Mohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.
První výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.
„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.
Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz
Podepisuju co pisete a myslim si to same.
Hezky lze srovnat Manazer a Pendolina. Jizdni doba u Manazera je aktualne pouze o 18 minut delsi nez u Pendolina. Co je ale zajimavejsi je, ze i pri vozbe vozu B a tedy vmax 140km/h, stiha dojet vetsinou na cas (nebo s max +5minut). Coz se uz ale nedari Pendolinum. Mam na mysli smer do Prahy. Mozna dojizdi manazer do Prahy o neco drive a nechyti ranni prazky traffic.
Kazdopadne s radou 380 nebo taurem by klasika mohla v pohode stihat. Rozdil v rychlostech pri klopeni by dohnal mnohem rychlejsimi rozjezdy. Pinda pri zrychlovani ze 120 na 160 zrychluje cca 2-3 minuty. Nad 100km/h je citit chybejici vykon.
Navic klopeni nejvice setri na trase Ostrava Prosenice.
Dulezite je co nejrychleji dosahnout maximalni rychlosti a ne mit co nejvyssi maximalni rychlost (viz. poznamka nize).
Dale je dulezite premyslet pri tvobe grafikonu. V tom minulem prijizdely Pendolina do Olomouce od Ostravy s naskokem az 8 minut a pak se cekalo 10 minut ve stanici. A do Prahy pak samozrejme zpozdeni ...
Zajimava by mohola byt myslenka jednoho paru vlaku z Ostravy do Prahy bez zastavky. Neco jako kdysi Manažer. Prostě z Ostravy vyrazi a jede co to da. Nekde neco nazene, nekde neco strati, ale nema pevne body v odjezdech z Olomouce a Pardubic. Myslim ze jizdni doba 2.35 by byla realna uz ted. To by pak byl marketing ... Do Prahy teěně přes 2 a půl hodiny. A verim, ze by se rano i odpoledne vlak bezpecne naplnil. Z Olomouce jezdi rano plno IC a EX, takze by to nikomu nemuselo vadit.
Nebo jeste lepe .. Klasickou soupravu a bez zastavky. Jizdni doba Pendolina a vetsi pohodli. Postavit ho do ranni a odpoledni spicky a to by bylo zakazniku. Klidne i se SC priplatkem.
S temi 180 km/h apod. to bylo mysleno spis jestli se ten rozdil klasika x klopidlo jeste zvysi, nebo spis naopak...ne o konkretni udaj...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.