..: Na trati 120 slibují ČD revoluční změny. Zatím bez desir :..

Ilustrační obrázekPraha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.

České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.

Ilustrační obrázekHodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.

Nová koncepce dopravy na trati 120

Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):

Každé dvě hodiny v XX:02rychlík Praha – Rakovníksouprava 854+054+954.0
Každé dvě hodiny v XX:02spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu v XX:30osobní vlak Praha – Kladno*soupravy 814, případně 814.2.
V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovecsouprava 714+3 x 021.

Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:

Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna rychlík Rakovník – Prahasouprava 854+054+954.0.
Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu XX:29z Kladna osobní vlak Kladno** – Prahasouprava 814.
Ve špičce v XX:21posilový osobní vlak Kladno – Praha714 + 3 x 021.
  • *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
  • **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.

České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…

Zdroj: ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 13.11.2008 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mironic  mail  
26.11.2008 (15:25)  
Zajímalo by mně, zda se v úseku Praha-Kladno bude jednat o skutečně plnou integraci, nebo jen takovou "ála" jako je teď, že totiž jednotlivé MHD jízdenky neplatí na rychlíky.
registrovaný uživatel Qaws 
15.11.2008 (23:21)  
ekoter: ano, to je výhoda taktu, ale já spíš myslel, jak to budou řešit, když jim to chcípne mezi stanicema (neznám zdejší poměry a tudíž nevím, jak rychle "operativně" můžou vzít mašinu od Carga)
14.11.2008 (21:40)  
Ad zdechnutí: No právě, že takt je u zdechnutí výhodou. Například by mohla být 1 náhradní souprava na Kladně pro všechny tratě (120, 093). Kdyby mi někde něco zdechlo, tak zbytek spoje do Kladna vynechám, a pak zase jezdím. Nikde žádné vršení spojení.
14.11.2008 (21:33)  
AD Chalicek: S tím vystupováním na Kladně - Rozdělově o půlnoci jste, řekl bych, trošku extrémní případ. Podle mě většina lidí se tam potmě bojí vystupovat. A Kladno - město Vám to jezdí až od jedné ranní.
registrovaný uživatel saperpoker  mail  
14.11.2008 (21:05)  
Nevím jak to chtějí stihnout na 31 dlouhé trati za 37 min.motorovou trakci 854 ,když jezdí elektrickou na trati 022 dlouhé 22 km.od 19 min do zhruba 30 min.řadou 843 a 163.
14.11.2008 (20:28)  
petr-030-040-064:
Návrh jízdního řádu je třeba na
http://gvd.kvalitne.cz/navrh-gvd.html
Nebo můžeš použít německý vyhledávač, který již GVD 2009 má
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
14.11.2008 (20:23)  
chalicek: jezdim tam skoro denně a nevšimnul jsem si, že by to nějak extrémně často chcípalo. Vzhledem k tomu jakej sem "klikař" bych si toho "častýho zdechání" myslim všimnul.
Opravdu si myslíte, že by měla bejt na každym většim nádraží přistavená náhradní souprava pro případ, že by náhodou někde něco chcíplo? Nějak si nedokážu představit jak byste to chtěl zařídit a hlavně zaplatit. Mě spíš připadá neuvěřitelný jak někoho může tohle napadnout
14.11.2008 (19:40)  
Qaws: No to jsem teda taky zvědavý, protože jim to tam zdechá docela často. A mnohdy to nevyjede ani z Masaryčky a oni tam nemají náhradní vlak, což je neuvěřitelný...
14.11.2008 (18:11)  
Asi budu za blba, ale nepodarilo se mi nikde na webu najit novy jizdni rad 2008/2009.
Zajimala by me prave ta 120ka.
Diky Petr
14.11.2008 (16:57)  
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás neví, co bude z esmeraldaou. Možná to tu už někdo psal, ale zrovna se mi to nechce číst... Díky.

RV
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko