..: Novinky v e-shopu ČD: jízdenky bez tiskárny a papíru :..

Ilustrační obrázekPraha - Již několik dní se při koupi jízdenky v e-shopu Českých drah zákazníkům nabízí volba jízdní doklad navázat přímo na osobní doklad nebo In-kartu. Zákazníci navíc ve svém profilu zjistí, že pokud si svou In-kartu zaregistrují v systému ČD, ode dne vyhlášení budou moci všechny objednané doklady vyzvedávat v nových automatech UNIPAJ nebo ve vybraných pokladnách, případně si je vzít do vlaku přímo v elektronické podobě, čímž odpadne nutnost e-jízdenky tisknout a odstraňuje se tak hlavní komplikace pohodlného nákupu přes internet nebo telefon.

Vzorová jízdenka zakoupená přes internet, foto: Atolix (eshop.cd.cz)"Automaty ČD nové generace opravdu budou v blízké době rozšířeny o možnost výdeje jízdenek zakoupených v e-shopu. V praxi to znamená, že zákazníci, kteří nemají možnost si jízdenku vytisknout na tiskárně, přijdou k automatu a jízdní doklad si vytisknou tam. Podobnou možnost budou mít i v pokladnách vybavených UNIPOKem. Tato změna se ale netýká přenosných pokladen, protože ty nejsou během jízdy vlaku online. Předpokládáme, že tuto službu, která opět zjednoduší nákup jízdních dokladů na e-shopu ČD, zavedeme k novému grafikonu," uvedl na dotaz ŽelPage Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah. "Chystají se i další novinky. Vzhledem k tomu, že se ale zatím vyvíjejí a testují, neradi bychom předbíhali. O rozšíření možnosti využití automatů i samotného e-shopu budeme včas informovat," doplňuje Pošta.

Nové funkce v praxi znamenají, že již bude možné zakoupit si jízdenku přímo po ukončení obchodního jednání u zákazníka a následně si doklad pořídit v automatu, které nebývají v exponovaných časech tak přetíženy jako osobní pokladny. Příjemným zlepšením je i možnost vyzvednout jízdenku na pokladně, i když zde již je rychlostní přínos menší. Nejeden cestující jistě ocení také možnost koupit si místenku přes e-shop pomocí přehledného nástroje pro výběr místa a pak si ji vyzvednout bez dohadování se s pokladní o konkrétním místě.

Velký potenciál skýtá rovněž možnost nastoupit do vlaku pouze s jízdenkou v elektronické podobě, uloženou v přenosném počítači nebo PDA, a to především v kombinaci s plánovaným zrušením příplatků za nákup jízdenek přes telefon, jež vstoupí v platnost s novým grafikonem. Nic už pak nebude bránit skutečně operativnímu nákupu jízdenek, třeba i cestou na nádraží. V tomto směru lze změny v e-shopu ČD označit za vskutku převratné a zcela jistě získají na stranu online nákupů jízdenek ještě více zákazníků.

zdroj: České dráhy


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 6.11.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
10.11.2008 (12:09)  
Jan Šlezingr:
Jezdim docela často Praha - Horní Suchá(321)
El.jízdenka se dá koupit pouze do Ova-Svinov. Pokud si kupuju el.jízdenku s místenkou, tak ale odmítám chodit v Praze na hlavák o hodinu dřív do fronty na návazný osobák, natož tento lístek kupovat na Svinově, pokud je se standartním zpožděním IC tak 3-5 minut na přestup.
Většinou mi to v návazném osobáku prodají bez keců a bez 30Kč(jmenuje se to navázání jízdenky či tak nějak).
I když teď v pátek to z nějakého důvodu nešlo, ale 30 Kč po mne průvodčí taky nechtěla. Nabízela mi že mi to prodá ze Třebovic. To jsem odmítnul(vyšší cena), tak nakonec jsem jel levněji z Vítkovic, čímž okradla svého zaměstnavatele a já ušetřil.
Taky by mne zajímalo jak je to oficiálně a správně.
10.11.2008 (8:05)  
Tak dnes jsem si od čety vyslechl lamentování na to, že jízdenka v mobilu je děsně čitelná a než to překlape do POPky tak mu to zabralo 5 minut což zákazník komentoval se slovy toto trvalo.
09.11.2008 (23:35)  
JB
Mýlíte se, na kartu se opravdu nahrávají data - obsah peněženky, aplikace. Proto může fungovat placení i na offline terminálech - své peníze si nosíte sebou.
09.11.2008 (21:19)  
Podle mě nelze na kartu data nahrávat, protože když si pořídíte aplikaci tak musíte x dnů vozit potvrzení než se popky synchronizují. A právě proto by podle mě zase bylo potřeba jí mít online. Když mi blbla karta tak četa vyťukala číslo karty a viděla, že mám platnou aplikaci. Nejsem odborník, jedná se o mou domněnku.

Čili podle mě je na kartě jen nějaké "ID" a vaše osobní údaje.
registrovaný uživatel M 
09.11.2008 (17:40)  
Kde je tady smajlik s palcem nahoru a kde se tady hlasuje pro kvalitni prispevek?:-)
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
09.11.2008 (15:38)  
Spíše nechápu, proč ještě nefunguje nahrávání jízdních dokladů na InKartu na pokladně. Přišel bych ke kase, koupil si jízdenku a pokladní by ji nahrála do InKarty, namísto aby tiskla nějaké stupidní jízdenky. Na InKartu by se nahrála jízdenka s datem a časem vydání, odkud kam přes a délkou platnosti. Prostě to, co dneska dokáže kdejaký bezkontaktní jízdenkový systém MHD. Jediný tištěný doklad by byl daňový doklad, pouze na žádost, případně registrovat InKartu s e-mailem a posílat daňové doklady za nákupy jízdenek na daný e-mail (v mém případě by byla moje InKarta registrovaná na e-mail naší účetní, protože firma mi také platí nákup InKarty a jízdenky v případě služebních cest). Průvodčí stejně pokaždé načítá kartu do POPky, čili takhle by si rovnou načetl jízdenku a ověřil správnost.
09.11.2008 (10:39)  
Četl jsem tady, že Vám elektronický jízdenky průvodčí čímsi načítal, to už maj jako nějakou čtečku? Mě to vždycky vyťukával do té jejich kalkulačky:-) včetně SC... anebo to raději nevyťukával vůbec. No a ještě něco, já si tu jízdenku vytisknu stylem 2 strany na list, tím je o polovinu menší a ještě odstřihnu ty informace pro cestujícího a nechám jen tu část, která se týká cestovních údajů. Dvakrát se mi stalo, že se to průvodčím nelíbilo ale domluvili jsme se, psal jsem na čd a poslali mi odpověď pokud bude zájem můžu to tady zveřejnit.
09.11.2008 (8:22)  
waszyn
Ten doplatek u průvodčího bez přirážky je pravda? V SPPO jsem o tom nic nenašel.
registrovaný uživatel M 
08.11.2008 (21:53)  
Proc to nejde se tady vysvetlovalo uz nekolikrat. Anebo se to tim okecavalo:)
08.11.2008 (21:36)  
Johnz
Co je na problému synchronizace obtížného? Stačí aby POPy měly jakýkoli modem - stačí GPRS a je vyřešeno. Nevidím v tom nic neřešitelného. A po dobudování GSM-R to může jet přes drážní síť a mimo její dosah přes roaming ve veřejné síti.
Pokladny v autobusech ICOM Transport mají GPRS modem a řidiči uzávěrku pokladny odesílají telefonem - už nejmíň rok.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko