..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
17.05.2010 (15:08)  
Vávra > ono je spis otazka, jak tyhle motoraky budou nasazovany "az budou". V podani CD bych se nedivil, ze by - jakozto nejmodernejsi vozidlo v regionalce - tohle drahy posilaly i na rychliky, podobne jako slony. Vim, ze jejich nasazeni by melo byt garantovano na konkretnich relacich, ale pokud bude nejaka zaloha... kdo vi...
Registered user Vávra 
16.05.2010 (16:09)  
Jen drobný postřeh k nasazení Regioshuttle na Olomoucku. V sobotu 15.5. jsem se s ním zcela neplánovaně svezl cestou z Prahy domů na Os 13717 a byl bych napříště raději aby si taková vozidla ČD nechali na méně frekventované spoje. Protože úbytek cca 50 míst k sedění oproti běžnému řazení rozhodně na kultuře cestování (kdy i strojvůdce měl problém se přes stojící cestující prodrat do kabiny) nepřidá...
Registered user M 
14.05.2010 (20:02)  
Co je treba dat koleny k sobe a nesedet jako kovboj? Co si sednout do ulicky?
Nemam 1.50 a proto zcela svedomite tvrdim, ze se tam sedet da, aniz bych cokoliv musel nohama svinit.
Uvaha "jsem velky", musim si tam ty nohy dat totiz svadi k tomu, ze kdyz budu jeste vetsi, tak vlastne muzu dat nohy na protejsi sedadlo, protoze jinak se mi sedi nepohodlne (rozumej musel bych sedet slusne)
Registered user Honza  mail  
14.05.2010 (11:33)  
M: A ty nohy si máme uříznout? Nebo strčit za krk? Ono při míře 2 metrů je to podstatný problém.
Registered user Dusanh 
13.05.2010 (12:47)  
Určitě by nebylo dobré, kdyby ČD zkrachovaly, už jenom proto, že tady dnes skutečně není nikdo jiný, kdo by dokázal převzít dopravu V CELÉM rozsahu. A proto je nutné postupně po oblastech konkurenci, jejíž pozitivní vliv může popírat jen hluchoslepý bez znalosti Braillova písma, připouštět do provozu. Tím docílíme stavu, kdy si žádný provozovatel nebude na věčné časy jistý svým flekem, protože v daném kraji ho bude mít kdo vystřídat.
A fascinuje mě, jak se stále někdo ohání nemožností koupi jednotné jízdenky. To není problém ani ČD, ani žádného jiného dopravce. To je problém MDČR a krajů, jak nastaví tarify a spolupráci mezi nimi.
Registered user Sim 
13.05.2010 (9:02)  
Ǧhuřfâḥ > ackoliv patrim k priznivcum zluteho pana, zastavam nazor, ze krach primo CD by v tehle situaci nepomohl prakticky nikomu.

Naopak je ale krasne videt, ze prakticky cokoliv, co dotedka "neslo" najednou mozne je, protoze je to proste nutne. Takze verim tomu, ze CD v konkurencnim prostredi nezkrachuje, pouze podstatne omezi svoji pusobnost. A to co zbyde bude opravdu fungovat - ne vse co je modre je na draze spatne. Bohuzel se s tim "nespatnym" setkavam stale mene nez bych povazoval za vhodne. A prave tady ocekavam jednoznacnou zmenu k lepsimu :-)
12.05.2010 (21:27)  
Držím žlutým palce, škoda, že ČD uplácely, kde se jen dalo. Nejlepší by bylo, kdyby ČD zkrachovali a na jejich místo by se zavedla skutečná konkurence!
Registered user Sim 
12.05.2010 (19:25)  
Jsou nejake ohlasy na jezdeni v Olmiku? Nejak se o tom mlci, takze me napadaji dve myslenky:
- vse jezdi na cas a neni o cem psat
- rvat se bude, az se zluty vlak presune "o dum dal", diky cemuz se presune i "putovni vystavka" modrych slonu a cestujicim dojde, ze to byla jen demo verze :-)
Registered user M 
12.05.2010 (1:32)  
To byla svym zpusobem i nadsazka:) Mnohe ovsem vystihuje ta tva posledni veta...
11.05.2010 (23:27)  
M: to je v poradku, pokud vzniknou a budou fungovat, tak na tom nevidim nic spatnyho (ani to nevrha spatny stin na Jancuru). Vicemene kazda firma, ktera dosahne urcite velikosti se odborum nejspis nevyhne. Nepochybuju o tom, ze Jancura je na sve zamestnance prisnej a ocekava od nich 100% vykony. Kamos tam delal a celkem rikal ze celkem husty. Na druhou stranu tezko vycitat majiteli firmy, ze chce po zamestnancich dobry vykony. Vycitat mu lze, jen pokud po nich chce vykony ktere jiz porusuji zakony (zkracovani prestavek apod.). Neznam tuto konkretni situaci, ale je mozne ze sefove oddeleni tyhle tlaky na zamestnance delali. Vse je to jen o lidech. Pokud ano, tak je dobre ze se zamestnanci ozvali. To vse povazuju za OK, vysledny dojem teprve vznikne az jak se k situaci postavi nejvyssi vedeni. Zda zacne nejakym zakernym zpusobem zamestnance sikanovat (pro me negativni dojem) nebo zda zacne situaci resit a chyby odstranovat (pro me pozitivni dojem).

Jen poznamka pod carou, delam ve velke nadnarodni firme, ktera se navenek prezentuje jako velmi pratelska, jak k zakaznikum tak i k zamestnancum. Je to image, kterym chce firma pusobit. Ale ne ve vsech oddelenich to tak je. V nekterych oddelenich je to velmi prijemna firma, v jinych je peklo pracovat. Vse to jen o lidech, sefech oddeleni.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko