se mohly dat treba na to skolstvi.."
Tak teď mi ale podsouváš něco, co jsem vůbec neprohlásil. Trošku sis to poopravil:-)
S tou dotací si myslím, že to bude asi jinak. Zemědělec asi nečerpá dotaci na zvelebení krajiny, ale na zemědělskou činnost. A pokud je mi známo, tak dotace EU jsou podle plochy obdělávané půdy a ne podle počtu na ní se pasoucích krav. Kdežto jiný čerpá dotaci (možná) na zvelebení krajiny a nechá si zřídit golfové hřiště, které mu určitě neprodělává.
Ale jak koukám, pořád se držíme tématu Taurusu pro belgické dráhy, co? :-)))
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (15:15)  
Davani penez do Skody je porcovani medveda ve velkym. Taky jeden clovek rozhodne, ze zrovna Skoda je to nejlepsi...
Co se tyce cerpani dotaci z EU, tak v okamziku, kdy budeme vycerpavat vsechno a kvuli hotelum a golfovym hristim se nedostane na neco jinyho, tak je kritika na miste. Zatim myslim ale rezervicku mame...
Dalsi vec je - aby nekdo cerpal dotace z EU, tak (mam za to, je mozne, ze se pletu) musi mit zajistene financovani vlastni a od EU to dostane mozna pak...
A treti vec - jak hotely nevim, ale golfove hriste je mimo jine i krajinotvorba. Je zajimave, ze kdyz nekde na poli vznikne golfove hriste z dotaci EU, tak je to spatne; ovsem pokud se na tom poli pasou tri kravy a zemedelec dostava dorovnani ztraty z toho, ze tam nechava peknou krajinku, tak je to OK. Pritom tak jako tak, furt je to louka. PS: Na tom golfu se vydelat da (prej 3/4 hrist vydelavaji, jestli je to vcetne prvotni investice nevim), na tom dostavani penez za paseni krav se vydelava urcite. Ale kravy jsou asi min trnem v oku nez golfisti:-))

PS: Pokud se ucpou ty skulinky a zbydou nejake penize, tak porad jaksi neni jasne, proc by to melo jit zrovna na nakup lokomotiv. Sice bude vic penez na rozdeleni, ale disponibilni nozstvi nijak nesouvisi se zpusobem rozdeleni. Ty usetrene penize by se mohly dat treba na to skolstvi...
registrovaný uživatel junkrs 
09.12.2008 (14:10)  
Web - Já nemyslel dávat peníze místo do školství na mašiny. Já myslel ty skulinky jako prohraný arbitráže, který někdo zavinil a nic se nedělo, "porcování medvěda" ze státního do vlastního, ty jako by státem čerpaný dotace EU do soukromých hotelů, golfových hřišť atd. A to jsou jenom malé částky, které proniknou na veřejnost. To by mohly být vysoké školy i pozlacený, né-li zlatý.
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (13:14)  
Web - no, to BMW ale politicke rohodnuti je - tvuj koalicni partner je totiz proti, protoze je prorodinnej:-))
registrovaný uživatel Web 
09.12.2008 (13:01)  
junkrs: Ale né, tady taky utíkají peníze skulinkama. Stejně jako stát může škrtnout pár miliard z vysokého školství a dát to radši na mašinky, já nemusím platit dětem studia a poslat je pracovat :-) Nebo si můžeme dávat k véče chleba, že... Prostě politické rozhodnutí :-) Nehledě na to, že ČD je a.s., z tohohle pohledu je to asi jako tvrdit, že moje skepse k nákupu BMW je zapříčiněná politickým rozhodnutím správy bytového družstva :-)
registrovaný uživatel junkrs 
09.12.2008 (12:20)  
No vždyť jsem to taky psal: "...oficiálně na nic už prostě nejsou peníze."
Aneb novější článek týkající se ČD-Cargo, kterému po nástupu jistého pána do jeho vedení klesají zisky, zato firmě Viamont, kde dříve tento pán působil, nastaly zlaté časy. I tomu se teď říká podnikání. Jó, kdo holt umí....
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (12:12)  
"Nalít někam státní peníze - a stát žádné peníze nemá - dokáže každý idiot. Proto bych navrhoval žádné peníze nikam nenalévat"
Milos Zeman (ihned..cz)
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko