Praha — Nový předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička po nástupu ihned začal s mapováním situace. V rozhovoru pro deník MF Dnes uvedl, že ač očekával typický státní moloch, překvapila ho moderní firma a motivovaní lidé. Jeho prvním úkolem je dovedení auditu KPMG do zdárného konce. Ač z něj již jak generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, tak ministr dopravy Vít Bárta vyvodili některé své závěry a dnes již bývalého ředitele Josefa Bazalu stál místo a také žalobu, není audit stále ukončen. Finální zprávu lze očekávat až na konci září 2010. Některé informace, zejména o maržích a cenách, z něj ale nebudou zveřejněny s ohledem na obchodní tajemství společnosti ČD Cargo a jejích partnerů.
Nový ředitel bude muset šetřit – stejně jako dříve u mateřské společnosti projdou revizí výdaje na marketing a propagaci, kde se čeká redukce výdajů ze současných asi 200 na konečných 10 až 15 milionů korun. O některé zakázky přijdou také spediční firmy – nejvíce jich má v současnosti uzavřených AWT SPEDI–TRANS z konkurenční skupiny Advanced World Transport (AWT). SPEDI–TRANS původně založil odvolaný ředitel Bazala. Naopak polepšit by si měla spediční firma, kterou ČD Cargo vlastní. Ta v současnosti získala od ČD–C jen minimum zakázek, což není podle Vodičky normální. „Německé dráhy (DB Railion, pozn. red.) mají vlastní spediční firmu a je to jejich největší partner,“ komentoval pro MF Dnes tuto anomálii člen dozorční rady Carga Radek Nekola. Zatímco revize kontraktů se speditéry nemusí být razantní, velkou změnou má projít systém zpětných bonusů. Díky nim někteří ze speditérů dokonce cenově vyhráli nad samotným Kargem a to pak za ně zakázku realizovalo.
O svá místa se naopak nemusí bát zaměstnanci. Redukce jejich počtu už proběhla během kritického roku 2009, kdy společnost opustily skoro 2000 zaměstnanců; na odchodném jim bylo vyplaceno kolem 300 milionů korun. Letos je prozatím oznámen 24milionový kladný hospodařský výsledek; v červenci byly vykázány vůbec nejvyšší zisky v tomto roce. Cargo je nyní sice ziskové, ale dílem na to má vliv nezapočítávání revizí vozů do nákladů, ale jejich postupný odpis. Ročně se na údržbu vynaloží půl miliardy korun. Do budoucna se očekává zisk společnosti okolo jedné miliardy ročně.
Zdroj: MF Dnes, ŽelPage
b) pan Nekola, nebo kdo ví kdo trošku nerozumí dnešnímu světu, německá DB při své "privatizaci" tzn,oddělení nákladní dopravy od ostatních čiností .... koupila největšího německého speditéra Schenker a dnes se nákladní divize jmenuje DB Schenker rail, něco podobného bych čekal i u nás,bohužel ..... speditrans (dříve asi náš největší speditér v oblasti železniční nákladní dopravy)je dnes nevratně ztracen a také poškozen přebíráním ze strany OKD dnes AWT (všichni klíčoví zaměstnanci jsou buď pryč, nebo jsou na odchodu).... jsem u ČDC zaměstnaný ..... ajednaperlička na konec. Kamarád pracuje u firmy, která vypravuje jednu ucelenku týdně, po celkem krušném roce, kdy ten vlak jednouvezlo OKD jednou ČDC, OKD rezignovalo a už není schopno jít s cenou dolů, ČDC se u této přepravy potácí někde na hranici nákladů (celkových, ne vlastních tak zůstává i na režii) a zákazník je spokojený, protože má cenu o které se mu nikdy nezdálo, tak jsem zvědavý jak ho novej zdravej management přesvědčí o tom, že má platit víc, protože za vraty kouká žlutá mašinka OKD ehm AWT:-)
A já jsem si vždycky myslel , že je tomu právě naopak. Že speditéři dávají zakázky dopravci ČDC , ne že dopravce ČDC dává zakázky speditérům.
Speditér si objednává přepravy. A na něm je , zda si vlak nechá odvést od ČDC či jiného dopravce.
Tady být ČDC tak bych se spíše obával , že Speditrans bude větší množství přeprav obejdnávat u svého interního kolegy, dopravce , než u cizí firmy.
Naopak polepšit by si měla spediční firma, kterou ČD Cargo vlastní
To ale tuto firmu musí rozhýbat. Když jsem před dvěma roky potřeboval něco odvést , dostat byť i nabídku od této spediční firmy vlastněné tehdy ČD byl obrovský problém. Naopak Speditrans byl poměrně profesionální.
O svá místa se naopak nemusí bát zaměstnanci
V nejbližších několika málo měsících.
* Jan Sůra
MF DNES
-- cimz nerikam, ze je to spravne, neb to nevim.
Jako zdroj mate MF Dnes, ale odkaz je na idnes.cz. Je idnes.cz skutecne pouhou online verzi MF Dnes? Ne ze by to teda bylo nejak extremne dulezity, spis takovej detail.
Rekl bych, ze prunik bude znacny, nicmene identicka mnoziny to nejsou
Jako stejnou malou domů vidim i přidělování ve většině zakázek jinejm spedičním firmám... Hold nějak se musí vyvést peníze ze státního podniku...
"do budoucna se počítá zisk společnosti okolo jedné miliardy korun" -> to jako kdyby se udělala mnohá opatření už tak před 15ti lety + by někdo dohlížel na nevyvádění peněz ven, tak sme tu mohli mít prosperující podnik, kterej se mohl reálně ucházet i třeba o MAV Cargo a slovenský cargo? Škoda, ČR tim přišla o slušnej zdroj peněz + ohromnej vliv na dopravu ve střední a východní Evropě, jakou má třeba tedka ČEZ...
To nemluvim o obnově vozovýho parku, kdy (jak je u nás zvykem) škodovka mohla mít slušnej dlouholetej odbyt a tím i kontinuitu vývoje, čímž by byla tedka také na jiné úrovni....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.