..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
10.05.2010 (17:57)  
To vlastnictví veřejnou správou je kvůli eurofondům, protože jedině tak nemůže vznikat tzv. veřejná podpora, a není třeba žádných notifikací, zajistí se tím i tzv. udržitelnost projektu. Prostě, že si dopravce jednotky, které pořídil z EU dotací, jednoho dne nesbalí, a nepůjde s nima nikam jinam. Pak se taková dotace s EU líp vyjednává. Není náhodou, že v Polsku a Maďarsku vláčky z EU už mají - a u nás ještě nic. A úředníci ty mašinky určitě uklízet a spravovat nechodí, na to jsou smluvní vztahy buď s výrobcem, anebo nájemcem. Ale chápu, že jsme v Čechách, takže některé věci tu z této místní podstaty prostě fungovat nemůžou...
10.05.2010 (17:32)  
M: Nevím, jak je to s londýnskou MHD, ale železniční osobní vozidla ve Velké Británii kompletně financují a vlastní leasingové společnosti a dopravcům je pronajímají, což mi přijde jako jedna z nejlepších možností, protože tyto společnosti mají asi největší zdroje na financování vozidel. Obrovské nákupy nových vozidel ve Velké Británii to dokazují.

Vlastnictví místní samosprávou existuje třeba v Německu a Polsku.
registrovaný uživatel M 
10.05.2010 (17:16)  
Mites - bez jakekoliv spetky ironie - tenhle system ale snad nekde ve svete funguje, takze by se muselo zjistit, jak to (ze to majitel "nerozbije") maji osefovany tam.
Mozna "MHD" v Londyne?

Nicmene ma to mozna nejake nevyhody, ale soucasne i vyhody
10.05.2010 (17:15)  
Mites: Mně vlastnictví kraji taky nepřipadá jako zrovna nejlepší možnost, ale nikde není řečeno, že údržbu musí zajišťovat dopravce...
registrovaný uživatel Mites 
10.05.2010 (17:11)  
michawel 09.05.2010 (19:11): Obávám se, že Vámi preferované vlastnictví vozidel kraji či státem a provozované soukromými subjekty skrývá jedno nepříjemné nebezpečí: Kdo zaručí, že subjekt se bude ke svěřenému majetku chovat tak, aby tento vydržel co nejdéle v použitelném stavu? Co se bude dít, když na další období bude mít smlouvu konkurenční subjekt, ale ještě je třeba dojezdit aktuální období? Opravdu si myslíte, že by vozidla byla předána v perfektním stavu?

Obávám se, že by jen málo vozidel přečkalo byť jen jediné smluvní období v dobrém stavu. Pořád ještě pro mnoho lidí a firem platí, že z cizího krev neteče. Kdo by dobrovolně platil za údržbu vozidel, co nejsou jeho a nezkusil se tomu jakkoliv vyhnout?

Byl bych rád, kdyby Váš návrh byl průchozí, ale obávám se, že pro to nenazrála doba.
registrovaný uživatel M 
10.05.2010 (16:31)  
Davidus
1.SA ma jen autobusy - oni by vlaky nezvladli (jen CD to zvladnou)
2.SA jezdi jen jednu trat - oni by vic trati nezvladli (jen CD to zvladnou)
3.SA jezdi vice trati - oni by cely kraj nezvladli (jen CD to zvladnou)
4.SA jezdi cely kraj - oni by celou republiku nezvladli (jen CD to zvladnou)
5.SA jezdi celou republiku - ale do zahranici nejezdi (jen CD to zvladnou)
6.SA jezdi i do zahranici - ale.............

*Za SA lze dosadit cokoliv
10.05.2010 (16:29)  
Josef Petrák: No já myslím, že v Plzni bylo výběrové řízení vypsáno z normálních důvodů, ale po tom "bububu" (které prý mělo být prostřednictvím Martínka) bylo zrušeno...
10.05.2010 (16:13)  
Sim) Šeptá se, že "bububu" bylo, ale obálky dopravcům přišly nerozbalené, to se ví jistě. Proč tedy VŘ vypisovali, to se už nedozvíme. Ale je to škoda.
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2010 (16:11)  
Josef Petrák > ja mel celou dobu za to, ze obalky otevreli a pak to teprv zrusili, protoze nekdo "z ustredi" udelal bububu :-/ ... ale je nakonec fuk jak to presne bylo, vysledkem je do oci bijici vysmech nejen cestujicim, ale vsem volicum ...
10.05.2010 (15:10)  
Davidus) Pokud vím, nikdo jiný než ČD nechce mít pod palcem celou ČR. Ani Veolia, ani Arriva, ani RegioJet by se nehrnuli do kontraktů tak, aby získali všech 13 krajů. A vůbec – co to je za kardinální blbost muset dokazovat, že si umím něco koupit a provozovat za vlastní peníze bez užitku. Z těhle jízd Jančura nic nevydělá, lidem to nic nedá, protože budou jezdit dál převážně tou zaplacnou veřejnou dopravou a je to jen reklamní s prominutím "šaškárna", aby hejtmani a spol. dali pokoj.

Ano, nikdo jiný by v 12/2009 asi v celé republice nevyjel, ale to nedává smysl tvrdit, že to nezvládne dál. Nicméně, pokud sepsali RJ návrh smlouvy, ten dodali na kraj, tak asi měli šanci vyjet k začátku JŘ, který v té smlouvě byl - jestli 12/2009 nebo 12/2011, to netuším.

A korunu tomu nasadili v Plzni, kde nakonec vrátili obálky neotevřené.
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko