Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
Pokud Vám osud něco podobnýho přinesl, je mi to opravdu líto, ač jsem strojvedoucí vámi nenáviděných ČD, můžete mi to věřit. Ještě smutnější mi však příjde vaše snaha za každou cenu viníka ještě více špinit - viz. řeči o ožralém fírovi, které minimálně od roku 1994 kategoricky odmítám! Vše samozřejmě za předpokladu, že je řeč o nehodě, která se stala.
Zoufalý a smutný člověk dělá zoufalé věci, pak je ale nutné tomuto člověku poskytnout pomoc.
Pokud se ve vašem příběhu stále patláte a vybíjíte si zlost na ČD / SŽDC atd. na fandovském serveru, je to opravdu na pováženou a měl byste zvážit pomoc psychologa.
Neberte to jako útok na vaši osobu, ale jako radu - né od fíry, ale od člověka.
PS: emotivní příspěvek z 08.09.2008 (17:28) bych navrhoval smazat. Z vlastní zkušenosti vím, co člověk dokáže v rozčílení udělat, ale tohle už je opravdu na veřejnou diskuzi trošku silný kafe.
2. Do JR jsem se dival, pote se podival na zpozdeni vsech tehle vlaku (dokonce v obou smerech), ale ani tuk...
Jinak uvedu to na pravou míru. Strojvedoucí musí vždy před nástupem na směnu dýchnout a pakliže nadýchá více než 0 0 nic je okamžitě postaven mimo službu (narozdíl například od strojvedoucích Viamontu, kde nedýchají nikomu).
Vaší přítelkyně je mi líto (pokud tedy skutečně nějakou vubec máte se svým chováním), i přesto jakým způsobem komunikujete, ale proč má někdo něco odnášet za Vás a styl Vašeho jednání. Já totiž, narozdíl od jiných, neházím lidi do jednoho pytle. A pokud jste tímto stylem jednal po nehodě i s ČD, poté se nedivím, že se jí nikdo neomluvil.
Každá nehoda je nepříjemná. Ale k těm bezpečným kamioňákům. Co řeknete například na nehodu kdy zcela "střízlivý" kamioňák vjel u Hroznětína na přejezd přímo před projíždějící vlak, v němž zahynul kolega nebo kdy jiný kamioňák u Neratovic vjel přímo před nákladní vlak a opět zahynul kolega a to nepočítám partu blbů, která dá na přejezd auto a neví, že mohou způsobit nehodu. Při nehodě přišel opět strojvedoucí o život. I já jsem se stal obětí nehody, před lety jsem vedl vlak v čele s m.v. 842 a na přejezd mi vjela dodávka. 2 měsíce jsem se léčil v nemocnici a další 3 doma. Řidič se mi dodnes neomluvil.
Divné je i to jak si protiřečíte. Nejdříve jsou dle Vás všichni zaměstnanci ČD póvl, poté máte kamaráda od ČD támhle a známého od ČD támhle,... pozoruhodné.
M: Než něco napíšete podívejte se prosím alespoň do jízdního řádu. Proč se chytáte jen toho přepřahu?
Nanapíši, vzhledem k tomu, že nevím s kým mám tu čest. Skrýt se za anonymní písmenko umí každý.
Stalo se to v roce 99 nebo 2000, už to nevím přesně a kašlu na to. A odkazovat se na nějaké neoficiální stránky "nadšenců", no nevím.
Ale VY jste si zcela svévolně s cílem mě ještě více pošpinit toto spojení vymyslel
Zatímco Vy jste si zcela svévolně vymyslel s cílem ještě více pošpinit strojvedoucí a ČD pohádku o nehodě způsobené ožralým fírou a zraněné přítelkyni. Protože podle archivu DI i http://www.loko.goo.cz/menu-nehody.htm se nic ani trochu podobného před sedmi lety nestalo.
Jste duševní mrzák. Je mi Vás líto.
M: na rychlících se přepřahá, je málo Es.
M: Tak Ti (myšleno přímo Vás pane Hruška) přeju abys byl vždy dokonalý a až potáhneš s Cargem nějaký NExák, tak ať máš dobrou viditelnost, vysekané lesy v okolí a žádné blbce na přejezdu, přát Ti abys v plné rychlostí chlastajíce na mašině ospalý narazil do mostní konstrukce asi nemá cenu a nejsem hajzl.
H: Opět dokazujete, že tonoucí se stébla chytá a kope kolem sebe. Věta o chlastajícím fírovy u Studénky je toho důkazem.
M: Můžete prosím všem diskutujícím zkopírovat tu pasáž kde jsem psal o opilém fírovi u Studénky? Nevkládejte mi do klávesnice to, co jsem NIKDY nenapsal.
H: Do klávesnice Vám absolutně nic nevkládám, neboť nějaká Vaše klávesnice je mi buřt. A kdopak psal, že mi "nepřeje" abych chlastajíce narazil na mašině do mostní kontrukce? Vy pochopitelně ne.
Jak jste správně uvedl, psal jsem to VÁM, nikoli fírovi od Studenky. Ale VY jste si zcela svévolně s cílem mě ještě více pošpinit toto spojení vymyslel a díky tomuto Vámi vymyšlenému spojení děláte o mně závěry. Prosím čtěte aspoň pozorně co píšu a nevymýšlejte si věty, prosím.
Jinak k tomu tykani a vykani - je celkem dost prizemni myslet si, ze o slusnosti a ucte rozhoduje tykani nebo vykani - viz priklad za vsechny - pane, vy jste kokot (jedine, ze by to mela byt slusna urazka...)
Mimochodem, slo by Hrusko napsat cislo vlaku? Ja asi hledam spatne, ale 4.9. dopoledne zadnej vlak s takovym prubehem zpozdeni nenachazim. Kdyz napises konkretni vlak, tak se mi to dohleda snaze a lepe ti budu moct dat za pravdu. Dik
Do klávesnice Vám absolutně nic nevkládám, neboť nějaká Vaše klávesnice je mi buřt. A kdopak psal, že mi "nepřeje" abych chlastajíce narazil na mašině do mostní kontrukce? Vy pochopitelně ne.
Já regulerně oponuju. Narozdíl od Vás.
Vaší přítelkyně je mi skutečně líto. Problém je v tom, že v roce 2001 se žádná podobná nehoda nestala. Vy ode mne vyžadujete jakým vlakem jsem jel pracovní cestu, až nepříčetně, já bych zase rád věděl jaká nehoda, kdy a kde.
Vimont u Bulhara? Jo tak. A proto jsme přibližně před 14dny 20minut čekali než nám neschopný vlak slavného Viamontu uvolní cestu.
Všem rozumným a slušným diskutujícím se za své výlevy hluboce omlouvám, a ačkoli jsem přesvědčen o své pravdě, nehodlám ji za každou cenu vnucovat někomu, kdo nevidí, neslyší a radši by ani nemluvil.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.