..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 38      Zpráv na stránku:   
21.05.2010 (15:20)  
Aleš Liesk : Dal jste dohromady dva moje příspěvky. Z toho, z kterého jste mě citoval a navíc velmi zkráceně, takže je význam pak zcela jiný, jsem naopak Jančuru hájil. Druhý byl reakce na Vás, kde jsem pouze podotkl, že koridory už nestaví skoro osm let ČD. S ostatním jsem souhlasil. U ČD byli vždycky lidi, kteří tomu rozumí, ale také zároveň špatný vedení a tak nic nedokázali prosadit. To je bohužel fakt. Jeden z nich se tady do té diskuse občas také zapojuje.
registrovaný uživatel Web 
21.05.2010 (14:48)  
ReActor: Uniklo ti že je to na jeden víkend.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
21.05.2010 (14:28)  
Ou, na stránkách RJ se objevil JŘ na trasu Uherské Hradiště - Luhačovice. Je to přepadová akce, na kterou nebudou moci ČD tak rychle reagovat, nebo mi jen něco uniklo?
registrovaný uživatel M 
21.05.2010 (13:59)  
Proto se tomu pry bude rikat Orient Express:-)
21.05.2010 (13:53)  
Tomino> Jančura hlavně ty svoje původní plány říkal v době, kdy za sebou neměl lidi, kteří tomu rozumí a poradí mu, co je reálné a co není.
No a ČD slibovaly nesplnitelné v době, kdy ty lidi, co tomu rozumí a co jim téměř určitě říkali, co reálné je a co není, měly... Nevím, co je horší :-((((.
21.05.2010 (13:49)  
M: už aby to bylo ... :)) zatím prý za Č.Třebovou začíná Orient.. :))
registrovaný uživatel M 
21.05.2010 (13:39)  
tomimo151 - jsi cestujici nebo strojvudce? Pokud to druhe, tak to chapu, pokud to prvni, tak nerozumim tomu, v cem se cestovani zmeni se zmenou lokomotivy (tedy konkretne pri prechodu 151 na 380)...

Obecne si myslim, ze to ReActor docela vstihl ale. Nejak megarevoluce se cekat urcite neda. SA nabidnou zhruba to, co CD (v ramci SC). Rozhodovat bude cetnost spoju, cena, drobnosti jako vuz pro cestujici s detmi, zasuvky... Obecne se rozhodne neda rict, ze by jedna spolecnost byla automaticky lepsi nez druha. ALE - protoze tady ta druha (snad, treba...) bude, tak se ta prvni bude muset prizpusobit. Cenove, sluzbami, vsim.

Jako idealni moznost bych videl, ze SA bude jezdit Praha-Pardubice-(mozna neco)-Olomouc-Ostrava, tedy pomalejsi varianta k SC. A CD s tim, co ted jezdi na EC prejdou na rychliky na stejne trase.
Bohuzel jde spise o sen, prakticky to bude asi tak, ze CD se za kazdou cenu budou snazit chtit konkurovat, takze trasa Ostrava-Praha (s nekolika zastavkami) bude obsypana moznostmi (hodne spoju, bojujici tarif) a ostatni trasy (vcetne zastavkovych rychliku na stejne trase) to zlepseni (to zlepseni plyne uz jen z toho, ze proste v Cesku bude jezdit vice kvalitnich vagonu) vubec nepociti.
Pritom to bude od CD velmi hloupe. Pokud jsou ve meste dva pekari, kteri oba pecou jen rohliky, tak ty jsou sice dotazene k dokonalosti, ale pekarum se krati zisky a lidem chybi chleba. V zasade plati tato teorie http://www.seminarky.cz/detaily-6126.
Tim bojem, do ktereho CD pujdou, dlouhodobe neziska nikdo nic. CD sice nakonec SA porazi, ale sami ztrati spoustu "krve" take a s nimi logicky i danovy poplatnik
21.05.2010 (12:21)  
Osočování za neplnění slibů-lépe řečeno záměrů firmy St.Ag. mi připadá dětské. Horší je to ale u Českých drah. Ty jsou placeny státem a stát jsme my všichni. A kultura cestování v zastaralých vagonech ve vnitrostátních spojích se téměř nemění. Mám ten dojem, že předstihoví nadávači na St.Ag. patří k druhé jmenované firmě a mají strach z toho, že by mohlo přijít něco lepšího, než sama provozuje. Je samozřejmé, že cítí vlastní ohrožení, a proto si alespoň na někoho jiného vylijí svůj kyblíček špíny. FRK
21.05.2010 (11:25)  
SYN : Za tratě do konce roku 2002. Kdyby se tam nedávalo z peněz nás všech, tak dnes jezdíme mezi Prahou a Ostravou minimálně pět hodin. S ostatním souhlasím. Naslibováno bylo mnoho a já bych taky raději už jezdil s 380 než se 151 nebo 162.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
21.05.2010 (11:20)  
Reactor: rychlost 160 km/h mít můžou, ale jízdní doby jsou stejně nastavené na 140, takže praktické využití této rychlosti se projeví pouze při krácení zpoždění. Jinak nevěřím, že by se v GVD nenašla v každém směru jedna IC trasa za dvě hodiny, resp. v případě nedostatku kapacity že by to byl právě RegioJet, kdo by tuto kapacitu neměl dostat. Myslím, že to by si SŽDC nedovolila, na to je tento projekt příliš veřejností a novináři sledován.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 38      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko