..: V neděli se na vybrané spoje ČD vrátí jídelní vozy :..

Ilustrační obrázek Praha - Měsíc po ukončení provozu jídelních vozů na vybraných spojích ČD se od neděle situace pro cestující opět zlepší: restaurační vozy, jejichž provoz do druhé změny platného GVD zajišťovala společnost Urblík, budou opět zařazeny na pravidelné rychlíkové a expresní spoje, nově ovšem pod hlavičkou jiného provozovatele. Servis bude zajišťovat původní personál, který již v době ukončení činnosti zastřešující firmy Urblík projevil zájem o další spolupráci s dopravcem na poskytování cateringových služeb v pronajatých vozech řadu WR domovské stanice Hradec Králové. Restaurační vozy se budou na 16 spojích objevovat postupně mezi 18. a 23. červencem. Budou jezdit na trasách z Prahy do Bohumína, Zlína, Vsetína, Veselí nad Moravou a Luhačovic. Zachován by měl být standard a cenová hladina z doby působení značky Urblík.

České dráhy pro provoz jídelních vozů našly nového partnera, který zastřeší skupinu původních dodavatelů firmy Urblík. Franchisingový model vyhovuje jak dopravci, jenž nemusí navazovat spolupráci s větším množstvím poskytovatelů služeb, tak i nové zastřešující společnosti, která získá zkušený personál bez nutnosti najímat vlastní pracovníky. Právě k přímému najímání jednotlivých posádek se podle dostupných informací České dráhy delší dobu stavěly odmítavě. "Nově vzniklá společnost naváže na dosavadní úroveň servisu v těchto vozech, který byl známý především nízkou cenovou úrovní," uvádí mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Společnost Urblík byla jednou ze dvou firem, které stravování ve vlacích Českých drah poskytovaly. Svou činnost ukončila v červnu po přibližně půlročním jednání s dopravcem. Majitel firmy Pavel Urblík tehdy konec aktivit odůvodnil únavou z podnikání. Pracovníci společnosti však vyjádřili zájem restaurační vozy dále provozovat. Vzhledem k stáří a výbavě vozů řady WR se působení těchto posádek omezuje na vnitrostátní expresy a rychlíky. Většinovým poskytovatelem restauračních služeb u ČD však i nadále zůstává společností Jídelní a lůžkové vozy, a.s., v niž mají České dráhy majetkový podíl. Působí zejména na mezinárodních linkách a vlacích vyšších kategorií. Jídelní vůz je v současnosti řazen na více než 70 spojích ČD.

Spoje, na které se vrátí jídelní vozy:

Návrat části restauračních vozů bude zajímavý i z hlediska nabídky a kvality služeb. Máte-li osobní zkušenosti s jídelními vozy v Česku nebo v zahraničí, podělte se s redakci a čtenáři ŽelPage! Společně s vámi budeme jídelní vozy průběžně testovat a postupně připravovat obsáhlý přehled.

zdroj: České dráhy, iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.7.2008 (16:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
18.07.2008 (17:59)  
M: oni v tom hlavně mají své peníze, nakoupené zboží, žádný pozitivní vztah k robotě:)
registrovaný uživatel M 
18.07.2008 (17:20)  
Tak pozitivni vztah k praci... Ono, jde prece o jejich vyplatu, ne? Kdyby to delali zadarmo, tak OK:) Ja vim, ze jsem hroznej pesimista, ale zase v tom vidim neco ve smyslu, vypravci ma tezkou praci, pruvodci taky, strojvudce taky a pingl z jidelnaku nakonec taky. Vsechna ostatni povolani jsou druhorada a uznani nezaslouzi:)
registrovaný uživatel pekař 
18.07.2008 (17:18)  
Já jen, že podobně nesmyslný článek jsem četl na Novinkách.
registrovaný uživatel pekař 
18.07.2008 (16:44)  
Ten nadpis musel psát nějaký novinář...
registrovaný uživatel Bovlk 
18.07.2008 (16:16)  
Moc me tesi pozitivni vztah lidi z fy Urblik k jejich praci. Servis bude zajišťovat původní personál, který již v době ukončení činnosti zastřešující firmy Urblík projevil zájem o další spolupráci s dopravcem na poskytování cateringových služeb... Diky.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko