Praha - Již několik dní se při koupi jízdenky v e-shopu Českých drah zákazníkům nabízí volba jízdní doklad navázat přímo na osobní doklad nebo In-kartu. Zákazníci navíc ve svém profilu zjistí, že pokud si svou In-kartu zaregistrují v systému ČD, ode dne vyhlášení budou moci všechny objednané doklady vyzvedávat v nových automatech UNIPAJ nebo ve vybraných pokladnách, případně si je vzít do vlaku přímo v elektronické podobě, čímž odpadne nutnost e-jízdenky tisknout a odstraňuje se tak hlavní komplikace pohodlného nákupu přes internet nebo telefon.
"Automaty ČD nové generace opravdu budou v blízké době rozšířeny o možnost výdeje jízdenek zakoupených v e-shopu. V praxi to znamená, že zákazníci, kteří nemají možnost si jízdenku vytisknout na tiskárně, přijdou k automatu a jízdní doklad si vytisknou tam. Podobnou možnost budou mít i v pokladnách vybavených UNIPOKem. Tato změna se ale netýká přenosných pokladen, protože ty nejsou během jízdy vlaku online. Předpokládáme, že tuto službu, která opět zjednoduší nákup jízdních dokladů na e-shopu ČD, zavedeme k novému grafikonu," uvedl na dotaz ŽelPage Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah. "Chystají se i další novinky. Vzhledem k tomu, že se ale zatím vyvíjejí a testují, neradi bychom předbíhali. O rozšíření možnosti využití automatů i samotného e-shopu budeme včas informovat," doplňuje Pošta.
Nové funkce v praxi znamenají, že již bude možné zakoupit si jízdenku přímo po ukončení obchodního jednání u zákazníka a následně si doklad pořídit v automatu, které nebývají v exponovaných časech tak přetíženy jako osobní pokladny. Příjemným zlepšením je i možnost vyzvednout jízdenku na pokladně, i když zde již je rychlostní přínos menší. Nejeden cestující jistě ocení také možnost koupit si místenku přes e-shop pomocí přehledného nástroje pro výběr místa a pak si ji vyzvednout bez dohadování se s pokladní o konkrétním místě.
Velký potenciál skýtá rovněž možnost nastoupit do vlaku pouze s jízdenkou v elektronické podobě, uloženou v přenosném počítači nebo PDA, a to především v kombinaci s plánovaným zrušením příplatků za nákup jízdenek přes telefon, jež vstoupí v platnost s novým grafikonem. Nic už pak nebude bránit skutečně operativnímu nákupu jízdenek, třeba i cestou na nádraží. V tomto směru lze změny v e-shopu ČD označit za vskutku převratné a zcela jistě získají na stranu online nákupů jízdenek ještě více zákazníků.
zdroj: České dráhy
Jezdim docela často Praha - Horní Suchá(321)
El.jízdenka se dá koupit pouze do Ova-Svinov. Pokud si kupuju el.jízdenku s místenkou, tak ale odmítám chodit v Praze na hlavák o hodinu dřív do fronty na návazný osobák, natož tento lístek kupovat na Svinově, pokud je se standartním zpožděním IC tak 3-5 minut na přestup.
Většinou mi to v návazném osobáku prodají bez keců a bez 30Kč(jmenuje se to navázání jízdenky či tak nějak).
I když teď v pátek to z nějakého důvodu nešlo, ale 30 Kč po mne průvodčí taky nechtěla. Nabízela mi že mi to prodá ze Třebovic. To jsem odmítnul(vyšší cena), tak nakonec jsem jel levněji z Vítkovic, čímž okradla svého zaměstnavatele a já ušetřil.
Taky by mne zajímalo jak je to oficiálně a správně.
Mýlíte se, na kartu se opravdu nahrávají data - obsah peněženky, aplikace. Proto může fungovat placení i na offline terminálech - své peníze si nosíte sebou.
Čili podle mě je na kartě jen nějaké "ID" a vaše osobní údaje.
Ten doplatek u průvodčího bez přirážky je pravda? V SPPO jsem o tom nic nenašel.
Co je na problému synchronizace obtížného? Stačí aby POPy měly jakýkoli modem - stačí GPRS a je vyřešeno. Nevidím v tom nic neřešitelného. A po dobudování GSM-R to může jet přes drážní síť a mimo její dosah přes roaming ve veřejné síti.
Pokladny v autobusech ICOM Transport mají GPRS modem a řidiči uzávěrku pokladny odesílají telefonem - už nejmíň rok.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.