..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
21.10.2008 (6:54)  
842- rekonstrukce ano ,810 do šrotu a vyrobit 843 v novém provedení s jiným výkonějším motorem a hlavně nahradit ty vozy řady B něčím novším .je třeba koupit něco nového a ne furt něco opravovat to taky nikam nevede
21.10.2008 (0:27)  
xAnri05 - A, BG, CZ, D, E, F, GR, H, I, RO, SK, SLO. Tučně země, které považuji za horší. Slovensko je srovnatelné s ČR. Mimo EU ještě CH a TR, obě v komfortu lepší než ČR

George_Couser - co se týče frekvence spojů, není to s ČR tak špatné. Ale například až Řekové odstraní uzká hrdla na své infrastruktuře, mají dobré předpoklady se frekvencí spojů dorovnat západu. Podobně Turci po dostavbě VRT. V případě srovnávání podle hustoty sítě, je ČR na špici, je však diskutabilní, zda je hustota dobrým srovnávacím kritériem, když řada tratí je doslova na odstřel.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
21.10.2008 (0:03)  
bych si nebyl vř tak jistý, vedení krajů se teď bude měnit a obávám se, že i vedení krajských odborů
To za prve.
A za druhe budou chybet penize na "luxusni" zajisteni dopravni obsluznosti i pres to, ze kraj "to ma spocitane".

IDeeSák: kurna a kdes jezdil? :)
Ja videl PL, SK, HU, RO, BG, GR, SLO a HR a krome SLO a GR to je jinde jeste slabsi.
20.10.2008 (23:59)  
Kubíček: Ještě bych vyhlásil tendr na rekonstrukci Bmz a ř. 380, taky už začínají být zastaralé. Ne, prostě B-koženka forever, toho se fakt nezbavíme ani za 50 let.


Pendolina už mají taky něco najeto... Nakonec zůstanou nejhorší šroty na rychlících a i na kdejaké lokálce bude jezdit alespoň ta Regionova.
20.10.2008 (23:55)  
Karel Kovářík - nejzaostaleší ČD asi nebudou, ale na chvostu jsou. Co mám tak projeto (12 zemí EU) bych je zařadil tak na 4. místo od konce.
registrovaný uživatel Kakov 
20.10.2008 (23:44)  
to sames1: ja bych se o nasi zaostalosti nevyjadroval na zaklade skutecnosti, ze nekdo na vychode vlastni par modernich kousků, CD maji PENDOLINA a taky to neznamena, ze jsou mnohem modernejsi a lepsi nez slovaci, kde PENDOLINA nemaj, v madarsku treba jezdi BZMOTu hofa a to je ekvivalent nasi 810 :-D

takze aniz bych se chtel CD zastavat, tak nejzaostalejsi zeleznice na kontinentu to urcite nebude
20.10.2008 (23:38)  
Provozuschopnost 842 je druhá věc... :/
20.10.2008 (22:41)  
bych si nebyl vř tak jistý, vedení krajů se teď bude měnit a obávám se, že i vedení krajských odborů
registrovaný uživatel happy 
20.10.2008 (21:58)  
Heleďte,jak sem sem dával odkaz ohledně VŘ v libereckém kraji,potom ČD budou muset hnout kostrou a nabídnout kvalitní vozidla.Z regíny asi nikdo na prdel nesedne a zbytek dieslů není nízkopodlažní.A než něco škoda-pras zprasí dokupy,tak bude už pozdě.Jsem moc zvědav,jak se to bude vyvíjet.

Jo a doufám,že ty 961 budou mít zásuvky a bude to vypadat jak pro 21.století,tudíž bych rád,aby se to blížilo RailJetu.
20.10.2008 (21:48)  
Do 842 dát motor z Mnichova (od MANu - typ D20 ve verzi 440 hp), kvalitně vyřešit chlazení a bude to po sedačkách nejspolehlivější část vozu :-)))
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko