..: Taktová doprava na Olomoucku expanduje :..

Regionova, foto: Louis ArmstrongOlomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.

Přečíslované tratě 273 a 275, foto: PPeťaCestující jistě uvítají zaintegrování do IDSOK, jelikož je trať vedena po velké části územím města Olomouce a nabízí řadu zajímavých vazeb na městskou hromadnou dopravu. Tratě č. 273 a 275 budou díky novému provoznímu konceptu přečíslovány. Od nového GVD bude dnešní trať 275 zkrácena do Drahanovic. Úsek ze Senice na Hané do Prostějova bude nově veden pod tratí 273 Červenka - Prostějov přes Litovel a Senici na Hané, kudy nově pojedou přímé vlaky každé dvě hodiny. Podobné úpravy se chystají i na dalších tratích v regionu.

námět: Olomouckamhd.ic.cz a stránky o trati 275, mapové podklady: mapy.cz


PPeťa | 16.10.2008 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hanaak 
19.10.2008 (21:43)  
pokud někdo přestupuje z vlaku, tak je pro něho autobus nevýhodný. bus má zase výhodu, že má zastávku úplně v centru - olomouc, tržnice. tady nastupuje a vystupuje většina cestujících, na autobusák nejede skoro nikdo. navíc bych si nebyl jistý, jestli není lepší jet z hl.n. na tržnici a přestoupit tam. další zastávka busu je u zlaté koule je u zastávky olomouc město.
tolik místní reálie
19.10.2008 (14:11)  
hanaak : tak v jízdních řádech BUS marně hledám ty autobusové spoje jezdící od hlavního nádraží v Olomouci do Drahanovic, aby na tom cestující časově vydělal.
Z autobusové stanice jede BUS / TRAM do Drahanovic minimálně 30 minut, tram z HLN k podchodu u Autobusového nádraží jede sice jen tři minuty, pěšky to bude tak 15, ale v konečném důsledku to vyjde na stejno (čekání na spoj, chůze atd.). Takže jízdní doba Olomouc hl.n. - Drahanovice žel. stanice bude vlakem i autobusem v podstatě stejná. Vlaku to v GVD 2008/2009 bude trvat 44 / 49 minut. Autobusová data nemám, ale pochybuji, že to bude gumovými koly (ve spojení s MHD nebo pěšmo) výrazně méně = polovička.
registrovaný uživatel hanaak 
18.10.2008 (17:59)  
proč nejede vše do drahanovic? původně v návrhu tam nemělo jet nic. do drahanovic je z ol dobré spojení busem, který je rychlejší a jezdí i o víkendu. duplicita je zbytečná
17.10.2008 (17:48)  
Ono by zase tak složité nebylo, aby 814 měla elektrický přenos výkonu a obě nápravy byly hnací. Východní partnerská železnice může být vzorem ...
16.10.2008 (22:48)  
No, ta regina se hodí spíš na nějaký tratě, kde je rovinatější terén, jinak v tom Olomouckým kraji by to něco chtělo udělat s tím Integrovaným dopravním systémem, hlavně sjednotit tarif. Vždyť když od jednoho dopravce neplatěj jízdenky na jiné dopravce, tak to není integrovaný dopravní systém (např. bločkové jízdenky, označené ve vlacích železnice Desné nebo v městských autobusech v Šumperku neplatí na tratích ČD aj).
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (19:57)  
karosa: myslím, že nasazení 820 nebo 830/831 už by Liberecký kraj coby objednatel nepřekousl. Sice před několika lety zrušil výběrové řízení, ve kterém měl přísné požadavky na parametry vozidel, ale i když přidělil provozování vlaků na této trati rovnou Českým drahám, tak myslím měl podmínky typu možnost přepravy invalidních vozíků, pohodlné sedačky, možná ještě něco, ale to už si nevzpomenu.
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (19:55)  
Milan jbc: To nevím, vůbec nejsem znalý těchto věcí a nevidím do nich.
Ale když se na to podívám laicky: též nechápu důvod, proč nejsou hnány alespoň obě nápravy hnacího dílu, nebo proč není dosazen výkonnější motor.
Pokud se dá považovat vztah ČD - Pars jako standardní vztah zákazník - dodavatel, potom by se v zájmu oboustranné spokojenosti domluvit měli.
16.10.2008 (19:37)  
No ono s Regionovou toho moc delat nejde. Predelat podvozek, pohon atd. by bylo prilis slozite a nakladne. Dokud draham nedojde, ze maji pouzivat mozek, tak se asi budeme po kopcich plouzit. Nicmene na roviny na vedlejsi trate je Regionova docela obstojnym kompromisem. Je ale potreba je doplnit Desiry, pripadne novymi ceskymi motoraky.
registrovaný uživatel karosa  mail  
16.10.2008 (19:15)  
Milan jbc: Jak to tak tipuji,tak řešení tohoto problému bude následující: Regionovy se z trati 036 stáhnou a nasadí se tam staré dobré 830 nebo,nedejbože,820(pokud se ještě někde najdou a dají zprovoznit). Jiné řešení ze strany dopravce já osobně neočekávám.
16.10.2008 (19:07)  
na DJ
Nevíte prosím, jestli se budou dělat nějaké dodatečné úpravy na modernizované jednotce 814 trio? Je to přeci výrobek Pars Nova a dle mého se jedná o závažný nedostatek. Touto firmou bylo přeci prezentováno jako provozuschopné vozidlo určené pro hornatý terén. A pokud padá déšť, není to nic vyjímečného.
Jsou to běžné podmínky na trati. Dovolím si tvrdit, že by se mělo vozidlo reklamovat či po výrobci požadovat úpravu. Nebo se s ním dohodnout. Takhle to nejde. Přeci se nebude jezdit po žel. trati 036 10 km h tam, kde je traťová rychlost 50 km jen proto, že prší? Se na mě nezlob te, ale tento problém by se měl řešit. Jednotky budou třeba jezdit dalších 20 let. Je to závažný nedostatek.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko