..: V neděli se na vybrané spoje ČD vrátí jídelní vozy :..

Ilustrační obrázek Praha - Měsíc po ukončení provozu jídelních vozů na vybraných spojích ČD se od neděle situace pro cestující opět zlepší: restaurační vozy, jejichž provoz do druhé změny platného GVD zajišťovala společnost Urblík, budou opět zařazeny na pravidelné rychlíkové a expresní spoje, nově ovšem pod hlavičkou jiného provozovatele. Servis bude zajišťovat původní personál, který již v době ukončení činnosti zastřešující firmy Urblík projevil zájem o další spolupráci s dopravcem na poskytování cateringových služeb v pronajatých vozech řadu WR domovské stanice Hradec Králové. Restaurační vozy se budou na 16 spojích objevovat postupně mezi 18. a 23. červencem. Budou jezdit na trasách z Prahy do Bohumína, Zlína, Vsetína, Veselí nad Moravou a Luhačovic. Zachován by měl být standard a cenová hladina z doby působení značky Urblík.

České dráhy pro provoz jídelních vozů našly nového partnera, který zastřeší skupinu původních dodavatelů firmy Urblík. Franchisingový model vyhovuje jak dopravci, jenž nemusí navazovat spolupráci s větším množstvím poskytovatelů služeb, tak i nové zastřešující společnosti, která získá zkušený personál bez nutnosti najímat vlastní pracovníky. Právě k přímému najímání jednotlivých posádek se podle dostupných informací České dráhy delší dobu stavěly odmítavě. "Nově vzniklá společnost naváže na dosavadní úroveň servisu v těchto vozech, který byl známý především nízkou cenovou úrovní," uvádí mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Společnost Urblík byla jednou ze dvou firem, které stravování ve vlacích Českých drah poskytovaly. Svou činnost ukončila v červnu po přibližně půlročním jednání s dopravcem. Majitel firmy Pavel Urblík tehdy konec aktivit odůvodnil únavou z podnikání. Pracovníci společnosti však vyjádřili zájem restaurační vozy dále provozovat. Vzhledem k stáří a výbavě vozů řady WR se působení těchto posádek omezuje na vnitrostátní expresy a rychlíky. Většinovým poskytovatelem restauračních služeb u ČD však i nadále zůstává společností Jídelní a lůžkové vozy, a.s., v niž mají České dráhy majetkový podíl. Působí zejména na mezinárodních linkách a vlacích vyšších kategorií. Jídelní vůz je v současnosti řazen na více než 70 spojích ČD.

Spoje, na které se vrátí jídelní vozy:

Návrat části restauračních vozů bude zajímavý i z hlediska nabídky a kvality služeb. Máte-li osobní zkušenosti s jídelními vozy v Česku nebo v zahraničí, podělte se s redakci a čtenáři ŽelPage! Společně s vámi budeme jídelní vozy průběžně testovat a postupně připravovat obsáhlý přehled.

zdroj: České dráhy, iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.7.2008 (16:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.07.2008 (10:01)  
van Baasten (ani ten nick si neumis napsat poradne) - a tebe patrne vyhodili i z zak mizerne spolecnosti, jakou byl Urblik, ze? Soude podle toho, jak mile o nich pises. Clovece, ty musis mit trudnej zivot:-))
19.07.2008 (9:44)  
Pro úplnost: paní Denková pracovala na jídelních vozech již v jistém CZ Servisu, odkud byla vyhozena z důvodu nespokojenosti s její prací. Postupně se u Urblíka sešla řada podobných odpadlíků z JLV nebo CZ servisu. Vesměs jsou to lidé, kterým vyhovuje ten bordel a kteří asi již neumí fungovat jinde než na vagóně a měli by problém fungovat v normálním zaměstnání. Příkladem budiž jistý pan Koždoň, který nejdříve byl vyhozen z JLV, poté z CZ servisu, pak opět z JLV, pak neúspěšně vedl restauraci, tak šel raději k Urblíkovi a nyní je v JLV coby frenčízant. Ve které restauraci byste si dali jídlo při vědomí, že v kuchyni se kuchař denně sprchuje ... že v kuchyni se nejen vaří, ale také přes noc spí (a nebo v lokále, vyberte si)... a že maso se na vagón dostane v igelitce běžným nákupem v Tescu, nesené neurčenou dobu v teple (záleží, jak daleko to Tesco je) .. a kde jeden člověk vaří, minutu poté obsluhuje a kasíruje a sahá na peníze? Restaurace, vedená podobným způsobem jako urblíkovský jídelní vagón, by byla při první kontrole zavřena a otřesné zjištění tamějších praktikách by hned bylo na titulní straně Blesku. Čert ví, proč tady je to opačně a ti chudáci urblíkovci jsou bráni jako spása stravování. A už vůbec nechápu, proč najednou se ČD paktují s různými pochybnými existencemi, když ve stanicích je modlou síťový operátor a privátní stánkaři (viz třeba Kolín) jsou po letitém provozu likvidováni, ať se to lidem líbí nbo ne.
19.07.2008 (5:57)  
Zachován by měl být standard a cenová hladina z doby působení značky Urblík. OMG. Snad to néééé :o)))))))))
18.07.2008 (22:40)  
OK, ale to opravdu nejde do tiskové zprávy napsat, že firmu Urblik nahradila firma Denková? A této firmě vyjdou ČD všemožně vstříc v řešení provozních problémů, které firmě Urblík zlomily vaz způsobené provozováním historických jídelních vozů.
18.07.2008 (22:13)  
Petr112: Jmenuje se Silvie Denková...
18.07.2008 (22:08)  
Takže jméno té nové zázračné firmy se nedovíme? Je to nějaké pomotané a tajemné. Takže je to asi tak že žádná firma neexistuje, kdyby byla tak její jméno pan Kubala hrdě vyhlásí.Nebo si myslí že to utají déle jak 2 dny?
18.07.2008 (21:53)  
Vozy se vrátily už dnes, v pátek 18.7. a budou postupně najíždět do oběhu do úterý 22.7. takže ten nadpis je poněkud zavádějící.
registrovaný uživatel Brumla 
18.07.2008 (20:23)  
Dobrou chuť, vaříme z potravin z prošlou lhůtou :o))
18.07.2008 (19:32)  
Petr112: Ale clanek je o Urblikovi, proc sem najednou tahate JLV?
18.07.2008 (19:15)  
O žádném výběrovém řízení jsem neslyšel. Já chci taky provozovat jídelní vozy bez možnosti zkrachovat.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko