Berlín - Na lince EuroCity, která spojuje několikrát denně německou a polskou metropoli, budeme zřejmě již brzy vídat lokomotivou DB řady 186. Deutsche Bahn zahájily výcvik strojvedoucích na strojích této řady a seznání s příslušnou tratí. Jako důvod tisk uvádí vysoký věk stávajících lokomotivních řad, údajný vysoký správkový stav řady 180 a brzké "propadnutí technického průkazu" (periodické prohlídky) u přidělených "ludmil". Jiné zdroje tvrdí, že DB má zájem nahradit řadu 180 právě stroji 186 i na vozebním rameni Drážďany - Děčín a dále, chybí však stále souhlas a schválení české strany.
Berlin-Warszawa-Express působí při průjezdu po berlínské Stadtbahn svébytně. Jako jeden z mála vlaků má individuální nátěr soupravy. Obvyklé bílé vozy nasazované na vlaky IC/EC mají pod okny širší modrý pruh, přerušený nápisem se jménem vlaku.
Stroje DB zajíždí za hranice na území Polska, kde se přepřahá. Dosud turnusově DB vystavuje na tyto vlaky stroje řady 180 ("bastard" ve službách DB), nebo 234 ("Ludmilla" nebo též "Ragulin"). V minulosti jezdily na tomto spoji jako vložený výkon i stroje 371 ČD. Právě toto poslední zmíněné uspořádání lze vidět denně i ve velikosti H0 na kolejišti LOXX ve 4. patře obchodního centra Alexa, cca 200 m od stanice S-Bahn Berlin-Alexanderplatz směrem na východ. Časopis Modelleisenbahner v prosincovém čísle zveřejnil snímek řady 186 v barvě bílé s modrými doplňky, tedy ve stejném odstínu jako Berlin-Warszawa-Express.
Zdroj: Modelleisenbahner 12/2008; FAB "Einsteigen, bitte" 11/2008, vlastní pozorování
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nejen ředitel DÚ je bývalým zaměstnanec ČD. Minimálně 50 % pracovníků DÚ je bývalými pracovníky ČD. Jaké je asi personální složení "drážních úřadů" v zahraničí, pokud mají dopravci zaměstnávat (v tuzemsku podle zákona 266/1994 Sb.) osoby odborně způsobilé a DÚ by se měl skládat z osob odborně nezpůsobilých ? Odbornou způsobilost získá jen tím, že pracuje u nějakého provozovatele drážní dopravy nebo provozovatele dráhy.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.