Praha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.
České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.
Hodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.
Nová koncepce dopravy na trati 120
Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):
Každé dvě hodiny v XX:02 | rychlík Praha – Rakovník | souprava 854+054+954.0 |
Každé dvě hodiny v XX:02 | spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovec | souprava 814.2. |
Každou hodinu v XX:30 | osobní vlak Praha – Kladno* | soupravy 814, případně 814.2. |
V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17 | posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovec | souprava 714+3 x 021. |
Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:
Každé dvě hodiny v XX:15 | z Kladna rychlík Rakovník – Praha | souprava 854+054+954.0. |
Každé dvě hodiny v XX:15 | z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovec | souprava 814.2. |
Každou hodinu XX:29 | z Kladna osobní vlak Kladno** – Praha | souprava 814. |
Ve špičce v XX:21 | posilový osobní vlak Kladno – Praha | 714 + 3 x 021. |
- *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
- **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.
České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…
Zdroj: ŽelPage.
Návrh jízdního řádu je třeba na
http://gvd.kvalitne.cz/navrh-gvd.html
Nebo můžeš použít německý vyhledávač, který již GVD 2009 má
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
Opravdu si myslíte, že by měla bejt na každym většim nádraží přistavená náhradní souprava pro případ, že by náhodou někde něco chcíplo? Nějak si nedokážu představit jak byste to chtěl zařídit a hlavně zaplatit. Mě spíš připadá neuvěřitelný jak někoho může tohle napadnout
Zajimala by me prave ta 120ka.
Diky Petr
RV
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.