..: Železniční událost roku začala: podívejte se s námi na InnoTrans :..

Ilustrační obrázekBerlin - Dva roky čekal železniční svět na další setkání nejvýznamnějších hráčů v oboru železničních vozidel, infrastruktury, logistiky a služeb. Potkají se opět v Berlíně na nejprestižnější akci svého druhu na světě - veletrhu InnoTrans 2008. Jeho historicky sedmé pokračování bylo slavnostně otevřeno v úterý na berlínském výstavišti za účasti špiček dopravního průmyslu a poskytovatelů služeb. Přes 190.000 m2 výstavní plochy, tři a půl kilometru venkovních kolejí a rekordní účast vystavovatelů, to vše by mělo přispět k tomu, že letošní InnoTrans bude opravdu jedinečný. Své produkty zde až do konce týdne bude prezentovat přes 1900 firem z 41 zemí, z nichž mnohé si právě pro tuto příležitost odkládaly představení svých největších novinek. Chybět pochopitelně nebudou ani čeští a slovenští výrobci s tím nejlepším, co se v obou zemích za poslední rok vytvořilo. Bude se tedy na co dívat. V Berlíně samozřejmě nebude chybět ani ŽelPage, jejiž redaktoři budou v průběhu čtvrtka přinášet podrobné zpravodajství přímo z berlínského výstaviště.

Pokud se zrovna do Berlína nedostanete, o nic podstatného nepřijdete. V průběhu celého dne vás provedeme veletržním areálem a přidáme i fotografií všeho, co zatím nebyla možnost vidět zblízka. Zaměříme se přitom především na sekci železničních vozidel, jelikož záběr probíhajícího InnoTransu je skutečně široký. Jak uvádí ředitel veletrhu Matthias Steckmann, "InnoTrans se stal předním místem pro setkání firem podnikajících v oblasti dopravních technologií. Letos se navíc zaměří i na oblast veřejné dopravy, včetně expozice autobusů městské a regionální dopravy." Samostatná sekce je pak v Berlíně vyhrazena stavbám tunelů a příbuzným technologiím.

Co uvidíte?

Největší pozornost pochopitelně přitahuje venkovní výstavní plocha, na které navíc od posledního ročníku přibylo na 1500 metrů kolejí. Hned z rána proto navštívíme novinky v oblasti kolejových vozidel:

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
  • Podíváme se blíže na budoucnost vysokorychlostních železnic v podání Alstomu, který zde vystavuje svůj prototyp jednotky AGV. Ta se přitom v uplynulých měsících testovala právě v Česku, na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Francouzský gigant představí i novou jednotku Coradia LIREX pro regionální dopravu.
  • Pozornosti zcela jistě neunikne expozice německého Siemensu, jež byla letos pojata vskutku velkoryse: vůbec poprvé tak uvidíme vysokorychlostní jednotku Velaro RUS pro RŽD, stejně jako zcela novou lokomotivu Eurosprinter HLE 18 pro belgické dráhy SNCB. Samozřejmě nesmí chybět ani symbol rakouské železniční budoucnosti - jeden ze dvou existujících Railjetů. Další očekávanou novinkou u Siemensu je zajisté řada jednotek Desiro MainLine. No a kromě dalších exponátů německý koncern předvede i nové soupravy metra pro Oslo.
  • Návrat mezi světovou špičku na letošním InnoTransu slaví Škoda Transportation - ta zde vystavuje druhý prototyp své nové lokomotivy 109E, stejně jako nejčerstvější přírůstek do velké rodiny tramvají - ForCity 15T. Oproti prvnímu mediálnímu představení bychom už měli být schopni nahlédnout i do kabiny, kterou již zanedlouho budou obývat strojvůdci ČD.
  • S dlouho očekávanou novinkou přichází i nejproduktivnější slovenský výrobce - ŽOS Vrútky. Do Berlína přivezl zbrusu nový vůz první třídy řady Ampeer, který se od začátku nového GVD stane novou vlajkovou lodí slovenské ZSSK a měl by být tím nejlepším, co doteď společnost vyrobila.
  • Jihlavská lokomotivka CZ Loko (Inekon) ukáže zase svou novou posunovací lokomotivu řady 719.7, která jako první v Česku disponuje asynchronními trakčními motory.
  • Z tuzemských - tedy českých a slovenských - výrobců se na InnoTransu dále představí LOKO TRANS, ŽOS Zvolen, Tatravagónka Poprad,
  • U Bombardieru se zaměříme především na hlavní produkt v oblasti regionální dopravu - jednotku Talent 2. Neméně pozornosti ale jistě zaslouží i lokomotivy TRAXX MS a TRAXX DE, nebo třeba hybridní bimodální souprava AGC a tramvaje Flexity pro Frankfurt a Berlín.
  • Ochutnávku vysokorychlostních vlaků na španělský způsob přináší firma Patentes Talgo v podobě jednotky Talgo 250, určené pro španělskou síť AVE.
  • Jen málokdo by pak mohl přehlédnout mamutí lokomotivu Voith Maxima, jež se rovněž před několika měsíci testovala na okruhu v Cerhenicích.
  • Své nejnovější lokomotivy v Berlíně představují i General Electric s modelem D311, Vossloh s modely G 1700-2 a G 12-6c, Alstom, SNCF-DM nebo DB Mobility Logistics.
  • Nebývale velká je účast polských výrobců, kteří v Berlíně vystavují celou plejádu vozidel - od tramvají až po meziregionální jednotky. Jen elektrických vozů od různých evropských výrobců je na výstavě skoro desítka, nepočítaje FLIRT z dílny švýcarského Stadleru.

Zpravodajství z InnoTransu budeme přinášet postupně v průběhu celého dne, ovšem ani výrazně delší pobyt by nepostačoval na obsažení všech zajímavých exponátů letošního ročníku. I tak ale uděláme vše proto, aby čtenáři ŽelPage zase jednou "seděli v první řadě".

zdroj: Messe Berlin

Fotografie © Messe Berlin, ŽOS Vrútky, Richard Jakl, Hrady, ÖBB


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.9.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
26.09.2008 (10:08)  
2 Jiri Prusa

prijimam odbornou korektni korekci. Jeden furt budiz 22 let.

2 Alan Repka:

.. s omluvou pro Ostravsko, asi jako vesnicka tancovacka versus Woodstock. Nebo okresni prebor a Olympiada.
25.09.2008 (18:38)  
o kolik je ta akce větší v porovnáání s tou co je každý rok u nás v Ostravě na hlavním nádraží? :-)
25.09.2008 (16:55)  
Dovolím si odporovat jeden furt byl spíš 22 let 1968 - 1990.Dohoda o odsunu resp. o ukončení dočasného pobytu sovětských vojsk byla podepsána až roce 1990.
25.09.2008 (14:43)  
S tím Ansaldo-Bredou je to škoda, protože designově to vůbec není špatné.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.09.2008 (12:46)  
2 cunce:

... coz potvrzuje mou obavu i dojem, ktery bez servitku vyjadrim slovy: - Zakaznik nevi co chce (a vlastne tak dela vyrobci ostudu na vlackovem veletrhu nejveletrhovatejsim)...
Pro upresneni: 1 furt byl praxí, (coz pry bylo leninske kriterium pravdy) zpetne stanoven na 21 let ...
registrovaný uživatel čunče  mail  
25.09.2008 (12:41)  
To záleží na tom, co to je za radiopojítko. Vzhledem k tomu, že není untegrovánov pultě, se opovažuju tvrdit, že je tam dočasně (doufám, že už neplatí jednotka dočasnosti = 1 furt). Jde o to, že mašinky mají mít snad jen jednu, či dvě universální vysílačky, jenže ještě nejsou úplně všude schváleny, či nemají papíry pro komunikaci s některými druhy vysílaček.
25.09.2008 (12:35)  
Pivrnec: Děkuji za fundovanou korekci, ale byl to DJTiesto a ne já, kdo začal o Studénce, tj. té firmě co stále vyrábí Ešusy, tak jsem na to navázal - a skutečně vím, že ve vagonce ve Studénce se už nevyrábí nic. Ještě se můžu opravit v tom, že vlastně nevyrábí jeden typ vozidla, jsou tu i 575 LG, ale to je vlastně stejný typ s jinou elektrickou výzbrojí.

DJTiesto: Dalo by se polemizovat o tom, jestli Ešusy po dodání jsou schopné provozu, je to dost subjektivní co si pod tím představíš, ale ve srovnání s tím co za nepoužitelná vozítka padá s Ansaldo-Bredy je to nebe a dudy.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.09.2008 (12:27)  
2 JOHNZ:

... no jak rikam, nekdo holky, jiny vdolky. Nemluvim o nazoru na barvu plasti a podobne. Ale napriklad ono pojitko, ktere jsem dal jako priklad, mi pripomina dobu (cca 1992), kdy pod predvolbou "601" byl mobilni telephon vskutku "kufrikovy" a at se v aute dal kamkoliv, prekazel. Proste u soudobeho stroje, ktery ma touhu mit "ergonometricke" pracoviste strojvudce a snad byt i novou vlajkovou lodi CD, se objednatel nedokaze dohodnout se zhotovitelem na integraci "hentej onej" krabicky hrube neergonomickeho vzhledu. Ale to je o mocnych chefech (ne)mocnych drah, ne o tvurcich stroje.

Coz mi pripomelo, jak jeste v 80. letech byl neopomenutelnou, avsak esteticky integrovanou soucasti pracovnich stolu na veline rozvoden a elektraren velkokapacitni chromovany popelnik, plne integrovany, v prijemnem dosahu "Operatora" - zajiste pro kazdeho jednoho individualni....
25.09.2008 (12:24)  
To Twix:
Studénka, pokud vím, nevyrábí nic. MSV Studénka skončila odprodejem do THRALL vagonka Studénka a ti výrobu velice rychle ukončili, a to byly jen nákladní vozy. Asi jsi myslel Škoda vagonka Ostrava, před nedávnem ještě ČKD vagonka Ostrava, že ...
25.09.2008 (12:09)  
Twix:"ale dodací lhůty snad plní a po výrobě jsou vozidla schopná provozu."To první asi jo,ono při takové kadenci objednávek to není zas takovej kumšt a to druhé...o tom už bylo napsáno tolik,že to nemá cenu ani komentovat...

Vítězslav:Do Berlína jede i vlak....jen tak mimochodem
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko