Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.
Těžce byl zraněn i řidič kamionu, který pravděpodobně za tuto nehodu ponese vinu. Škoda na motorovém voze 810.441 byla vyčíslena na 1 milion korun. Na trati byl až do brzkých ranních hodin přerušen provoz, díky čemuž došlo k odřeknutí jednoho spoje. Přibližně ve 2 hodiny ráno byl vlak opět nakolejen. Provoz na trati byl v plném rozsahu obnoven kolem 6.hodiny.
Zdroje: iDNES.cz, Požáry.cz [fotografie], zpráva Drážní inspekce
Uzavřena jako nebezpečná by měla být naopak silnice.
mato: i ja jsem na vasi strane, i kdyz to asi ten mladej kluk, co ho sef honil jak nadmutou kozu, ma uz naveky spocitany do konce zivota.
Pokud mate ve svem okoli prejezd, na jehoz radne rozhlednuti musite vylezt z auta a dojit az na koleje (jenze behem navratu za volant se muze situace zase zmenit, takze to se taky nemuze pocitat), tak navrhuji proste pred tim prejezdem zastavit a po svejkovsku odmitat jet dal z duvodu obavy pred porusenim vyhlasky. a treba kvuli tomu zastavit dopravu!
A to prosim klidne na silnici prvni tridy v patek odpoledne - protoze jak je znamo, dle drazniho zakona je ridic silnicniho vozidla v pripade stretu s kolejovym vozidlem vzdy vinikem nehody! To ze eventuelne byly sranky nebo vystrazna svetla na prejezdu zrovna nahodou mimo provoz je pro nej mozna polehcujici okolnost, pred draznim zakonem to ale nic ohledne jeho viny nemeni.
---------------
Přátelé-fotografové !
Po přečtení Vašich komentářů k této velmi vážné nehodě navrhuji Vám všem jedno řešení: Fotografujme všechny nepřehledné křížení silnicí ze železnicí, kde jsou špatné rozhledové poměry nejen pro strojvedoucího, ale také pro řidiče automobilů a uveřejňujte je. Nejen na těchto stránkách, ale je třeba tyto záběry trvale posílat jak na ČD, tak hlavně na SŽDC, případně i MD. Vždyť to nic nestojí poslat jeden nebo tři E-maily. Třeba se někdo konečně probudí a začne konat. Možná by redakce těchto stránek měla zřídit zvláštní oddíl: Nebezpečné přejezdy a někdo, kdo má možnosti a hlavně zájem na bezpečnosti provozu obou typů dopravy, je jednou týdně zašle na MD s žádostí o odpověď, jak se bude řešit. FRK
Jsi další z těch co mě nepochopil a okamžitě hází řidiče do jednoho pylte s vrahama. Já se snažil pokuázat v souvislosti s touto nehodou na stav OSTATNÍCH přejezdů v ČR, ne tohoto konkrétního. Sám jsem motorista, mohu říst že poměrně zkušený a ohleduplný, nicméně každý den musím riskovat svůj život a tím porušuju zákon 411/2005 Sb. §28, protože ikdzž si před železničním přejezdem počínám zvlášť opatrně a zejména se přesvědčuji, zda můžu železniční přejezd bezpečně přejet, nejsem díky bujné vegetaci nikdz přesvědčen že mi tam nevlítne vlak. Mé stížnosti s tím nic nenadělají, při pokuse o odstranění vegetace sám, jsem byl pokutován policií za poškozování zeleně. Kompetetní místa se vymlouvají, že nemají peníze. Tak se tedy po dobré radě zde diskutujících obrátím na DI, aby problém řešila a frekventovanou trať do odstranění zeleně u přejezdu prohlásila za nebezpečnou a tedy ji zakázala, případně přijala jiná opatření na znovuobnovení bezpečnosti přejezdu a tudíž tratě.
JK: díky za zastání, asi si jeden z mála, který pochopil o co mi jde
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=241440
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.