..: Ve Spálově si připomněli osmnácté výročí nehody :..

Ilustrační obrázekSpálov - Psal se 25. srpen 1990, hodiny ukazovaly jednu hodinu po poledni. Proti sobě vyjely dva vlaky. V manipulačním nákladním vlaku si neštěstí oběti nevyžádalo, zatímco v MOs 6302 zahynulo čtrnáct obětí. Mezi nimi i strojvůdce a vlakvedoucí.

Nepřehledný úsek

K nehodě došlo v nepřehledném úseku nad řekou Kamenicí na trati mezi Spálovem a Jesenným (trať Železný Brod - Liberec). Vlaky do sebe čelně narazily. Vozidlo řady 810 začal díky prasklé nádrži hořet. Od něj pak vzplál i přívěsný vůz. Podle vyprávění těch, kteří nehodu přežili, vyběhl strojvůdce vlaku před nehodou z kabiny a křikl: "Držte se dozadu!" To bylo ale poslední, co v životě udělal. Bez jeho pohotového činu by však bilance katastrofy mohla být mnohem smutnější. Cestující se díky jeho varování mohli v rychlosti připravit na náraz.

Výpravčí před srážkou zjistili, že došlo k selhání. Personál motorového vlaku se pokusili varovat prostřednictvím obsluhy restaurace nedaleko zastávky ve Spálově. To se ale bohužel nepovedlo. Železniční tragédie si vyžádala 14 obětí na životech a 32 zraněných.

"Od roku 1990 se hodně investovalo do bezpečnosti provozu. Trať je dnes vybavena zabezpečovacím systémem, které srážky vlaků znemožní," informoval Jindřich Berounský. Ten je jedním z organizátorů symbolického závodu, který se na počet obětí tragédie v blízkosti koná. Hlavním organizátorem vytrvalostního běhu a dálkového pochodu je Federace strojvůdců České republiky.

Tato nehoda je dosud největším neštěstím na kolejích v dnešním Libereckém kraji.

Zdroj: Deník, ilustrační foto: Špáňa.


jatyrko | 2.9.2008 (16:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.09.2008 (19:31)  
jatyrko: Jestli ono by to nechtěli zapojit trošku vlastní hlavu namísto pouhého opisovačství. Dle mého názoru se nejedná o článek popisující nehodu a proto mi poněkud chybí informace o tom jak se tato nehoda připoměla a hlavně kdy se ta vzpomínková akce konala.

HEŘMAN: Vážený pane kolego od ČD :) Dovolím si Vám oponovat. Prvotně sice vzplála jen 810.280 od puklé nádrže, ale plameny se posléze rozšířili i na vůz přívěsný, odkud však většina cestujících, včetně vlakvedoucího, stihla utéci do blízkého lesa.
02.09.2008 (16:41)  
vagóny pak začaly hořet
Začala hořet pouze 810.280, což bylo jediné vozidlo tvořící Os 6302. Elektronik 743.010 ani nákladní vozy řazené za ním nevzplály. A zatímco kadibouda se okamžitě zrušila, 743 jezdí dodnes. Fotky jsou třeba zde: http://www.loko.goo.cz/menu-nehody.htm
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko