..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
09.05.2010 (18:50)  
Busman - Pochybuju, že by nechtěl ty dotace využít...snížení nákladů a pár set milionů je myslím dost pádný argument...
registrovaný uživatel Busman 
09.05.2010 (18:46)  
G_C: Když by jednotky nekupoval, na evropskou dotaci z ROPu by neměl nárok. Náklady na pořízení vozidla (leasing nebo nákup - resp. odpisy) jsou primárně zahrnuty v ceně výkonu, kterou platí objednatel. Ty dotace jsou nadstandard a bohužel se už nejspíš nebudou opakovat.
09.05.2010 (18:28)  
Juraj: Je mi jasné že všechno by bylo na leasing. Mi šlo právě o to - kolik takových vozidel se "válí" po evropě a lze si je rychle pronajmout. (Opravdu je těch vozidel tolik, že by to pokrylo kompletně 4 kraje?) Co když bude součástí VŘ, že vozidla budou zcela nová? Mimochodem bych do toho nepletl Škodovku (mimochodem - Siemens má už někde ten hybrid?). Mi šlo jen o to, jak může operovat s konkrétními typy jednotlivých výrobců (včetně rezervace místa ve výrobě), když by musel v případě využití dotací z EU vyhlásit otevřené VŘ...
09.05.2010 (18:27)  
michawel: Tak na jednej strane nechcem obslužnosť drobiť, a na druhej vyčleníme jednu trať ako experiment? To snáď nie. Tendre majú význam pri ucelených prevádzkových súboroch. O tarif a IDS sa nikto strachovať nemusí - to si nadiktuje kraj alebo ministerstvo, aj s podmienkou uznávania dokladov.

Keď tu majú všetci strach, že by súkromník nemohol jazdiť, prečo sa nikto nebojí, že jedného dňa vypadnú České dráhy? Stačí, že sa naraz rozbije pár krokošov a olomoucká regionálna obslužnosť je v háji. To potom budú robiť čo? Dovezú odstavené 810 zo Slovenska? Víťaz tendra garantuje služby. Ak nesplní podmienky, je to jeho definitívny koniec, pretože kvôli pokutám zbankrotuje a jeho povesť utrpí za hranicu opraviteľnosti. Nespoliehajte sa ale na doktrínu "too big to fail" u ČD - prax mnohokrát ukázala, že je to mylný predpoklad.
09.05.2010 (18:21)  
George_Couser: zo strany RJ párkrát padlo (naposledy v piatok), že primárnym spôsobom získania vozidiel by bol operatívny leasing. Ono sa to oplatí viac ako nakúpiť obrovskú flotilu vozidiel a potom riskovať, že v ďalšom období s nimi nebude kde jazdiť. V horizonte dvoch rokov, s ktorými sa predpokladá ako s preklenovacím obdobím, je možné mať takto k dispozícii stovky kusov čohokoľvek - len samotná Alpha má Flirty, Desiro CL aj Desiro ML priamo vo svojom poole, a to nie je jediná. Chýba tu len SA135, ktorá by ale tiež určite nebola problém.
Keď už sme pri tom, aj keby dopravca pristúpil k nákupu vlastných vozidiel a vyhlásil tender, čo by mohla hneď teraz Škodovka ponúknuť v sektore:
- nízkopodlažný motorový vagón, 70 cestujúcich
- nízkopodlažná motorová jednotka, 200 cestujúcich
- nízkopodlažná elektrická jednotka, 250 cestujúcich (+ hybridný pohon)
Škoda momentálne nič z toho nemá. To, že z niečoho majú vizualizácie, im v tejto chvíli v súťaže nepomôže nijako.

U ČD je cenné, že sa konečne dokázali odlepiť od Plzně a keď nebola domáca alternatíva, dostal objednávku Stadler. Teraz by to samozrejme chcelo, aby sa súťaže vypísali čo najskôr. Ako tu už ale padlo, nie je kraj ako kraj. Kým Vysočina si vydupala v zmluve záväzok okamžitej obnovy vozového parku, Olomouc to nechala v rovine "keď sa podarí, tak niečo kúpte".
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
09.05.2010 (18:15)  
240.025: Trošku mi v dnešní době uniká ta nutnost vlastnit depo .. dnes, kdy je možné a výrobci kolejových vozidel to rádi udělají, poskytnout full servis, takže dopravce se stará jen o to, jak bude jezdit ...
09.05.2010 (18:01)  
michawel: proč jednu trat? Proč budovat nové depo kvůli 3 jednotkám? To by se mu sakra nevyplatilo. Měl by jezdit minimálně v jednom kraji, či velké části kraje, pokud nemá zatím žádné tratě, na rozdíl od Arrivy.
09.05.2010 (17:55)  
Stejne mam porad ten pocit, ze drolit zakladni dopravni obsluznost na zeleznici mezi mensi firmy neni dobre. Model, ktery by fungoval jsem uz nastinil nize. Neco jineho je treba Arriva v Nemecku, ale taky se podivejte kolik toho jezdi. (a navic ted uz to vlastne je, respektive bude zpatky DB).
Mozna cesta: At mu daji jednu trat a na te at si jezdi. Tam to nenadela skodu, pokud by to nezvladnul. Jenze to on podle me nechce. Porad z nej mam pocit, ze si predstavuje, jak mu budou letat peceni holubi primo do ust. Klidne bych mu dal nejakou vetsi, dulezitejsi trat a z ni at se etabluje vys.
09.05.2010 (17:46)  
EC 174) To byla tisková konference pro novináře. Tak jim snad řekne vše a nebude je zvát na 5x, to by se mu na to vykašlali. Civilní cestující tohle poslouchat nemuseli. Třeba v Praze pro ně byla vyhrazena druhá jednotka... Není to moc úzkostlivé, co vytýkáte?
09.05.2010 (17:37)  
George_Couser: Nějakou představu o zajištění provozu prostě ukázat musel a bez konkrétních vozidel by to dost dobře nešlo. Imaginární vozidla by vypadala trochu podivně, to si mohl dovolit u nedotovaných vlaků Praha - Ostrava, tady to už chtělo konkrétnější představu. Kdyby se chtěl ucházet o evropské peníze, tak by samozřejmě musel vypsat výběrové řízení. Nevidím v tom žádný problém...

A těch 50 vozidel by na všechno nestačilo, muselo by jich být samozřejmě více, tak by se jich holt v případě takového velkého úspěchu muselo objednat více...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko