..: Zabezpečovací zařízení zbrzdilo koridor na severu Moravy :..

Suchdol nad Odrou, foto: DuhySuchdol nad Odrou - O něco komplikovanější cestu prožili dnes v dopoledních hodinách cestující na severu Moravy. Mohlo za to porouchané zabezpečovací zařízení v Suchdole nad Odrou, kvůli němuž zůstalo několik vlaků uvězněno v blízkých stanicích. Nejvíce postiženým se stal Ex 141 Beskyd, který si s sebou do Žiliny odvezl téměř hodinu zpoždění. Včas nedorazil ani R 831, který odjížděl z Polomi se 43 minutami zpoždění.

Porucha zabezpečovacího zařízení v Suchdole nad Odrou se dotkla také rychlovlaků Pendolino. Ranní SC 501 dorazil do Ostravy o 23 minut opožděn, opačně jedoucí SC 502 chytil zhruba čtyřicetiminutové zpoždění. Do hektické situace zapadly i problémy IC 583 Jan Perner. Závada restauračního vozu vlak zastavila v Pardubicích téměř na hodinu, cestujícím jistě neudělala radost ani absence "svátečních vozů" 13 a 14, které dnes z důvodu konce podzimních prázdnin v soupravě zařazeny být měly.

Zdroj: Babitron, vlastní pozorování


jatyrko | 29.10.2008 (23:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
10.11.2008 (11:50)  
Přihláška je v patentovém řízení, takže info budou zatím jen skromné. Nicméně tě uklidním: Je to řešeno tak, že v nastavení k. o. se nic nemění, takže pokud k. o. všem možným normám odpovídají, budou po aplikaci vynálezu odpovídat i nadále, jenom nebudou reagovat na pojíždění neodrušených vozidel a budou reagovat na jednopasovou ztrátu šuntu.
09.11.2008 (20:39)  
Vše potřebné najdeš na www.upv.cz
09.11.2008 (16:39)  
Ážetďák: Ještě doplním, že jsem se ptal na bezpečnost hlavně ve smyslu ČSN EN 50 126, ČSN EN 50 129 a dalších právních a normativních požadavků.
09.11.2008 (12:45)  
Tak nám ukažte ten Váš patent ;-)
09.11.2008 (12:15)  
To Spinne: Budeš se tomu asi divit i ušima, ale ano. A požadavkům na bezpečnost odpovídá mnohem víc, než současné řešení s používáním různých filtrů a kompenzátorů, protože umožňuje naprosto bezpečný provoz i totálně neodrušených a neupravených Taurusů, Pendolin a dalších hnacích vozidel s pulsní regulací, včetně Herkulesů, které, jak známo u nás zatím nesmějí používat vlakové topení.
09.11.2008 (8:40)  
Mnohem jednodušší je, udělat kolejový obvod tak, aby byl spolehlivý za všech okolností a byl dokonale odolný proti zarušení z pulzních regulací. Já to umím a nechal jsem si to patentovat.

Jak ten Váš patent odolný např. vůči izolantům mezi hlavou kolejnice a kolem? A do jaké míry odpovídá požadavkům na bezpečnost?
05.11.2008 (13:10)  
To MirekM: ÚBP není všelék, zejména ve stanicích, kde se může souprava dělit, nebo k ní přidávat další vozidla. Mnohem jednodušší je, udělat kolejový obvod tak, aby byl spolehlivý za všech okolností a byl dokonale odolný proti zarušení z pulzních regulací. Já to umím a nechal jsem si to patentovat.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
05.11.2008 (11:46)  
Můj předchozí příspěvek byl samozřejmě určen Ážetďákovi, ještě jsem nebyl úplně vzhůru. ;-)
registrovaný uživatel MirekM  mail  
05.11.2008 (6:57)  
MirekM: Kolejové obvody se dají kontrolovat onou jakobyÚBP, kterou jsme si tady probrali po Moravanech důkladně, a teď by ji AŽD mělo skutečně implementovat. Když jsem byl asi před 5 lety poprvé na exkurzi v dopravní kanceláři stanice s kolejovými obvody na staničních kolejích, výpravčí říkal, že pokud na koleji dlouho stojí odstavený vlak, tak může zmizet. Jestli se nepletu (už to chvíle je), v dotyčné stanici to zabezpečováci vyřešili tak, že na té dotčené manipulační koleji vypnuli kontrolu volnosti a nechali to na výpravčím a vizuální kontrole.
04.11.2008 (21:35)  
stejli: Když si přečtete platné znění předpisu SŽDC D2, tak uvidíte, že tento předpis pamatuje i na vozidla nespolehlivě ovlivňující prostředky pro zjišťování volnosti kolejových úseků. A seznam vozidel, která jsou brána jako nespolehlivě ovlivňující, existuje taky ...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko