..: Mezi Zábřehem a Červenkou od prosince rychlostí 160 km/h :..

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaPrvní výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.

„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- nádražní budova, prošla rekonstrukcí společně s modernizací žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- v podchodu je i výtah, foto: PPeťa Červenka- vybudován byl i podchod, foto: PPeťa Červenka- nový informační systém, foto: PPeťa

Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz


PPeťa | 18.11.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lukin 
21.11.2008 (11:08)  
to george:
Podepisuju co pisete a myslim si to same.
Hezky lze srovnat Manazer a Pendolina. Jizdni doba u Manazera je aktualne pouze o 18 minut delsi nez u Pendolina. Co je ale zajimavejsi je, ze i pri vozbe vozu B a tedy vmax 140km/h, stiha dojet vetsinou na cas (nebo s max +5minut). Coz se uz ale nedari Pendolinum. Mam na mysli smer do Prahy. Mozna dojizdi manazer do Prahy o neco drive a nechyti ranni prazky traffic.
Kazdopadne s radou 380 nebo taurem by klasika mohla v pohode stihat. Rozdil v rychlostech pri klopeni by dohnal mnohem rychlejsimi rozjezdy. Pinda pri zrychlovani ze 120 na 160 zrychluje cca 2-3 minuty. Nad 100km/h je citit chybejici vykon.
Navic klopeni nejvice setri na trase Ostrava Prosenice.
Dulezite je co nejrychleji dosahnout maximalni rychlosti a ne mit co nejvyssi maximalni rychlost (viz. poznamka nize).
Dale je dulezite premyslet pri tvobe grafikonu. V tom minulem prijizdely Pendolina do Olomouce od Ostravy s naskokem az 8 minut a pak se cekalo 10 minut ve stanici. A do Prahy pak samozrejme zpozdeni ...
Zajimava by mohola byt myslenka jednoho paru vlaku z Ostravy do Prahy bez zastavky. Neco jako kdysi Manažer. Prostě z Ostravy vyrazi a jede co to da. Nekde neco nazene, nekde neco strati, ale nema pevne body v odjezdech z Olomouce a Pardubic. Myslim ze jizdni doba 2.35 by byla realna uz ted. To by pak byl marketing ... Do Prahy teěně přes 2 a půl hodiny. A verim, ze by se rano i odpoledne vlak bezpecne naplnil. Z Olomouce jezdi rano plno IC a EX, takze by to nikomu nemuselo vadit.
Nebo jeste lepe .. Klasickou soupravu a bez zastavky. Jizdni doba Pendolina a vetsi pohodli. Postavit ho do ranni a odpoledni spicky a to by bylo zakazniku. Klidne i se SC priplatkem.
21.11.2008 (8:37)  
Jizdni doby jsou v nekterych usecich navatovany. Napr. dnes mezi Zabrehem a Olomoucem je jizdni doba jiz pri soucasnych tratovych rychlostech volna. Od noveho GVD tomu tak na tomto useku nebude, Jinak jsou doby staveny pro 160 tkove klasiky i NS velmi ostre. Ale jete jednou, ani vykon 380 ci Taurusu nic neovlivni. Sestavy vozu nejsou staveny na 160. Staci jeden jediny vuz bez kotoucu v souprave a jsou jiz jina brzdici procenta a tim i jina povolen max. rychlost soupravy.
20.11.2008 (23:16)  
No otazka je, do jake miry to v tom JR je ovlivneno vozidly (jaka bude treba JD klasiky s 380, ktera ma 6,4MW) a do jake politikou (cozpak jsou JD pro IC/EC stavene na 160km/h? Ja myslel jen pro 140 a tech 160 se vyuziva napr pri zpozdenich apod - navic nezridka je na IC/EC vuz pro 140 km/h.) A taky v JR moc nevidim klasiky se stejnym poctem zastavek jako SC (snad s vyjimkou Manazeru a bEx s vozy pro 140 km/h...)

S temi 180 km/h apod. to bylo mysleno spis jestli se ten rozdil klasika x klopidlo jeste zvysi, nebo spis naopak...ne o konkretni udaj...
20.11.2008 (22:57)  
George_Couser: pokladate otazky, ktere lze vycist i z normalniho knizniho jizdniho radu. Tady velmi lehce zjistite, o kolik jsou v soucasne dobe vozidla s NS rychlejsi nez klasika. V pripade fiktivnich vyssich rychlosti to jsou jen spekulace, jelikoz nejsou k dispozici zadne oficialni materialy, na kterych usecich by se mohlo vyssich rychlosti vyuzivat.
20.11.2008 (19:28)  
M: Já se neptám o kolik bude rychlejší projet úsek místo 160 rychlostí 180. Já se ptám, kolik času se oproti klasice ušetří klopením teď na trase Pha-OV/Brno a kolik by to bylo, kdyby se na vhodných úsecích jezdilo i víc (a byl by větší potenciál plně využít toho klopení...
registrovaný uživatel M 
20.11.2008 (18:35)  
GC - tak tady asi pomuze ta matematika, ne? Zjistis, ze zvyseni na 180 neprinese vicemene nic. I kdyby se 180 (misto 160) jelo 200 kilometru (coz asi nehrozi:-), tak se usetri 8 minut. Pricemz jeste jednou - muselo by to byt 200 kilometru...
20.11.2008 (18:13)  
JB: No já to myslel o kolik minut by v takové situaci bylo klopidlo rychlejší než klasika...
20.11.2008 (15:04)  
George_Couser: priznam se , ze ted trochu nerozumin otazce. Co se da nakratit v soucasne dobe, to jsem jiz popsal v prispevcich drive. Pri eventualni 180 jsem taky popsal useky, ktere byly navrzeny a s tim i mozne uspory casu. T.j. nekde jen okolo 5 minut u obou vetvi. U te dvoustovky snad dalsich pet. Ale to jsou opravdu teorie, ktere jsou nerealne. Moznost vyssich rychlosti na stavajicich optimalizovanych tratich jsme jednoduse prosvihli.
20.11.2008 (14:41)  
Jan Burian: Díky, ale stjně jsem nedostal odpověď na to, kolik se uštří teď klopidlem času a kolik by to šlo, kdyby šlo jezdit až 180/200 km/h (dejme tomu, že tolik by mohly na rovinkách i klasiky)...ty přejezdy ignorujme...;-)
20.11.2008 (12:32)  
Twix: plne souhlasim, jen jedna podstana drobnost. Vse neni jen v hnacim vozidle. Mohu ho mit sebevykonejsi, ale pokud budu mit ve vozech to co se dnes do souprav radi, tak mi bude 160-tkove hnaci vozidlo nanic. Na severni vetvi, ale v rade pripadu na jizni, se stava pravidlem ze mam turnusovou 151 xxx , v souprave kotouce a hospoda je spalkova nebo opacne a je konec parady.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko