..: Berlin-Warszava-Express brzy s novým strojem :..

185 002-3 DB, foto: BombardierBerlín - Na lince EuroCity, která spojuje několikrát denně německou a polskou metropoli, budeme zřejmě již brzy vídat lokomotivou DB řady 186. Deutsche Bahn zahájily výcvik strojvedoucích na strojích této řady a seznání s příslušnou tratí. Jako důvod tisk uvádí vysoký věk stávajících lokomotivních řad, údajný vysoký správkový stav řady 180 a brzké "propadnutí technického průkazu" (periodické prohlídky) u přidělených "ludmil". Jiné zdroje tvrdí, že DB má zájem nahradit řadu 180 právě stroji 186 i na vozebním rameni Drážďany - Děčín a dále, chybí však stále souhlas a schválení české strany.

Odjezd Berlin-Warszawa-Express z Berlin Hbf., foto: GeorgoBerlin-Warszawa-Express působí při průjezdu po berlínské Stadtbahn svébytně. Jako jeden z mála vlaků má individuální nátěr soupravy. Obvyklé bílé vozy nasazované na vlaky IC/EC mají pod okny širší modrý pruh, přerušený nápisem se jménem vlaku.

Stroje DB zajíždí za hranice na území Polska, kde se přepřahá. Dosud turnusově DB vystavuje na tyto vlaky stroje řady 180 ("bastard" ve službách DB), nebo 234 ("Ludmilla" nebo též "Ragulin"). V minulosti jezdily na tomto spoji jako vložený výkon i stroje 371 ČD. Právě toto poslední zmíněné uspořádání lze vidět denně i ve velikosti H0 na kolejišti LOXX ve 4. patře obchodního centra Alexa, cca 200 m od stanice S-Bahn Berlin-Alexanderplatz směrem na východ. Časopis Modelleisenbahner v prosincovém čísle zveřejnil snímek řady 186 v barvě bílé s modrými doplňky, tedy ve stejném odstínu jako Berlin-Warszawa-Express.

Zdroj: Modelleisenbahner 12/2008; FAB "Einsteigen, bitte" 11/2008, vlastní pozorování


stoupa Poslat mail autorovi | 14.11.2008 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.11.2008 (21:47)  
Farkač Karel :
Nejen ředitel DÚ je bývalým zaměstnanec ČD. Minimálně 50 % pracovníků DÚ je bývalými pracovníky ČD. Jaké je asi personální složení "drážních úřadů" v zahraničí, pokud mají dopravci zaměstnávat (v tuzemsku podle zákona 266/1994 Sb.) osoby odborně způsobilé a DÚ by se měl skládat z osob odborně nezpůsobilých ? Odbornou způsobilost získá jen tím, že pracuje u nějakého provozovatele drážní dopravy nebo provozovatele dráhy.
15.11.2008 (13:38)  
Zda je DÚ závislý nebo ne na ČD nelze s jistotou tvrdit. Jde ale o to, že šéf DÚ, je bývalý přednosta DKV Prha, které samozřejmě náleží Českým drahám. A že je nechuť provozovat cizí lokomotivy na českém území je všeobecně známo, hlavně ve vrcholových orgánech ČD. FRK
registrovaný uživatel M 
15.11.2008 (0:59)  
Moc tu reakci nechapu. Vlak Berlin-Warszawa 99% mistnich ctenaru nepotka. Prece, kdyz zacne jezdit novy vlak mezi Bolivii a Peru, tak o nem take nebudeme mluvit jako o "budeme vidat":-)
14.11.2008 (21:32)  
Několikrát - konkrétně třikrát denně. Jízdní doba 7 až 7,5 hodiny mi nepřijde nijak závratná vzhledem ke globální ceně, povinné rezervaci a neexistenci přímého alternativního spojení. Jeden čas se dokonce jezdilo přes Leszno, kde je neelektrizovaný úsek, ale i když obstarožní polský diesel táhl německé EC vozy zarostlými stanicemi s mechanickými návěstidly, ušetřila se hodina jízdy... Ani v Německu se dneska nijak rychle nejezdí. Jak je to vlastně s rekonstrukcí hraničního mostu přes Odru?
14.11.2008 (20:16)  
thomas1607: Vypadá to tak. Co vim tak v týhle barevný kombinaci jsou snad jenom WLABmee RŽD a WLABmee ZSSK, pochybuju, že by ten slovenskej jezdil na BWE
14.11.2008 (20:00)  
ten vozen pred tym bielym s tym pasom nie je nahodou WLABmee RŽD?
14.11.2008 (19:20)  
Martin Grill: jasne ... porad tady ale jde spis o to, jestli je nekdo realne ma a jestli je ma DB (potazmo Railion) a ne jestli je Bombardier ma v katalogu :)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.11.2008 (19:00)  
zao: Bombardier má tři typy Traxxů pod dráty, a skutečně ne všechny jsou určeny pouze k tahání nákladů...varianta DC třeba brázdí Itálii coby E483, s povolenou rychlostí 160 km/h pro náklady, a 200 km/h pro osobní vlaky.
14.11.2008 (18:54)  
A vi se, kde DB ty lokomotivy vezmou? BR186 maji jen soukromnici, DB ma 185. Navic 185/186 jsou nakladni loko, stejne jako ona 189, momentalne schvalena do Decina.
registrovaný uživatel sAd 
14.11.2008 (18:24)  
Trainman: Co myslíte tím "ty naše dráhy"? Jestliže ČD, tak ty si můžou souhlasit jak chtějí a bude jim to prdlajs platné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko