..: Výluka trati Brno - Střelice :..

Ilustrační obrázek Brno - Přestavba nádraží Brno-Horní Heršpice, realizovaná Správou železniční dopravní cesty, zasáhne v letních měsících do vedení vlaků Českých drah. Kvůli výstavbě silničního podjezdu bude trať 240 a 244 z Brna do Střelic od 27. do 31. července a od 24. do 28. srpna zcela uzavřena. Bude platit výlukový jízdní řád, autobusy pojedou ve špičce častěji než vlaky, které nahradí.

Vlaky na trati z Brna do Jihlavy a do Hrušovan nad Jevišovkou budou po dobu výluky v části trasy nahrazeny autobusovou dopravou:
  • všechny osobní a spěšné vlaky na trati do Jihlavy (trať 240) v úseku Brno hl. n. – Zastávka u Brna
  • všechny rychlíky na trati do Jihlavy (trať 240) v úseku Brno hl. n. – Náměšť nad Oslavou
  • všechny osobní a spěšné vlaky na trati do Hrušovan nad Jevišovkou (trať 244) v úseku Brno hl. n. – Střelice
Rychlíky mezi Brnem a Jihlavou pojedou odklonem přes Havlíčkův Brod. Náhradní autobusová doprava tak bude jen pro ty, kteří potřebují z Brna do Náměště nad Oslavou, Třebíče nebo Okříšek. Mezi Náměští a Jihlavou naváže na autobus náhradní vlaková souprava do Jihlavy, kde se setká s odkloněným rychlíkem přes Havlíčkův Brod.

Autobusy náhradní dopravy budou jezdit po čtyřech odlišných linkách s provozním označením A, B, C a R. Každá linka bude ve výlukových jízdních řádech i na samotných autobusech označena jinou barvou. Autobusy odjíždí z Brna podle mimořádného jízdního řádu dříve, než odjížděly vlaky.

Linka A (modrá)

Zrychlený spoj pro cestující jedoucí z/do stanic: Brno hl. n., Rosice u Brna, Zastávka u Brna a odtud dále regionálními vlaky do stanic na trati 240 (Brno – Jihlava).

Linka B (oranžová)

Zastávkový spoj pro cestující jedoucí z/do stanic: Brno hl. n., Troubsko, Střelice dolní, Střelice, Omice, Tetčice, Rosice u Brna, Zastávka u Brna a odtud dále regionálními vlaky po trati 240 (Brno – Jihlava).

Linka C (zelená)

Zastávkový spoj pro cestující jedoucí z/do stanic: Brno hl. n., Troubsko, Střelice dolní, Střelice a odtud dále regionálními vlaky po trati 244 (Brno – Hrušovany nad Jevišovkou).

Linka R (červená)

Rychlíkový spoj pro cestující dálkových vlaků, autobus jede přímo po trase Brno – Náměšť nad Oslavou.

Rozmístění zastávek náhradní autobusové dopravy:

  • zastávka Brno hl. n. bude umístěna před staniční budovou mezi vchodem do budovy a viaduktem u ulice Křenová
  • zastávka Brno-Horní Heršpice nebude obsluhována, zřízeny budou náhradní zastávky (zastávky MHD) Brno, Nemocnice Bohunice (pro linku A) a Brno, Ústřední hřbitov (pro linky B a C)
  • zastávka Troubsko nebude obsluhována, zřízena bude náhradní zastávka Troubsko, Nová (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Střelice dolní bude umístěna na nadjezdu nad železniční tratí
  • zastávka Střelice bude umístěna před staniční budovou (pouze pro linku C); linka B nebude obsluhovat stanici Střelice, bude zřízena náhradní zastávka Střelice, Vršovice (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Omice nebude obsluhována, náhradní zastávka bude zřízena na silnici Střelice – Tetčice, u odbočky do Omic
  • zastávka Tetčice bude u železničního přejezdu
  • pro zlepšení přestupu na návazné autobusy IDS bude, pro linku A, zřízena zastávka Rosice, Husova (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Rosice u Brna bude umístěna na silnici pod železniční zastávkou
  • zastávka Zastávka u Brna bude před staniční budovou (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Náměšť nad Oslavou bude před staniční budovou

Cesty větších skupin cestujících

Počty autobusů náhradní dopravy na jednotlivých spojích jsou určeny podle průzkumů frekvence. V této souvislosti ČD prosí zákazníky, aby u cest skupin nad 15 osob (dětské tábory, turistické akce apod.) dali o své cestě včas vědět. Požadavek by měl obsahovat číslo spoje, počet cestujících, nástupní a cílovou stanici a telefonický kontakt na objednatele. Pro zajištění dostatečné kapacity náhradních spojů je nezbytné vše sdělit ČD nejpozději dva pracovní dny před cestou. Informace umožní případné nasazení většího počtu autobusů.

Cestující na invalidním vozíku

Na těchto tratích jezdí běžně vlaky s vozem umožňujícím přepravu cestující na invalidním vozíku. V rámci náhradní autobusové dopravy však nebude možné přepravu cestujících na vozíku garantovat. Cestujícím nabízíme možnost využít rychlíků jedoucích odklonem přes Havlíčkův Brod.

Přeprava spoluzavazadel

V některých případech není možné po dobu výluky garantovat například přepravu jízdních kol, tyto služby budou v rozsahu uvedeném podle výlukových jízdních řádů k tratím 240 a 244, které jsou přílohou této zprávy. Všem zákazníkům je 24 hodin denně k dispozici kontaktní centrum Českých drah na čísle 840 112 113 nebo e-mail info@cd.cz. Tady mohou všichni uplatnit své požadavky při cestách větších skupin a samozřejmě tu získají bližší podrobnosti o dalších okolnostech výluky.

zdroj: Tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.7.2008 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel taz 
02.08.2008 (13:32)  
A o to víc budou rušeni hlukem místní obyvatelé, bylo by potřeba zajistit vícesměnný provoz např. v betonárce, zajistit řádné osvětlení staveniště, počítat s náklady např. na příplatky, atd... ten kdo tomu rozumí víc než já, by ti k tomu snesl jistě víc argumentů. Asi to tak jednoduchý nebude.
registrovaný uživatel M 
02.08.2008 (9:04)  
A co takova pocetni uloha - kdyz bude jedna smena stavet chodnik, tak jej postavi za rok. Jak dlouho budou stavet chodnik, kdyz ho budou stavet ve dvou smenach?
01.08.2008 (15:19)  
M : minulý týden jsem se byl podívat ve švýcarském Engelbergu. V noci z 21. na 22. srpna 2005 tam povodeň poškodila tzv. Lehnenviadukt, po kterém vedou dva jízdní pruhy a jeden chodník. Délka do 50 metrů. Po třech letech od povodní ještě nebyl zprovozněn chodník a auta jezdila střídavě jenom v jednom jízdním pruhu řízeném světelnou signalizací. Pochybuji, že by občané tolerovali pomalou práci stavbařů.
On holt početní příklad "deset zedníků staví dům 100 dní, za jak dlouho postaví dům sto zedníků" funguje pouze v učebnici počtů, protože ani tisíc zedníků za den dům nepostaví.
registrovaný uživatel taz 
30.07.2008 (20:38)  
M, "Stejnak mi prijde, ze se to tam stavi hrozne dlouho..." - toto je tvoje poznámka, na kterou jsem reagoval. Možná kdyby šlo zastavit na pár měsíců veškerou dopravu, šlo by to rychleji. Bohužel, vlak jezdí po kolejích a objížďku mu naplánovat nešlo... Já to na želpage posuzoval spíš z pohledu železničářského.
registrovaný uživatel M 
30.07.2008 (19:53)  
taz - urcite je tech cinnosti vice, ale z hlediska aut (z Komarova se do Bohunic vlakem dostat moc neda:-) je to hlavne o te zavrene Sokolove...
registrovaný uživatel taz 
30.07.2008 (16:58)  
A říkám něco takového?
registrovaný uživatel Racek 
30.07.2008 (16:25)  
taz: a jak jste z formulace "v reálu tam kvůli neschopnosti investorů měsíce straší nevykoupený barák na klíčovém místě" vydedukoval, že by za skluz měl nést odpovědnost Solid? Je to snad investor stavby?
registrovaný uživatel taz 
30.07.2008 (14:40)  
"neodstěhovaný" Solid někde prezentoval, že nedostalv dostatečném předstihu slíbené nové prostory, takže za skluz nenese odpovědnost...
registrovaný uživatel Racek 
30.07.2008 (13:09)  
NIcKON: jasně že jsem to zjednodušil, ale v principu to tak je, že hlavní díru do původního harmonogramu udělal neodstěhovaný Solid ...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
30.07.2008 (11:56)  
Racek: Kdyby to bylo jak píšete, to by byla idyla...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko