..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
10.05.2010 (15:01)  
Juraj Kováč- To je samozřejmě pravda, já jen píšu co říkal, protože se tu hodně řeší, jestli má Jančura pravdu. A taky si myslím, že Student Agency zas tak moc nedokazuje tím, že si zapůjčí 2 jednotky a bude jezdit. Doprava provozovaná ve všech krajích je něco zcela jiného, a tolik vozidel, co je na to potřeba, by se jen velice těžko shánělo. Takže já těmi desetiletými smlouvami neopovrhuji.
registrovaný uživatel M 
10.05.2010 (13:01)  
GC - Ten priklad celkem sedi, ale je celkem otazka, kde hledat vinika. Je to jak s tou dalnici na Usti (D nevim kolik). Nektery ty zaloby jsou sice jenom vylozene jebacka, ale mnohe z nich jsou o tom, ze urednici serou na zakony.
Kdyz to nekdo napadne a plati neco jako pravo (i kdyz...), tak se stavba dalnice neodlozi a doplati na to lide, co tam bydli. Kdyz se to ale zamitne, tak se tim zase kasle na nejaka pravidla.
A je otazkou, jestli za to muzou ti, kteri ta rozhodnuti napadaji.
Tvuj priklad s Jancurou je defacto totez. Prodelaji na tom uplne vsichni a to na zakalde uredniku, kteri ani zadnou odpovednost nemaji. A to budu jakoze jenom doufat, ze ty "chyby" delaji opravdu jenom z jejich nebetycne blbosti
registrovaný uživatel M 
10.05.2010 (12:56)  
Honza - asi to bude tim, ze je to topeni a ne podlozka na nohy:-))
registrovaný uživatel M 
10.05.2010 (12:55)  
Jan Burian
Takovou PR akci by jste dokazal postavit za urciteho predpokladu i Vy.

Prave ze nedokazal a v tom je ten vtip. Kdyby to kazdy dokazal, tak se divim, ze to kazdy nedela...
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2010 (12:06)  
Honza > ackoliv souhlasim s tim, ze propagacni materialy by mely odpovidat realite, absenci operky na ruce beru jako banalitu, nad kterou lze mavnout rukou (i kdyz nepotesi).

Naopak se prakticky pri kazde jizde setkavam se situaci, kdy neni dodrzeno razeni a dokonce i v pripade, ze mam mistenku, se pruvodci zdraha napsat mi hlasenku pro reklamaci :-/
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.05.2010 (11:36)  
Ještě jsem zapomněl, že nás RegioJet pěkně vodí za nos, na tom letáku má vyfocenený ineriér desira, které má opěrátka na ruce a stolečky pod oknem, ovšem v reálu nebylo nic takového. Jel jsem s tím z Ústí do Litvínova a pohodlnější než City elefant to je rozhodně, ale ty opěrátka mi tam teda dost chyběly, to jsem se mačkal o stěnu.

A nechápu co je to teď za módu dělat topení tak zkosené, že se na něj nedají za žádnou cenu dát nohy!
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.05.2010 (11:17)  
To je hrozný, jak jsme to do teďka mohli bez těch Desir a City elefantů vydržet, když jsme museli jezdit takovými starými, nepohodlnými a ošklivými vlaky. To by nás měli za to odškodnit.
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2010 (10:15)  
Laborec425 > a neni treba mozne, ze to, co stewardka rikala, byla pravda?

Ja jsem totiz bohuzel dosti casto svedkem umyslneho lhani ze strany CD ... prikladem budiz hlaska "Duvodem zpozdeni je opozdeny prijezd na uzemi republiky" u vlaku, ktere podle babitronu prijely na nase uzemi vcas (nebo se zpozdenim zanedbatelnym v radu 5ti minut, prestoze se na to svaluje vina za hodinove zpozdeni).

A dotedka nechapu, jak je mozne, ze SC jakozto komercni projekt ma prednost pred dotovanymi vlaky, prestoze u vsech ostatnich krome CD je tomu naopak... proste vsichni jsme si rovni, jen nekteri jsou rovnejsi :-(

Jeste jedna perlicka ... neni mozne chapat "reklamni" nasazeni RS1 v podani CD na trate, kde jezdit nebude, jako klamavou reklamu? Me osobne to totiz prijde minimalne jako vysmech cestujicim, ve smyslu "jeste ze tu neni konkurence, takze tohle vozidlo tu jezdit nebude"...

Teoreticky podobnym zpusobem by bylo mozne chapat i nasazeni zluteho Desira... ale rozdil tu je: Zluty pan o nasazeni moderniho vlaku narozdil od CD usiloval.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
10.05.2010 (9:15)  
Přečetl jsem si článek. Jako v TV Nova a Prima. Jo.. co nejvíce pošpinit ČD :)). Ve čtvrtek jsem se projel z Proboštova do Ústí nad Labem hlavní nádraží žlutym vlakem. Poprvé za rok a půl dojíždění bylo zpoždění (20 minut). Přišla "stevardka" (už ne průvodčí) a na mě "moravsky" :)) promluvila: Héééééééééj, máte jízdenku? Poté přešla k další cestující a ta si stěžovala na zpoždění :)). "Stevardka" jí odpověděla asi podle toho jak to má v náplni práce: Museli jsme čekat, až nás předjedou České dráhy :)).
09.05.2010 (23:45)  
A já myslel jestli nemám poleno v oku kdyz jsem pri ceste do Brna uvidel v Nezamyslicich zaparkovane Slune
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko