..: Pražská doprava zblízka: Den Eska 2008 :..

Ilustrační obrázekPraha - Všichni příznivci příměstské dopravy v okolí hlavního města opět po roce dostávají možnost seznámit se s pražskou železnicí i jinak, než jen z pohledu běžných cestujících. Koordinátor Pražské integrované dopravy, ROPID, ve spolupráci s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty v úterý 16. září pořádají Den Eska, který naváže na tradici každoročních Dnů železnice. Akce je pořádána v rámci Evropského týdne mobility a má za cíl přiblížit veřejnosti aktuální děni i plány pro budoucí rozvoj železniční dopravy v metropoli. Hlavní atrakcí pak budou vyhlídkové jízdy třídílnou Regionovou po tratích Nového spojení.

Program Dne Eska bude soustředěn na Masarykovo nádraží, kde budou mít návštěvnící možnost zhlédnout výstavu na téma železnice v Pražské integrované dopravě. „Představíme zde nejen současnou tvář železnice v Praze a okolí, ale hlavně seznámíme veřejnost s plány a záměry do budoucna, ať už se jedná o připravované posílení dopravy od letošního prosince nebo dlouhodobý výhled fungování železnice po dokončení přestavby pražského železničního uzlu,“ říká železniční specialista ROPIDu Václav Haas. Koordinátor PID zde navíc otevře informační stánek, kde všem zájemcům nabídne řadu informačních a propagačních materiálů, zatímco České dráhy připravily sérii brožur o systému Esko - spojení pro město, včetně užitečných informací a jízdních řádů jednotlivých linek. Zaměstnanci ROPIDu zde zase budou odpovídat na dotazy veřejnosti a pokusí se zájemcům přiblížit fungování PID.

Snad nejzajímavější částí programu budou vyhlídkové jízdy po pražských tratích, které v průběhu asi 60-minutového okruhu navštíví kromě rekonstruovaného hlavního nádraží i stanice v Libni a Vysočanech. Jednotka řady 814.2 bude vyjíždět z Masarykova nádraží v 10:04, 11:24, 14:04, 15:34 a 17:04 a proveze návštěvníky oběma novými tunely pod Vítkovem, jež tvoří páteř nedávno otevřeného Nového spojení.

zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 15.9.2008 (11:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.09.2008 (19:46)  
Leč to by organizátory nezbavilo dilematu, jakou akci uspořádat v úterý?

Žádnou ...

Když kdysi připadlo výročí "Velkého října" (7. listopadu) na sobotu či neděli, tak se také řešilo dilema, kdy uspořádat lampionový průvod (především žáků školou povinných) a pak slavnostní ohňostroj ... což se páchalo vždy v předvečer velkého dne ... tak se holt velká slavnost udělala ve čtvrtek, protože v pátek či sobotu by se dítka nepodařilo nahnat do průvodu (na rozdíl od 1. máje, kdy se za denního světla dala přítomnost kontrolovat).

Před listopadem 1989 jsme měli za modlu Moskvu (Kreml), dneska máme Brusel ... a někteří Washington (Pentagon).

Přesněji řečeno, toho dilematu se zbaví tím, že se uspořádá slavnostní shromáždění a na něm odmění nejlepší pracovníky podílející se na PID ..., tedy především z vedoucích funkcí a pak několik strojvedoucí, řidičů (tito si za tím účelem vymění šichtu) apod. Na raut doprovázející tuto akci budou pozváni vybraní novináři a tam se jim dostane v elektronické podobě materiálů, které mají publikovat. Ostatní účastníci budou pohoštěni jedním chlebíčkem a sklenkou Bohemia sektu.
registrovaný uživatel gillx 
20.09.2008 (23:03)  
Poborskii: ten denní obrat v Říčanech mě docela překvapil. Obvzlášť po tom, co se ČD rozhodli zrušit čekárnu a prodej jízdenek přenechat "trafice". Fakt by mě dost zajímalo kdo tohle vymyslel
registrovaný uživatel -aa- 
19.09.2008 (19:40)  
Opět opakuju - prostudujte si nejdřív materiály k Evropskému týdnu mobility a pak zkuste poskytovat knížecí rady. Jistě máte pravdu že by se lidé mohli do depa Kačerov navážet vlakem. Jistě máte pravu že dopravci spolupracují. Jistě máte pravdu, že by se akce mohla konat v rámci nedělní nábřežní trachtace. Leč to by organizátory nezbavilo dilematu, jakou akci uspořádat v úterý? V rámci ETM se každý den v týdnu vždy od 16. do 22. září propaguje něco z veřejné dopravy. Železnice tak přišla na řadu v úterý. Cyklistika hned ve středu. A tak dále.
Knížecí rady doporučuji jít udílet do Bruselu nebo kde tuhle - z mého hlediska prapodivnou akci - vymýšlejí. Můžete jim tam poradit, že skvělý nápad by byl třeba Evropský víkend mobility a pak by bylo všechno OK. Jenže pak si zase přečtu v nám důvěrně známých blábolech od Vašeho dvorního spolupracovníka stížnosti typu "akce je pořádána v naprosto nevhodném termínu, kdy do jednoho víkendu je nacpáno všechno a nedá se to stíhat". Tak že by třeba "Evropské víkendy mobility"? Tedy nadšeně volám Ziki do Bruselu! :-)

P.S. Pro ty kdo to nechtějí hledat: V chartě kterou podepisují všechna zúčastněná města se mimo jiné píše:

My, níže podepsaní, prohlašujeme tímto, že se připojíme k Evropskému týdnu mobility, který začne 16. září a skončí 22. září 2008 tím, že:

- budeme po dobu celého týdne organizovat akce, které budou brát v potaz téma roku 2008: „Čistý vzduch všem“
....
18.09.2008 (18:19)  
-aa-
Den otevřených dveří DP není organizačně překážkou "ESKA", ba právě naopak, obě akce se mohly spojit. Tím spíše, když se uvažuje o tom, že by na Kačerově byla železniční zastávka umožňující přestup na metro.
Do depa Kačerov se mohli zájemci taky navážet vlakem. Pokud se pamatuji, tak jednou se to už dělalo ...
přijde tam určitě více lidí než v pracovní den na Masaryčku.
Rovněž nedělní "pobřežní" komedie není konkurencí, ale zase se dala spojit ...resp. nabídnout návštěvěníkům jedné akce další program. Vždyť přece dopravci spolupracují nebo se mýlím...
18.09.2008 (12:58)  
Ex 524 Šohaj: Ano, mně se také IDS JMK líbí. S Eskem je problém v tom, že to není iniciativa Ropidu, nýbrž ČD, kterým také patří registrovaná známka "S". Ropid bych neobviňoval, je pravda že u těch elektrických příměstských vlaků návaznost autobusové dopravy vesměs funguje dobře, u motoráků (S5, S6, S8) je situace horší. O nezahrnutí některých tratí do plné integrace PID ani nemluvím. Celé to komlikuje ještě SID, který nemá žádného koordinátora a celé to řídí Středočeský kraj sám, aniž by se to nějak slučovalo s PID a především se to týká jen autobusů. Samotná městská železnice v Praze je pak taková jaká je (naprosto nepostačující), tj. kapacitu tratí na ni máme, ale kromě dostatečné iniciativy něco zorganizovat chybějí vhodná (nebo alespoň nevhodná) vozidla a problémem je poloha a přístupnost některých zastávek.
17.09.2008 (22:17)  
Twix: Naprostý souhlas - Také si nepředstavuju Esko tak jak je dnes prezentováno a provozováno... Mnohem víc se mě líbí IDS JMK kde můžů z vlastní zkušenosti cestujícího potvrdit vcelku dobrou funkčnost a logiku většiny spojů )alespoň moje zkušenosti a názor) V Praze by mě nepřekvapilo kdyby ROPID zavedl souběhy mezi vlaky a autobusy...
17.09.2008 (14:12)  
Twix: ty nuly tam jsou pravděpodobně proto, že je stále v jednání, jestli se tam přeci jen nějaký z těch vlaků nevejde.
17.09.2008 (13:59)  
Poborskii: Aha, já se divil proč v konečném návrhu jsou u všech vlaků S8 v řádku "hl.n. odjezd" samé nuly, podle mého laického názoru by se to tam (aspoň něco) procpat dalo. Je to otrava když příměstský vlak nestaví nikde u metra, nedej bože kdybych chtěl vzít do vlaku kolo. Autobusy co jezdí kolem tratě 210 stále rozšiřují provoz, začínají jezdit i o víkendech, nabízejí lepší tarif, jízdní doby i komfort, a až začnou vozit přívěsy na kola, bude už mít opravdu málo lidí důvod jet vlakem. Tomu říkám Esko... vlaky nezaintegrované tarifně, polohově ani časově.
17.09.2008 (13:06)  
Twix: jak už zaznělo jinde, vlaky S8 a S80 se na hlavní nejspíše nevrátí, dokud bude trvat odklon dálkové dopravy z Běchovic přes Malešice a Vršovice.
17.09.2008 (9:09)  
Poborskii a spol.: Výrazně větší využití Masaryčky oproti hl.n. vlaky PID má na svědomí také to, že všechny posilové spoje S7 teď končí na Smíchově. Od nového GVD ale úplně všechno pojede až na hl.n., takže jeho využití se nepochybně zvýší (počtu cestujících Masaryčky samozřejmě nedosáhne). Kromě toho se na hl.n. navrátí veškeré vlaky S8 a někdy v budoucnu se snad dočkáme i S6, při rekonstrukci kladenské tratě tam navíc bude svedena celá S5.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko