..: Stržené troleje na Pardubicku a jihu Prahy :..

Pardubice - Vlak EC 174 dnes odpoledne strhl trolejové vedení na hlavním tahu mezi Pardubicemi a Přeloučí v trati 010 a to v obou kolejích. Během odpoledních hodin byla zprovozněna 1.traťová kolej. Vlaky jsou tak z tohoto důvodu vedeny jen po ní. Díky tomu zde budou až do večerních hodin vznikat zpoždění v řádu desítek minut, než bude provoz obnoven v plné míře.

Praha, trať 171 – Problémy postihly i příměstskou trať 171 z Berouna na Prahu. Z důvodu poruchy na trolejovém vedení všechny vlaky, včetně mezinárodních rychlíků směřujících ze západu Česka do Prahy jsou mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Radotín. Trať v úseku Radotín – Smíchov je momentálně neprůjezdná. Ke stržení troleje došlo ve Velké Chuchli s největší pravděpodobností při průjezdu vlaku 9931. Další problémy postihly i nákladní spojku přes Odbočku Tunel do Prahy-Krče. I zde je provoz zastaven. V jednání je zajištění náhradní dopravy autobusy dopravního podniku Hl. m. Prahy. Na svou cestu zpět na západ již vyrazil R 760, který v Radotíně provedl mimořádný obrat. Krátce po něm dorazil i mezistátní rychlík 455, který na okraji Prahy zatím vyčkává. Lze však předpokládat, že i on bude z Radotína výchozí.

15:45 - Vlaky na hlavním tahu se pomalu dávají do pohybu, na kontech si však s sebou vezou značná zpoždění. EC 174 (+ 47 minut) je v Chocni, Ex 523 (+ 38) společně s vlakem R 629 (+ 51 minut) jsou v České Třebové, pendolino na vlaku SC 505 (+ 32 minut) projíždí tunely u Hoštejna, EC 147 (+ 61 minut) a R 707 (+ 128 minut) byly zaznamenány v Moravičanech. Ex 577 (+ 56 minut) hlásí průjezd Letovicemi. Situace na trati 171 se však nemění. Byly viděny autobusy pražského dopravního podniku pod ozančením "X", které tak budou zajišťovat spojení s Prahou Smíchovem do obnovení provozu.

Dokoumentační fotografie z trati 171:

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Fotografie jednotky 471: november

Zdroje: vysílání ČRo Radiožurnál, vlastní zjištění


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 27.7.2008 (14:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.08.2008 (23:59)  
Az pak ze se neceka:-)
registrovaný uživatel JK ml. 
03.08.2008 (18:58)  
MZ: nedá mi to a přidám také některé své zážitky s ČD:
Jel jsem nedávno prvním piňďou z Ostravy s tím, že když to vyjde ...pojedu přípojným EC do Ústí nL. Piňďa dorazil do Holešovic +20, a hle EC bylo přítomno!!! Takže taky obdrželo +20 a dalších téměř +10 bonus fasovalo na výluce TK Lovosice - Prackovice nl (instalace ochranných sítí na skály...)Od paní průvodčí v EC jsem se dozvěděl, že měl přestoupit vagón němců, ale našla jen mě.....Prostě příjemný šok.
Pár let zpátky zisk bonusu +40 na IC praha - olomouc- někam kvůli ucpanému a tekoucímu WC. vlak zastavil v Pardubicích a celých 30 minut trvalo než se k vozu dostavil vozmistr a uklízečka a to prosím v dobách mobilního telefonu. Několik let zpátky jsem jel v zimě z Olomouce do Prahy nedělení na střechu loženou Bečvou. Vláček se držel perfektně, jel spíš v předstihu než s někjakou sekerou a to prosím v době budování okolí Krasíkova, když tu milé BDhrmsee (řazení:loko,A,BDhrmsee a zelenobílý zbytek) vymyslelo že nebude svítit a topit. Dodnes by mě zajímalo proč ho bylo nutné přesunout kvůli této závadě nakonec soupravy. To se událo zase v Pardubicích !!! s výslednou sekerou +35 a to prosím se opět prvních 20 minut nedělo vůbec nic (včetně neinformování cestujících... Vlaková loko vyjela s A a hytlem někam do vyhybek, na hytl najel kocour, projel okolo peronu a vůz připjal nakonec soupravy. Vše se pospojovalo vyzkoušela brzda a vyrazilo se do hodinu vzdálené Prahy.... A to ještě klika, že nebylo Cargo, protože nebýt kocoura (dnes jistě majetek Carga), ten rychlík tam stál snad dodnes...
02.08.2008 (16:53)  
Na soupravě za 350 002 jela CD Cargo 363 048 http://www.ceskazeleznice.cz/363048.jpg
registrovaný uživatel M 
31.07.2008 (21:58)  
Chikatetsujin - je jeste horsi varianta - sedet v rozpalenem voze, protoze clovek si mysli, ze klima nefunguje v celem vlaku a ono je to zatim jenom o tom, ze kretenska pruvodci neni schopna rict "bezte vedle, je tam chladek"
31.07.2008 (13:51)  
Chikatetsujin : s tím přirovnáním máte pravdu.
Jenže tak se dohodli "velké hlavy" evropských železnic. Pokud nemá vagon vadný pojezd, tažné nebo narážecí ústorojí, eventuálně vadné průběžný topný kabel nebo nezpůsobilou brzdu, která by vedla ke snížení rychlosti, tak se prostě vagon vyřazovat nebude, protože by tím vzniklo zpoždění a bylo by postiženo mnohem více cestujících než ti, kteří mají v tom "závadovém" voze cestovat.
Tím spíše, že "Evropa" jezdí na řadě vlaků s řídícími vozy, takže ten posun by byl přece jen obtížnější. Přeprava vozů se závadami (netopí, nesvítí, nejde klimatizace) se v minulosti prováděla nákladními vlaky, jenže taková přeprava trvá dlouho, vozy jsou taky náchylné k poškození, čili pokud je vůz schopen jet konstrukční rychlostí a brzdit, tak se polebí příslušnými nálepkami a ponechá v horším soupravě, v lepším případě se zařadí na konec soupravy – jenže když tam je řídící vůz a někde se jede na úvrať tak to není možné.

babilon : ona si někdy nějaká politická strana dala do volebního programu na celostátní nebo krajské úrovni něco na způsob "jak zlepšíme dopravu v ... když vyhrajeme volby". Nebo se snad "přítel" veřejné dopravy pan Šulc z ústecké ODS jako lídr kandidátky na předvolebních shromážděních ucházel o hlasy občanů výroky "neobjednáme dopravu na trati z Děčína do Oldřichova, z Chomutova do Vejprt a dalších ..." Bude se snad ucházet brněnský Juránek o hlasy voličů výrokem "ve vašem zájmu jsem nepodepsal objednávku na dopravu na trati Vranovice – Pohořelice", dejte mi svůj hlas ....
31.07.2008 (9:31)  
Zatímco v Česku se příslušný krajský hejtman v médiích chlubí tím ........ Není to zvláštní? Obě země mají přece tržní ekonomiku (kde řádí neviditelná ruka trhu ...).
No právě. Politik vychází vstříc většinovému voliči. Takže dokud se nezmění vztah voličů k VHD, tak se nezmění ani to, čím se chlubí politici.
30.07.2008 (20:27)  
MZ: jen k té klimatizaci a svícení. Samozřejmě že záleží na okolnostech. Ale když je ve 32°C ve stínu, tak ve voze bez otevíracích oken a klimatizace nelze vydržet a pokud je vlak narvaný k prasknutí, tak je dost úrpné pozorovat sice volné, ale pekelně rozpálené vozy. (To samé když v zimě na třeskutého mrazu vyplivne topení)

Uznávám, porouchat se může cokoliv, ale jsou jisté hranice, které bych popsal českým "co je moc to je příliš".
30.07.2008 (16:45)  
infected.bass & Thomys : já se plně ztotožňuji s vašimi názory, jak by měly ČD a.s. postupovat při zpoždění vlaku. Mluvíte mi přímo z duše.

Přesně tak se totiž postupuje ve Švýcarsku, demokratickou zemí s vyspělou tržní ekonomikou, zemí železnici a veřejné dopravě zaslíbenou.
Stačí maličkost, postarejte se o to, aby se politická representace na úrovni krajů a státu chovala jako politická representace v tom Švýcarsku. Stejně tak, aby se chovala média, včetně těch bulvárních.

Zatímco v Česku se příslušný krajský hejtman v médiích chlubí tím, jak požadavek zločinných Českých drah na zajištění krajské obslužnosti snížil řekněmě o 50 milinoů korun ... v zájmu občanů kraje, kantonální "rada" (činitel bojující o hlasy voličů) odpovědný za dopravu se v médicích chlubí tím, o kolik milionů za dopravu dal příslušný kanton více, aby se mobilita občanů zvýšila ... v zájmu občanů kantonu ... Není to zvláštní ?
Obě země mají přece tržní ekonomiku (kde řádí neviditelná ruka trhu ...).

Proč takovéto nepříjemné otázky nekladou novináří hejtanům a radním / náměstkům odpovědným za dopravu ?

Převedeno do srozumitelného jazyka ... sežeňte 300 miliard korun na nákup kolejových vozidel pro České dráhy nebo vámi tolik zbožňovanou konkurenci, kerá zajistí fungování železniční dopravy jako síťového systému, tak aby v každé odbočné stanici byla k dispozici nějaká souprava pohotová kdykoli k odjezdu – stačí, aby na ní vlezl strojvedoucí a může se jet (proto mají taky ve Švýcarsku soupravy, resp. hnací vozidla zvednutý sběrač i když na stanovišti strojvedoucího nikdo není – v tuzemsku něco podobného není dovoleno).
I kdyby byly ve stanicích nebo depech nějaké personální zálohy, tak to stejně nic nevyřeší, protože ono zkrátka není s čím jezdit. Týká se to jak lokomotiv, tak vozů. Ono by bylo docela fajn, kdyby řekněmě v každé druhé nebo třetí stanici stála nějaká záložní elektrická lokomotiva (stačí ty staříčké bobiny nebo laminátky), které by v případě nouze s relativně minimálním zpožděním dokázaly ten vlak, třebas sníženou rychlostí odtáhnout. Jenže se musí šetřit a poté, co jsou staříčké lokomotivy "zkanibalizovány", tak se "ohlodané kosti" pošlou ke šrotaci. U těch švýcarů "stařičké" šestikoláky a čtyřkoláky stále slouží přestože tam je spousta nových vícesystémových lokomotiv a jezdí tam i lokomotivy Railionu (často s původním logem DB).
Takhle prostě není nic, musí se čekat, až přijede lokomotiva odněkud z depa vzdáleného desítky kilometrů. Rozdělení vozidel na CArgo a ČD a.s. té bídě v níž se České dráhy pohybují jen napomohlo.

Pokud se vám podaří přesvědčit krajské hejtmany, aby základní dopravní obslužnost představovala alespoň dva vlaky za hodinu = takt 30 minut (místo intervalu jeden vlak za dvě hodiny), pak v podstatě nebude třeba aby se někde zálohovaly soupravy, protože při zpoždění jednoho vlaku a ujetí ostrého přípoje máte jistotu, že za relativně krátkou dobu pojede další vlak. Jenže na ty další vlaky potřebujete taky další voZidla.

Přesvěčte též vládu, aby ministerstvo dopravy objednalo dálkové vlaky minimálně v 60 minutoém intervalu, ale ještě lépe každých 30 minut, pak opravdu nebudou při zpoždění problémy.

Bude však třeba taky přesvědčit vládu, aby přidělila SŽDC s.o. tak 200 - 300 miliard korun do modernizace infrastruktury vedlejších tratí, zejména toho, co je dnes podle D3, aby tam místo propustnosti trati 2 vlaky za 60 minut (jeden vlak v každém směru) byla propustnost minimálně 4 vlaky (dva vlaky v každém směru), přesněji řečeno více, aby tam mohlo jezdit více dopravců nebo byla rezerva pro mimořádné vlaky.

JAK JEDNODUCHÉ ...milí infected.bass & Thomys


Já jsem dnes kupříkladu poslal stížnost na to, že včera v žst. Břeclav při ohlášeném zpoždění 70 minut pro EC 170 z důvodu poruchy lokomotivy (na sousední železnici) nikdo nepovažoval za vhodné informovat cestující "stádo" o tom, že lze použít R 272 do Brna a dále R 680 nebo 874. Na rozdíl od mne znalého této přestupnáí možnosti "stádo" zůstalo ponecháno svému osudu a do Prahy přijelo hodinu po mém příjezdu zpožděným EC 170.

jonáš > porucha WC nebo nefunkční klima není důvodem k vyřazení vozu, to by některé vlaky tvořené maďarskými vozy musely být odřeknuty v celé trase nebo jet soupravově.
Onehdá byla v Praze odřeknuta Hungaria do Budapešti, protože někde (patrně ve svorkovnici) vznikla závada (zkrat) blokující otevření dveří, takže v Holešovicích se cestující nemohli dostat z vozů. Ta závada mohla být taky ve spínači (zůstal viset), jímž se ovládá centální uzavírání dveří (tohle dělají i česká patra pokud to funguje). Já bych si s tím samozřejmě poradil tak, že rozpojíl kabel UIC mezi vozy a je po problému ... jen by vlaková četa musela vozy hezky oběhnout a zavřít růčo.
Mimo to, i takto poruchané vozy se přepravují zpravidla na kmenové soupravě (na konci nebo za lokomotivou zamčené), takže přeřazováním vozu by jen vzniklo zpoždění.

Ostatně tohle se dělá i u sousedů. Já jsem zažil podobný případ na EC z Vídně někam do Německa, kde byl nesvítící neklimatizovaný vagon bez fungující blokace dveří uprostřed soupravy.
Rakouský průvodčí se mi hluboce omlouval za vzniklé nepohodlí a naprosto nechápal, že ve dne mi nesvítící vagon nevadí, rovněž tak mi nevadí, že nejde klimatizace a za jízdy nezajištěné dveře mi taky nevadí, protože nemám důvod s nimi manipulovat a že jsem s kvalitou "porouchaného" vozu na nejvyšší míru spokojen. Ten vagon byl totiž zcela prázdný ... Podobnou zkušenost jsem měl na EN 467 z Zürichu do Vídně, kde vagon s nefunkční klimatizací byl normálně zařazen do soupravy, jen měl uzamčená kupé. Tak jsem je prostě odemkl a zájemci jímž nefunkční klimatizace nevadila se v ležno pohodlí "sám v přeplněném kupé" odvezli, zatímco zájemci o klimatizaci se tísnili v sousedních vozech "po šesti v přeplněném kupé".
29.07.2008 (20:35)  
To Zel.am:pokud by o dráze něco věděl,případně pracoval u dráhy v provozu jako fíra,výpravčí,nebo elektrikář u EŽ,tak by nenapsal o pánovi esso,že je je blb.Každý,kdo o dráze něco ví,případně dělá v provozu,tak ví,že v těchto vedrech se trolej rozpaluje,při průjezdu vlaku dochází k rozkmitání trolejového drátu a díky sběračům se trolejový drát podstatně víc opotřebává..Tam,kde není ještě koridor troleje v těchto vedrech doslova "tečou".Pak skutečně stačí,aby fíra buď stáhl sběrače z důvodu stahovačky,nebo aby naopak sběrač zvednul a je to jasný..A to nemluvím o tom,že spadnout trolej může i díky oblouku,který mezi trolejí a sběračem vzniká..Vedro má vliv i na staré koleje:vlivem vysoké teploty může vzniknout vybočení koleje,naštěstí na koridorech se používá jiná technologie,takže je nebezpečí minimalizováno(pokud nevěříš,tak vezmi traverzu,nech jí tam v těch vedrech a změř teplotu,budeš se divit)Více by ti o vybočení mohl popovídat nějaký fíra z nějaké lokálky..Pamatuj,že nazývat lidi,který jsou v oboru vzdělaní,mají leta praxe a vysokou dopravní BLBEM či jinak je nefér.Ten pán se tu jen snažil vysvětlovat,jak to v běžném provozu vypadá,vesměs(ačkoli nerad)mu musím dát za pravdu,dráha musela zrušit pohotovosti,musela propustit 70tisíc lidí a kde se to asi tak projeví,když jeden dělá za pět?Povím:zrovna při mimořádných událostech,jindy si toho běžný cestující nevšimne..A to nemluvě o našich slavných dceřinných společnostech,kde si každý hrabe na vlastním písečku,navzájem si dělají naschvály atd.To jak to teď na dráze vypadá má jedině stát na svědomí.Takhle to bohužel podobně vypadá i u policie,kde dělá syn.Není to jen u dráhy.Inu naše slavná vláda a její předchůdci si mohou gratulovat.
registrovaný uživatel vojtik 
29.07.2008 (0:04)  
V Brně se po nádraží motal nějaký zaměstnanec, musím teda říct že ochotně odpovídal na dotazy, pochvala. Já sem se ho jen zeptal jestli neví proč "brněnský expres" zastavuje jako R, tak odpověděl že někde u Prahy spadly dráty.....
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko