..: Osobní vlak se srazil s kamionem, strojvedoucí zemřel :..

Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.

Těžce byl zraněn i řidič kamionu, který pravděpodobně za tuto nehodu ponese vinu. Škoda na motorovém voze 810.441 byla vyčíslena na 1 milion korun. Na trati byl až do brzkých ranních hodin přerušen provoz, díky čemuž došlo k odřeknutí jednoho spoje. Přibližně ve 2 hodiny ráno byl vlak opět nakolejen. Provoz na trati byl v plném rozsahu obnoven kolem 6.hodiny.

Zdroje: iDNES.cz, Požáry.cz [fotografie], zpráva Drážní inspekce


954 001-4 Poslat mail autorovi | 9.7.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
25.08.2009 (17:24)  
To Mato:
Uzavřena jako nebezpečná by měla být naopak silnice.
registrovaný uživatel milos  mail  
14.07.2008 (0:15)  
sharky: to bude tim, ze ostravsky tramvaje nemaji klaksony...

mato: i ja jsem na vasi strane, i kdyz to asi ten mladej kluk, co ho sef honil jak nadmutou kozu, ma uz naveky spocitany do konce zivota.
Pokud mate ve svem okoli prejezd, na jehoz radne rozhlednuti musite vylezt z auta a dojit az na koleje (jenze behem navratu za volant se muze situace zase zmenit, takze to se taky nemuze pocitat), tak navrhuji proste pred tim prejezdem zastavit a po svejkovsku odmitat jet dal z duvodu obavy pred porusenim vyhlasky. a treba kvuli tomu zastavit dopravu!
A to prosim klidne na silnici prvni tridy v patek odpoledne - protoze jak je znamo, dle drazniho zakona je ridic silnicniho vozidla v pripade stretu s kolejovym vozidlem vzdy vinikem nehody! To ze eventuelne byly sranky nebo vystrazna svetla na prejezdu zrovna nahodou mimo provoz je pro nej mozna polehcujici okolnost, pred draznim zakonem to ale nic ohledne jeho viny nemeni.
11.07.2008 (12:44)  
Jiří Kareš - tak to je hodně divný ,že jsou tam nechráněné přejezdy a vlak tam nehouká. Nějak se mi to nepozdává.
registrovaný uživatel JK ml. 
11.07.2008 (12:35)  
No u nás na tram trati Zátiší - Vřesinská v životě žádná tramvaj nehoukala a nehouká ani nijak výstražně "nechtastí" před žádným z početných přejezdů (vše pouze kříž), nepřehledný přejezd u výhybny Dolní Lhota směr Osrava byl celé tři roky zarostlý, (co tu žiju) k odkřovení došlo letos....po tragické nehodě.
11.07.2008 (9:56)  
Málo diskutujících a skoro žádný řidič nebere v úvahu skutečnost,že řidič nesmí vjíždět na žel.přejezd kdy je mimo jiné slyšet houkání drážního vozidla. A to je případ přejezdů,zabezpečených výstražným křížem. Jenže to chce vypnout rádio či přehrávač,popřípadě pootevřít okénko(já jako strojvedoucí v důchodu to v autě dělám před každým přejezdem). Není to všelék ani zázračný recept,přesto by to mohlo mnoha nehodám na ,,zarostlých" a nepřehledných přejezdech zabránit.
11.07.2008 (8:03)  
Pokud jsou rozhledové poměry u silničních špatné, a to je na mnoha lokálkách, tak by tam měla být snížena rychlost vlaku, podobně jak jsem to viděl v minulém roce při své cestě po Polsku, kdy jsem jezdil po regionálních drahách. Některé problémy nelze odstranit, například nemovitosti v blízkosti přejezdu, tam se muselo trvale jezdit pomalu, je ale řada míst, kde je trať zarostlá tak, že strojvedoucí vidí jen ten přejezd a v jeho okolí jen samou zeleň nebo vysoké terénní nerovnosti. Dále by měly být u přejezdů, které nejsou zabezpečeny závorami, zřízeny zpomalovací prahy, ne příliš vysoké, ale dva za sebou, aby se případně spící řidič probral a ten nepozorný, zbystřil mysl. V české dopravě se hlavně myslí na silniční dopravu a železniční je silně opomíjena. Zde je značné znát rozdílný přístup státní správy.
---------------
Přátelé-fotografové !
Po přečtení Vašich komentářů k této velmi vážné nehodě navrhuji Vám všem jedno řešení: Fotografujme všechny nepřehledné křížení silnicí ze železnicí, kde jsou špatné rozhledové poměry nejen pro strojvedoucího, ale také pro řidiče automobilů a uveřejňujte je. Nejen na těchto stránkách, ale je třeba tyto záběry trvale posílat jak na ČD, tak hlavně na SŽDC, případně i MD. Vždyť to nic nestojí poslat jeden nebo tři E-maily. Třeba se někdo konečně probudí a začne konat. Možná by redakce těchto stránek měla zřídit zvláštní oddíl: Nebezpečné přejezdy a někdo, kdo má možnosti a hlavně zájem na bezpečnosti provozu obou typů dopravy, je jednou týdně zašle na MD s žádostí o odpověď, jak se bude řešit. FRK
registrovaný uživatel 1049an 
11.07.2008 (7:35)  
Mato: Drážní inspekce má následující možnost: Vykoná tam tzv. státní dozor za účasti provozovatele přejezdu, tedy SŽDC. Sepíše protokol. Pokud bude vše OK, tím to končí. Pokud ne, součástí Protokolu je tzv. výzva k odstranění zjištěných závad ve stanoveném termínu (v tomhle případě uvedení přejezdu do souladu s právní normou). Provozovatel přejezdu se ovšem může proti zjištění Drážní inspekce odvolat. Až dosud je to bez postihu. Dejme tomu, že odvolání bude zamítnuto. Pokud provozovatel splní uložené nápravné opatření, vše je opět OK. Pokud ne, nastupuje správní řízení s možností uložení pokuty, jejíž výši upravuje Zákon o dráhách. Prohlásit trať za nebezpečnou a "zakázat ji", to DI ve své kompetenci nemá. Může ovšem jako termín k odstranění závady stanovit velmi krátkou dobu a nebo užít pojmu "neprodleně". Plnění opatření se kontroluje formou následného státního dozoru už bez účasti provozovatele. Ovšem ty žádný podnět podávat nemusíš. Pokud vím, Drážní inspekce mimo preventivní dozory automaticky vykonává státní dozor s hlubokým zaměřením a přesným měřením na každém přejezdu po nehodě.
registrovaný uživatel Mato 
11.07.2008 (5:35)  
klimi: žijeme v právním státě. Pokud soud pravomocně nerozhodne - vinnen, pak je nevinný a nic s tím neuděláš ani Ty. Já se řidiče nezastávám, PRAVDĚPODOBNĚ udělal největší chybu svého života. Ale také mu mohli selhat třeba brzdy.... aha? A co se ve skutečnosti stalo ukáže až šetření. Pokud by někdo měl SPZ/RZ toho kamionu, můžu se podívat i do Relace policie co se vlastně stalo a jak to uvádí řidič (případně zda neuplatňuje technickou závadu na vozidle - to by byl potom totiž nevinný)

Jsi další z těch co mě nepochopil a okamžitě hází řidiče do jednoho pylte s vrahama. Já se snažil pokuázat v souvislosti s touto nehodou na stav OSTATNÍCH přejezdů v ČR, ne tohoto konkrétního. Sám jsem motorista, mohu říst že poměrně zkušený a ohleduplný, nicméně každý den musím riskovat svůj život a tím porušuju zákon 411/2005 Sb. §28, protože ikdzž si před železničním přejezdem počínám zvlášť opatrně a zejména se přesvědčuji, zda můžu železniční přejezd bezpečně přejet, nejsem díky bujné vegetaci nikdz přesvědčen že mi tam nevlítne vlak. Mé stížnosti s tím nic nenadělají, při pokuse o odstranění vegetace sám, jsem byl pokutován policií za poškozování zeleně. Kompetetní místa se vymlouvají, že nemají peníze. Tak se tedy po dobré radě zde diskutujících obrátím na DI, aby problém řešila a frekventovanou trať do odstranění zeleně u přejezdu prohlásila za nebezpečnou a tedy ji zakázala, případně přijala jiná opatření na znovuobnovení bezpečnosti přejezdu a tudíž tratě.

JK: díky za zastání, asi si jeden z mála, který pochopil o co mi jde
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
11.07.2008 (0:21)  
Takhle to má vypadat, co se týká rozhledu pro fíru i řidiče:
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=241440
10.07.2008 (23:28)  
1049an - jo to je sice dobrý ,ale co ti to je platný ,když nějaký hovado vůbec nerespektuje předpisy a nějaká STOPka ho nezajímá.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko