..: V Jizerských horách přibudou 4 nové vlakové zastávky :..

Ilustrační obrázek Tanvald - Díky dotacím z EU vzniknou v Mikroregionu Tanvaldsko do roku 2010 čtyři nové železniční zastávky. V Desné budou hned dvě, další vyrostou ve Smržovce a ve Velkých Hamrech. "V Desné bude jedna nová železniční zastávka v centru města u Riedlovy vily a druhá v Pustinách. Ve Velkých Hamrech a ve Smržovce se zastávky vybudují pod sídlišti," říká autorka projektu Kateřina Preusslerová.

V Desné se vlakové nádraží nachází daleko od školy, proto vyroste nová železniční zastávka u Riedlovy vily. Blíže ke škole bude i nová železniční zastávka ve Smržovce. Zastávka v Desné - Pustinách poslouží turistům, díky nové zastávce ve Velkých Hamrech odpadne komplikovaná cesta na odlehlé vlakové nádraží obyvatelům velkého sídliště. Mikroregion Tanvaldsko dostane na zlepšení dopravy od EU 23,6 milionu korun a ze státního rozpočtu další zhruba 2 miliony korun. Více než 2 miliony korun přidají města.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 27.9.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel fatman  mail  
28.09.2008 (13:26)  
Milan jbc: souhlasil, ale jak už psáno jinde, nejde o čas, jde o to že vlak zbytečně brzdí a pak zbytečně spotřebuje energii na rozjezd. Večerní spoje jsou specifické, tam se opravdu využívají zastávky hlavně na velkých nádražích či sídlíštích (jako i Jablonecké Paseky, ostatně sám tam taky nastupuju a vystupuju).
registrovaný uživatel Blesk 
28.09.2008 (13:10)  
Trochu jiný pohled, aneb nápověda č.2:
Na trati je požadován např. interval 30 minut. Trať je jednokolejná. Na základě výpočtů dopravní technologie a prostorových možností jsou určeny místa křižování (v našem případě např. Smržovka a Tanvald. Mezi těmito místy musí být jízdní doba pod 15 minut. Lze vypočítat maximální počet zastávek v úseku mezi křižovacími místy tak, aby vlak stihnul křižování a na druhou stranu v místě křižování zbytečně nečekal.
Závěr: celková cestovní doba na jednokolejné trati při daném intervalu není závislá na počtu zastávek!
registrovaný uživatel Blesk 
28.09.2008 (12:48)  
K diskusi o počtu zastávek vs. cestovní doba napovím:
1)maximální docházková vzdálenost v libereckém kraji je v pracovní den 1 (1,5) km.
2)lze redukovat souběhy vlaků a autobusu, ovšem za podmínky ad. 1)
3)při tvorbě jízdního řádu lze pracovat s kombinací zastávkový x zrychlený vlak
4)jak lze zajistit neprodlužování jízdních dob při větším počtu zastávek? Odpověď je vozidlo s vyšší dynamikou jízdy - Ad. 5) a 6)
5) je plánováno nasazení vozidel typu RS-1 (Stadler - Regioshuttle)
6) v daleké budoucnosti (čti možná někdy..) nasazení vozidel tram-train
28.09.2008 (12:33)  
Pro pana s přezdívkou Fatman
Když jezdím vlakem Z Jabloneckých Pasek do Liberece či v obráceném směru většinou tam nikdo není. Večer se zastávkou převážně projíždí. Zvláštní.
Nyní mě zrovna napadla taková myšlenka. Ve vlaku je nyní tlačítko zastávka na znamení. Bude to znít divně, ale víte že bych uvítal těch tlačítek více? A co vy?
Je také škoda, že některá hlášení jsou namluvena zbytečně dlouze, nebo jsou příliš hlasitá.
registrovaný uživatel fatman  mail  
28.09.2008 (12:20)  
mates111: Trať 036 ale opravdu částečně supluje městskou dopravu a časové zdržení na zastavkách je malé. Ale souhlasil bych s tím, že mnoho zastávek by mělo být jen "na znamení", aby vlak zbytečně nemusel zastavovat a rozjiždět se (ostatně večerními spoji ve starších vozech bez signalizace běžně prochází průvodčí a ptá se, zda na další zastávce někdo vystupuje).
registrovaný uživatel fatman  mail  
28.09.2008 (12:14)  
Milan jbc: Zastávku Nová Ves bych za zbytečnou neoznačil, téměř vždy tam někdo nastupuje či vystupuje a u spojů je (ne vždy) i návaznost na busem MHD č. 17 dál na Novou Ves, po zprovoznění IDOLu se její význam možná ještě zvýší. Zastávka Brandl (JN dolní nádraží) je pravda využívaná méně, není tam kam přestoupit (kromě tram, která ale kopíruje trasu vlaku), maximálně pokračovat pěšky na Poršák.
28.09.2008 (12:07)  
sAd: Ano nové zastávky lidem pomohou, ale čeho je moc toho je příliš. Ona už ta trať dneska připomíná jedno velké nástupiště. Na 39 km 26 zastávek je podle mě příliš. Jízdní doba je pak naprosto tragická a vybudováním zastávek a přilákáním tím nových cestujících celkovou bilanci nezlepšíme. Ona trať Liberec-Harrachov připomíná spíše takovou jednokolejnou tramvaj, která v sobě kombinuje jak nevýhody příměstské železnice (jedna kolej a tím daná malá propustnost tratě), tak i nevýhody tramvaje (pomalá při delších vzdálenostech). Domnívám se proto, že je třeba naopak zrychlit tuto trať a více zastávek projíždět. Současný stav, kdy vlak projíždí ze zmíněných 26 zastávek 7 je opravdu pouze nouzový. Navíc z oněch 7 jsou 4 ty, které zatím neexistují. Takže o nějacích rychlících nemůže být řeč.

Domnívám se, že trati by velmi pomohlo zavedení R, které by stavěly např. jenom v Jablonci, Smržovce a Tanvaldu a Os by jezdily v hodinovém taktu. Jinak zde je odkaz na frekvence cestujicich v jednotlivych zastavkach...
http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/mapa_36_2008_prumerna_frekvence_cestujicich_04b6acfd2d.pdf
registrovaný uživatel fatman  mail  
28.09.2008 (12:04)  
mouka: Na té samé trati (036) je v JŘ i zastávka Jablonec n.N. střed, která měla snad být otevřena letos, podle diskusního fóra to bude až za rok ("Dobrý den, na základě informací zjištěných na odboru rozvoje se zřízení zastávky ČD Jablonec n.N.střed přesouvá z letošního roku do r. 2009."), reálně bych to viděl až se zprovozněním nového terminálu MHD v Jbci a možná i Regiotramu, takže nikdy...
28.09.2008 (12:01)  
Dobrý den. Všiml jsem si, že danná diskuse je k novým železničním zastávkám na trati 036 a 035.
Domnívám se, že nová železniční zastávka Velké Hamry blíže k obydlené oblasti je dobrý nápad. Osobně se domnívám, že bude někde poblíž silničního přejezdu. K ostatním navrhovaným zastávkách se nedovoluji vyjadřovat.

Nyní bych chtěl zase pro změnu uvést zastávku, která je dle mého nevyužitá. Jedná se o zastávku Novou Ves. Osobně se domnívám, že je zbytečná. Další málo využité zastávky jsou Proseč a Jablonec nad Nisou dolní nádraží.
Naopak velice dobře umístěná zastávka je Liberec Rochlice.

V další části mého příspěvku do diskuse bych chtěl popsat i jiné postřehy. Trať 035 je sklonově a také to podstatné obloukově lépe postavena než tratˇ 036. Kromě úseku Liberec Rochlice - Vesec u Liberce a Kořenov -Harachov zastávka.
Další postřeh je dán k vozidlům. Zatímco na trati 035 se chová jednotka 814 klidně a neskřípe v obloucích, na trati 036 hopsáte jako na horské dráze a o skřípání a rány v obloucích není nouze. Musím též podotknout, že veliké mínus této jednotky jsou původní dvounápravové podvozky a též pohon na jednu nápravu. Z jinak povedené vzhledově a to jak uvnitř tak zvenku danné jednotky 814 se bohužel stává křáp. Promiňte mi to slovo, ale nemohu si pomoci. Kdyby tato jednotka dostala podobné podvozky jako měli například vozy bix, jízdní konfort a parametry by se zlepšili. Slovo například v předchozí větě berte prosím s rezervou.

Pokud jste se totiž někdy svezli úsekem trati 036 Liberec - Tanvald, je to skutečně velmi rozdílný dojem projet oblouk s čtyřnápravovým podvozkem 843 či 854 nebo dvounápravovým podvozkem 814.
Pro srovnání uvedu tři oblouky. První oblouk se nachází v úseku Vratislavice-Proseč. Jedná se ve směru Vratislavice - Proseč o druhý oblouk za Vratislavicemi. Dříve rychlost 40 dnes 50 km h. Dále úsek Jablonec nad Nisou dolní nádraží - Proseč. Za tunelem oblouk na mostě. Dříve 40 km h dnes 50 km h. A poslední úsek Smržovka dolní nádraží - Tanvald. První oblouk za nádražím. 30 km h dříve i nyní.

Ale aby to nebyla jen kritika, chtěl bych pochválit místní práci zaměstnanců Českých drah, kteří jsou vstřícní a odvádí svou práci dle možností. Dále bych chtěl pochválit nové zabezpečovací zařízení převážně mezi úsekem Proseč - Vratislevice, které umožnilo zrychlení dopravy a úsporu pohon hnot. Také je nové zabezpečovací zařízení mez 1 km úsekem Nová Ves - Jablonec nad Nisou zastávka. Dnes je traťová rychlost přes přejezd 50 km h. Nicméně strojvedoucí zde stejně jezdí trochu pomaleji. Jsou předvídavý a to je dobře.
registrovaný uživatel sAd 
28.09.2008 (11:35)  
ekoter: Vy jste vtipný člověk. Provozovatel trati chce ulehčit místním obyvatelům přístup k trati tím, že jim postaví zastávku "hned za domem", aby nemuseli půl hodiny někde do pole/na druhý konec města a vy to kritizujete? Nejste náhodou z ústeckého kraje?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko